Ik gebruik regelmatig muziek dat auteursrechtelijk beschermd is op Youtbue. Prima. Niks aan de hand. Mag dat gebruiken, maar in sommige landen wordt de video geblokkeerd of is het niet te zien op mobiele apparaten.
5 december sta ik buiten de paarden te filmen terwijl ons Nederland luchtalarm af gaat. Je weet wel, dat irritante geluid elke eerste maandag van de maand!
Kreeg gelijk een melding dat de 'muziek' geclaimd wordt en dat ik het niet mag gebruiken. Kreeg er zowaar ook nog een naam van een artiest bij vermeld en een titel song. Waarvan ik nog nooit gehoord had.
Ik vond dat raar, dus heb een geschil in gediend. Dat wil zeggen dat ik een ' klacht' ingediend heb en dat het niet terecht is. Dat werd in behandeling genomen.
Nu is mijn geschil afgewezen en krijg ik waarschuwingen aan mijn broek!!!

Ik bedoel... ik ken die hele artiest niet en ik heb niks aan die film gedaan. Niets gemonteerd. Het geluid wat je hoort is gewoon live op dat moment opgenomen. Op maandag 5 december om 12 uur...
Nu moest ik mijn naam en alles doorgeven want de artiest gaat in beroep?! Ik snap er niks meer van!

Wat moet ik doen? Heb gelijk een waarschuwing op mijn YT account. Terwijl ik me van geen kwaad bewust ben eigenlijk.
Ik gebruik heel vaak bewust muziek van artiesten die bescherm is. Nooit problemen mee gehad, omdat ik nooit in geschil ga, omdat ik weet dat ik muziek van een ander gebruik.
En nu met het luchtalarm, wat notabene door heel Nederland te horen is... krijg ik problemen?
Mag je dat niet opnemen dan ofzo? Ik vind het heel raar. En maak me een beetje zorgen om wat me nu staat te wachten?

Snap er niks meer van!