Vriendin heeft gordijnen verpest...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Vriendin heeft gordijnen verpest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 13:22

Goed, ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, of ik er überhaupt iets mee moet.. Wil het gewoon even van me afschrijven.

Mijn man en ik hebben sinds oktober een eigen woning. Wij gingen dus kijken voor gordijnen. Op maat maken was voor ons aan de dure kant. Dus besloten om kant en klaar gordijnen te halen, en met een vriendin overlegd, zei zou ze korter maken.

De gordijnen waren origineel 260 en er moest 15 cm af. Er zit een strijkstrook bij de gordijnen, dit had ze alleen nog nooit eerder gedaan. Ik heb aangegeven, als het je niet lukt zeg het dan dan breng ik ze gewoon naar een atelier om korter te laten maken ( € 8,- per gordijn x 4= € 32), dus dat is nog te doen.
Maar nee, ze kon het wel... De gordijnen waren klaar en puntje bij paaltje, ze zijn hartstikke scheef. :\
De hoek hangt echt van de grond af, en in het midden liggen de gordijnen gewoon op de vloer.. Ik heb ze nu alsnog naar een atelier gemaakt, maar die naaister kan er niks mee. Als ze de strijkstrook los maakt scheurt het gordijn. Ik baal hier enorm van want deze gordijnen hebben mij toch wel € 80,- gekost.
Heb het bij die vriendin aangegeven, en die zegt ik heb toch echt overal 15cm gemeten.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Vriendin is ook mijn collega en we zitten bij elkaar op de kantoor. Ze hoort net het telefoon gesprek van mij met het atelier, maar geeft uit zichzelf geen enkele reactie.

Pluttersput

Re: Vriendin heeft gordijnen verpest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:23

Heb je het na gemeten? Of het overal recht is? Het kan natuurlijk zijn dat het gordijn al niet helemaal recht was, of dat ze niet waterpas zijn opgehangen misschien?

Ik roep ook maar wat hoor. Vervelend is het in ieder geval wel..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:25

Dikke kans dat de gordijnen sowieso al scheef waren.
Beetje harde les voor jou (en je vriendin) maar ze heeft verkeerd om gemeten. Altijd meten hoe lang ze moeten worden, ipv wat er af moet.
Hoe weet je dat de gordijnen recht waren? Dus met andere woorden: trek je niet te snel de conclusie dat het aan haar ligt?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:26

Vloer scheef, rails niet waterpas?
Anders verzekering oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:26

Waarschijnlijk schaamt zij zich dood.... Ze heeft iets goeds voor jullie willen doen en dat is behoorlijk mislukt. Ik zou met haar in gesprek gaan en blijven, zodat het over een tijdje iets is om over te lachen.
Het is geen opzet, het is een ongelukje en ongelukjes gebeuren.
Enorm balen natuurlijk van je gordijnen, maar eerlijk, het is het niet waard om ruzie over te maken toch met je vriendin?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:27

Als ik degene was die het gordijn perongeluk had verpest zou ik aanbieden om een nieuwe te kopen. Ik weet natuurlijk niks over jouw vriendin maar haar een nieuwe laten kopen zou ik vrij normaal vinden.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:28

Ik herken het ook met "verkeerd om" meten, onze kant en klaar gordijnen waren inderdaad ook scheef...

Rex_Rolfo

Waarschijnlijk iets scheef getrokken door het in handen gehad te hebben. Met wat geluk is dat vrij makkelijk kaarsrecht te stomen.

Sakura789

Inderdaad andersom meten. Ligt jullie vloer wel recht? Zijn de gordijnen al kreukvrij uitgehangen? Wij hadden dit ook en de vloer bleek niet recht te zijn. Is netjes opgelost en de gordijnen zijn iets ingemaakt.

Ik zou hier voorzichtig mee omgaan, ook omdat het een vriendin/collega betreft. Vind het wel bijzonder dat je in haar bijzijn onder werktijd gaat bellen met een atelier. Dat zou ik toch even ergens anders doen. Lijkt me niet handig om de relatie te verstoren als je zoveel bij elkaar bent.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:29

Zeepsop schreef:
Als ik degene was die het gordijn perongeluk had verpest zou ik aanbieden om een nieuwe te kopen. Ik weet natuurlijk niks over jouw vriendin maar haar een nieuwe laten kopen zou ik vrij normaal vinden.

