Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mirranda schreef:Ik steun geen grote goede doelen omdat ik er totaal geen vertrouwen in heb dat het geld ook echt op de juiste plek terecht komt. Teveel goede doelen zijn al negatief in het nieuws geweest en teveel penningmeesters hebben al in de pot gegraaid.
Ik steun incidenteel kleine doelen waar je ook ziet dat en wat ermee gedaan wordt. Stichting Savannah steun ik zo het uitkomt, maar bv. ook gedoneerd aan de actie na het afbranden van de stal in Sommelsdijk laatst. Tevens 3 weken geleden spontaan op straat een buitenlandse (asielzoeker) meneer met 2 jonge kinderen geld toegestopt toen na 7 pogingen bij de geldautomaat er gewoon echt niets uit kwam. Hij wilde het niet aannemen dus heb ik het tussen zijn jas gepropt en ben zo weggelopen.
Ik moet dan ook een goed gevoel hebben bij datgene wat ik financieel steun, anders doe ik het niet.
Coconut schreef:Nee, geen goede doelen zoals WNF, Unicef, GIRO 555 o.i.d. Ik ga niet het loon van deze topmensen betalen. Je hoort bijna nooit wat er met je geld gebeurt en ik heb zelfs smeekbrieven gehad of ik niet meer kon geven
)
Emmaa_ schreef:Mijn grootste afknapper bij grote goede doelen was vooral dat ik constant op straat werd aangesproken, of zelfs dat er thuis aangebeld werd. Als ik dan aangaf dat ik al doneerde (heb een hele tijd Artsen zonder grenzen gesteund) was het inderdaad altijd of het bedrag niet hoger kon. Beetje allergisch voor dat soort dingen