Ik had (geek dat ik ben) via de Blizzard store een item gekocht, met de waarde van 25 dollar. Extra shipping fees kwam het op 34 dollar ongeveer. Ik dacht dat ik best safe zat, want 25 dollar is ong 23 euro, en de waarde van import ligt op 22 euro. Dus ik dacht dat het allemaal ok was. Pakketje was netjes aangekomen, allemaal in orde, dacht ik.
Gisteren ineens een brief van Fedex in de bus, met een geweldige factuur waarde van 40 euro. Met als uitleg BTW invoertaksen. Ik viel bijna van men stoel, 40 euro btw invoer voor een product dat maar 23 euro waarde heeft
Heb 2 keer gebeld ondertussen, vandaag is dan eindelijk de aap uit de mouw gekomen dat blizzard een foute factuur doorgestuurd heeft, waar enkel de productwaarde op stond en niet de verzendingkosten. Blijkbaar is er dan een of andere regeling in België die zegt dat ze daar zelf een waarde mogen op plakken, en voor mijn pakket kreeg dan een waarde van 150 euro, en daar moet ik nu btw op betalen. De juiste factuur opsturen naar hen kan ervoor zorgen dat ze de juiste waarde er op plakken, maar dan moet ik 70 euro dossierskosten betalen.. Ik vind het allemaal een beetje een afzetterij, en het enige wat ze me nu nog zeggen is: je kan het proberen te verhalen op je leverancier.. Ik ga nu nog een mailtje sturen naar Blizzard, maar verwacht er weinig van tegen zo'n gigant.. Iemand hier nog al ervaringen gehad en eventueel misschien een tip? :p
. Het is niet atijd even transparant. Hier in Nederand hebben we een site die alles voor je kan uitrekenen (inklaringskosten, btw enz) is er zoiets niet in belgie?