Zou de aansprakelijkheidsverzekering van de vriendin hier ook niet wat in kunnen betekenen?
Vervelend is het zowieso, maar of het je je vriendschap moet kosten betwijfel ik :(:)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:29

Kun je niet nog korter maken en bij een ander raam ophangen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:30

Wendy schreef:
Dikke kans dat de gordijnen sowieso al scheef waren.
Beetje harde les voor jou (en je vriendin) maar ze heeft verkeerd om gemeten. Altijd meten hoe lang ze moeten worden, ipv wat er af moet.
Hoe weet je dat de gordijnen recht waren? Dus met andere woorden: trek je niet te snel de conclusie dat het aan haar ligt?

Dat eerste dus!
Meten wat het moet zijn, dat is de vuistregel!

Maar bijzonder sneu.
Wat kun je eraan doen als ze zelf niet aanbiedt je tegemoet te komen?
Vrees niks.
Het was een vriendendienst zonder enige vorm van garantie...

Ik zou nieuwe gordijnen kopen of ze helemaal korter laten maken (door het atelier ;) )

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 13:31

Ik neem aan als ik gordijnen in de winkel koop dat die gewoon recht zijn? :+ Ze komen nieuw uit de verpakking.. Of is dat dan gek om aan te nemen?

De rails hangt recht, die is namelijk in het plafond geboord, en niet met beugels aan de muur.

Tica: Ruzie maken is het niet waard nee, maar baal er wel flink van..

Zeepsop: Ik weet dat ze zelf ook niet breed zit met geld. Maar als je meerdere keren zegt dat je het kan, en ik nog aan geef als je het niet zeker weet laat ik het ergens doen, en het dan toch zelf wilt doen.

Ik krijg een beetje het idee dat ze mijn gordijnen om te testen heeft gebruikt.

Ik zal zo even een foto plaatsen, dan hebben jullie een beetje een idee.

Belle_boef: Korter maken is nu inderdaad de bedoeling, maar de naaister zeg dat daarvoor de strijkstrook los moet.

Sakura789: Ik kreeg een oproep van een nummer wat ik niet kende, dus nam inderdaad gewoon op. En hoopte dat ze er zelf ook wel over zou beginnen nu ze dit hoort..

Shirley: Ook ik zit niet zo ruim in mijn geld om even nieuwe gordijnen te kopen, vandaar dat ik nu dus ook voor een goedkopere optie had gekozen.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:36

wanneer je je gordijn aan beide kanten niet eerst meet met meetlint dan gaat het zeker weten mis.. niet iedere kant en klaar gordijn is recht gesneden en genaaid bij aankoop.

deze fout heb ik ook een keer gemaakt, was niet zo erg te zien maar toch.

ik meet nu beide kanten de gordijn, voordat ik begin. nu zijn alle gordijnen recht gesneden en genaaid.

het is jammer dat het gebeurd is, misschien kun je beter met jou vriendin erover praten. het is denk ik echt niet expres gebeurd, ze voelt zich zeker weten ook niet tof nu :')

jullie komen er wel uit, al snel wordt er om gelachen :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:38

Booooo schreef:
Ik neem aan als ik gordijnen in de winkel koop dat die gewoon recht zijn? :+ Ze komen nieuw uit de verpakking.. Of is dat dan gek om aan te nemen?

De rails hangt recht, die is namelijk in het plafond geboord, en niet met beugels aan de muur.

Wie zegt dat jullie plafond recht is? Of de vloer? Ben je dat nagegaan met de waterpas?
En ja, het zou fijn zijn als je aan kon nemen dat die gordijnen recht zijn als je ze koopt, maar dat is vaker niet dan wel het geval.

Kom op, neem je verlies. Ze probeert iets aardigs te doen voor je, dat is helaas mislukt. Ik denk dat ze daar zelf ook enorm van baalt (zou ik wel doen).
Maar jij wist ook dat ze dat nog niet eerder gedaan had. Je zou ook je verlies kunnen nemen, in plaats van zout in de wonde strooien.

briitje

Re: Vriendin heeft gordijnen verpest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:42

Kan je toch gewoon via de WA verzekering spelen? Probleem opgelost...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 13:42

Wendy schreef:
Booooo schreef:

Wie zegt dat jullie plafond recht is? Of de vloer? Ben je dat nagegaan met de waterpas?
En ja, het zou fijn zijn als je aan kon nemen dat die gordijnen recht zijn als je ze koopt, maar dat is vaker niet dan wel het geval.

Kom op, neem je verlies. Ze probeert iets aardigs te doen voor je, dat is helaas mislukt. Ik denk dat ze daar zelf ook enorm van baalt (zou ik wel doen).
Maar jij wist ook dat ze dat nog niet eerder gedaan had. Je zou ook je verlies kunnen nemen, in plaats van zout in de wonde strooien.

