Aaaaahhh parkeerbon!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aaaaahhh parkeerbon!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:06

Het scenario;

Kind is de fietssleutel sinds 2 dagen kwijt en we hebben geen reserve.
Kind moet naar judo maar wil niet maar moet maar wil niet en gaat uiteindelijk toch... Door mama gebracht met de auto.
Uurtje later haalt mama kind op. Parkeert auto op de parkeerplaats, haalt kind op, keert 5 minuten later terug met kind...
Kind; "Wat is dat onder de ruitenwisser?"

:? :oo -:(-

Mijn hele repertoire van kindvriendelijke scheldwoorden ("Aaaaaaahhh flut!!!! Ships!!! Verdorie!!! Sloshdarnit!!!") is de revue gepasseerd.

Ik had geen idee dat het betaald parkeren was daar...

Het meest zure? Aan de overkant van de straat is het gratis -O-

loez

Re: Aaaaahhh parkeerbon!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:11

Auwtsj!!! Dat is inderdaad zuur!!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:12

Snap wel dat je daarvan baalt. Kan je echt zo chagrijnig om worden -O- Hoge boete?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:12

Balen!

Heb ik ook wel eens gehad, moest wat afgeven en het was hooguit 5 minuten maar was toch de sjaak. Moest ook vloeken maar voornamelijk op mezelf :') Had ik maar ff 10 cent in die geldvreter moeten gooien.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:13

:roll: Soms heb je van die dagen dat je denkt:"was ik maar in bed blijven liggen"
Toch een fijne {:) kerst gewenst!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:14

Ugh ik had dat laatst ook. Naar de bios geweest en geparkeerd zonder kaartje te halen (is tot 18:00 betaald parkeren daarna gratis). Dag erna wezen lunchen met m'n moeder, auto op dezelfde parkeerplaats gezet en omdat ik de avond ervoor ook geen kaartje had gehaald, helemaal niet meer aan gedacht om er nu wél een te halen. Toen we terugkwamen stonden ze nét naast mijn auto -O- kon mezelf wel voor m'n kop slaan. Maargoed eigen schuld dikke bult _O-

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:16

Oooh had ik van de zomer ook! Ik moest snel geld afhalen en had mijn parkeerschijf niet gelegd. 20 euro boete. Dat is niet veel maar goed, ik geef het liever aan iets anders uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:17

Nou weet je... Als ik wist dat het betaald parkeren was was ik daar echt niet gaan staan :')

60 euro. En wij hebben het niet heel breed op het moment.

Heb eerst even staan tieren op parkeerwachters maar kan er inmiddels wel om lachen. We hadden net bedacht dat 2017 een goed jaar wordt dus dit moest nog even als een streep onder 2016 of zo denk ik :=

Senna; ja ben al half ziek dus officieel zo'n dag :')

Warboel; dat zou ook echt een actie voor mij zijn. Mijn vorige parkeerboete ging op die manier (10 jaar terug). "Moeten we een kaartje?" "Nee hoor is gratis :j "
Ja op zondag ja :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:22

Bij ons in de buurt kan je bij iedere parkeermeter een gratis bonnetje voor 15 minuten halen. Ideaal voor zo'n scenario's waar je snel even iets moet doen.

Maakt het voor jou natuurlijk niet minder zuur -O-

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:27

Toen ik nog in een rolstoel zat en ik mezelf niet kon rollen, heeft mijn vader een keer buiten het vak geparkeerd (hij had heel goed gekeken of het nog wel veilig was, en dat was het!) en mij uit school gehaald. Toen we naar buiten kwamen was er net een vrouw een bon onder de ruitenwisser aan het doen. Pap geprobeerd de situatie uit te leggen, maar er kwam toch echt een bon. Die heeft hij toen aangevochten in de rechtbank, claimen dat het onder "laden en lossen" viel, en hij hoefde maar ongeveer de helft te betalen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:31

Toen ik een paar jaar geleden naar de tandarts moest, had ik via sms de parking betaald. Altans, dat dacht ik. Ik had niet gekeken naar hetgeen ik dacht dat het bevestigings smsje was, bleek dat men mij had gestuurd dat mijn betaling niet aanvaard was. Blijkbaar heeft mijn provider geen deal met het bedrijf van de parkeerautomaten, wat je helaas niet op zo'n paal terug vindt. Ik had toen helaas ook een boete aan mijn been.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:49

vindt persoonlijk sowiso dat de hele betaald parkeren zooi wel wat beter aan mag worden gegeven.. van mij part gebruiken ze dan maar andere kleuren lijntjes ofzo, want zoals je zegt TS aan de overkant is het gratis..

en zo gaat dat best vaak.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:36

Super zuur, ook helemaal voor 5 min :=

Ik ben een keer als kleine koter (jaar of 5) m'n schoen verloren in een winkel. Daar kwam mijn moeder pas thuis achter, dus hup terug naar de winkel. Was betaald parkeren maar de winkel was tegenover het parkeerterrein en ze zou maar 2/3 minuten weg zijn dus geen kaartje gekocht en ik bleef in de auto. Drie minuten later kwam ze terug bij de auto waar ik helemaal overstuur inzat, met de parkeerwachters ernaast. Ik was zo onder de indruk van die parkeerwachters dat ik het op een krijsen had gezet :')

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:21

Herkenbaar TS.

Kreeg lang geleden een parkeerbon bij de orthodontist waar ik met mijn nichtje naar toe ging. Nooit gedacht aan parkeergeld, alsof ik voor mijn lol bij een orthodontist parkeer. :roll:

Maar was toch te dicht bij de stad, dus... helaas... :\

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:25

Nieuw fietsslot was voordeliger geweest :(:)

Zonde!

Belachelijk bedrag trouwens voor zo'n onschuldig "vergrijp" :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:26

Bij onze huisarts voor de deur is het nu ook betaald parkeren. Vind ik ook zoiets raars...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:28

Altijd zuur ja. Ik een keer in een blauwe zone. Was een half uurtje bij de kapper. Stond op een parkeerplaats voor 30 plaatsen waarvan er ongeveer 7 bezet waren. Toch bon gehad -O- 90 euro, veel ook... (2jr geleden)

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:08

Misschien moet het bonnentarget nog gehaalt worden en liggen ze daar in de bosjes te loeren. }:0

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:18

Heb het ook ooit gehad op een leeg parkeerterrein. Daar bleek 1 halve rij gereserveerd te zijn voor buurtbewoners, en laat ik nou net daar staan. Er stond wel een paal, maar daar zat geen bord aan en op de plekken zelf was niets te zien.

Dus toen ik terug kwam op het lege terrein zat er een bon onder m'n ruitenwisser wegens foutief parkeren |o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:21

Vervelend! Dat heb ik ook wel eens gehad totaal niet door dat ik ergens niet parkeren mocht.

Maar als je het niet breed hebt kun je boetens volgens mij in delen terugbetalen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 01:03

Hoe oud is je kind?Oud genoeg,dan zou ik hem of haar een gedeelte mee laten betalen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 01:06

Britta31 schreef:
Hoe oud is je kind?Oud genoeg,dan zou ik hem of haar een gedeelte mee laten betalen.

Omdat mama fout parkeerd ?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 01:11

Dat lijkt me ook nogal onredelijk :(:)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 01:19

Wie is de fietssleutel kwijt.Niet mama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 01:21