Als het nou om een klein bedrag ging, maar het gaat over een voor mij groot bedrag.

Ik zal de vloer en het plafond vanavond kijken of het waterpas is.
Ik laat het niet voor niks door een ander doen, omdat ik er zelf geen verstand van heb.

Irriteert me ook heel erg dat ze zelf niet met een excuus/oplossing komt, en ze het eigenlijk gewoon negeerd en doet alsof er niks is.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:43

Booooo schreef:

Tica: Ruzie maken is het niet waard nee, maar baal er wel flink van..

Zeepsop: Ik weet dat ze zelf ook niet breed zit met geld. Maar als je meerdere keren zegt dat je het kan, en ik nog aan geef als je het niet zeker weet laat ik het ergens doen, en het dan toch zelf wilt doen.

Ik zal zo even een foto plaatsen, dan hebben jullie een beetje een idee.

Belle_boef: Korter maken is nu inderdaad de bedoeling, maar de naaister zeg dat daarvoor de strijkstrook los moet.

Sakura789: Ik kreeg een oproep van een nummer wat ik niet kende, dus nam inderdaad gewoon op. En hoopte dat ze er zelf ook wel over zou beginnen nu ze dit hoort..

Shirley: Ook ik zit niet zo ruim in mijn geld om even nieuwe gordijnen te kopen, vandaar dat ik nu dus ook voor een goedkopere optie had gekozen.

De onderkant kan inderdaad scheef zijn. De reden dus dat je niet vanaf onderen meet maar vanaf boven. Waarschijnlijk heeft ze netjes 15 cm van de onderkant overal afgehaald maar omdat deze scheef was, zijn ze dus scheef nu.

Een beetje flauw om haar dat te verwijten terwijl je het zelf ook niet weet en wist dat zij dit ook nooit had gedaan. Misschien kun je het via haar verzekering proberen terug te krijgen. En anders toch proberen om in ieder geval de kosten te delen, dat zij ook jouw tegemoet komt in die kosten en dan de gordijnen toch weg brengen om het te laten doen.
Laatst bijgewerkt door ilaan op 21-12-16 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:44

Booooo schreef:
Irriteert me ook heel erg dat ze zelf niet met een excuus/oplossing komt, en ze het eigenlijk gewoon negeerd en doet alsof er niks is.

Heb je er met haar over gesproken toen ze hingen? Heeft ze het met eigen ogen gezien? Of weet ze het nu door het telefoontje?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:45

dat is het risico als je het een ander laat doen dan had je het zelf moeten doen of gelijk na de atelier moeten brengen.

kan je ze gewoon niet recht maken met het stuk at het meeste uitsteekt zodat ze gewoon even net wat hoger van de grond afhangen?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:45

Booooo schreef:

Dat vind ik nogal een banketstaaf gedachtengang, jullie zijn schijnbaar geen echte vriendinnen dat je dit denkt?

Je hebt alles aan haar overgelaten (dus ook niet meegekeken of zelf afgespeld) dus dan loop je wat meer risico. Ik zou even diep zuchten, flink mopperen (in jezelf) dat het mislukt is en dan weer doorgaan. Leer ervan en laat het verder gaan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:46

Vooral dat ze het negeert en niet meedenkt om tot een oplossing te komen :j
Dat begrijp ik ook niet.
Zou me eerlijk gezegd doodschamen en niet weten hoe snel ik wat anders voor je moest kopen :o

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:48

Wat ontzettend vervelend voor beide partijen!

Mijn moeder heeft voor mij de gordijnen op maat gemaakt. Ze heeft eerst de gordijnen op maat gemaakt met naaldjes aan de onderkant, en toen opgehangen, om te controleren of het klopte.

Hierna heeft ze de gordijnen pas definitief ingekort.

Azmay

Shirley schreef:
Vooral dat ze het negeert en niet meedenkt om tot een oplossing te komen :j
Dat begrijp ik ook niet.
Zou me eerlijk gezegd doodschamen en niet weten hoe snel ik wat anders voor je moest kopen :o

Misschien heeft de vriendin daar ook echt geen geld voor?
Ik zou eens kijken of de verzekering kan helpen en anders vergeven en vergeten.

Mirranda

Als je een bedrijf laat opmeten voor gordijnen dan meten ze op meerdere punten, juist om te voorkomen dat ze scheef hangen. Je huis is altijd scheef, dus je meet eigenlijk met de scheefheid mee.
Er zal dan een verloop in de gordijnen van 0 tot enkele cm, maar juist dan zie je dat niet en zo hoort het ook.

Dus domweg 15 cm laten innemen werkt niet hoor ;)