Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:09

Kleuters horen niet in een auto.
Tenzij achterin, in een kinderzitje :+

Gauw je rijbewijs halen en hem rondrijden, meid!

Je angst achter het stuur is waarschijnlijk minder terecht dan die je moet doorstaan op de bijrijdersstoel ;)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:09

Shirley schreef:
Kleuters horen niet in een auto.
Tenzij achterin, in een kinderzitje :+

Gauw je rijbewijs halen en hem rondrijden, meid!

Je angst achter het stuur is waarschijnlijk minder terecht dan die je moet doorstaan op de bijrijdersstoel ;)

Haha _O- Eigenlijk zou ik er eentje moeten lenen en die voor hem op zijn bureau zetten als cadeau :P

Eerst maar eens een baan vinden en dan voor mijn rijbewijs gaan!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:10

Ik vind het gedrag van je vriend ook gelijk staan aan iets crimineels. Hij brengt namelijk niet alleen zichzelf in gevaar, maar ook moedwillig alle andere weggebruikers.

Je probeert het wel heel erg goed te praten zeg :(:)

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:10

Maar alsnog praat je veel goed van je vriend.
Het is geen bekeuring van 10 km te hard, maar echt 50.

Hij brengt zichzelf, maar ook andere mensen hiermee in gevaar.
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 20-12-16 16:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:10

Kan je dan niet eens met hem overleggen, dat als hij nou niet zoveel boetes reed, hij misschien een abbo op een kartbaan kon nemen oid? Als het echt dat enthousiasme is.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:11

Maureen95 schreef:
maava schreef:
Ik vind het dikke onzin dat jij nu minder te besteden hebt omdat hij een boete heeft. Mijn ouders delen ook alle kosten maar een boete betalen ze zelf. :j (zelfs toen mijn vader een tijd werkloos was, moest hij die boete gewoon zelf betalen)

EDIT: Terecht dat je nu pissig bent, is hij helemaal gek geworden. Dan zelf maar weer verkopen of ergens anders inleveren.

Ik heb zelf geen baan en momenteel geen inkomen. Hij verdient genoeg voor ons tweeën.


Als er gewoon afspraken zijn gemaakt hoeveel er naar jou/het paard gaan vind ik het geen excuus om dat zomaar stop te zetten.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:11

Maureen95 schreef:
Zo een filmpje helpt bij hem echt niet hoor. Hij is heel eigenwijs. Net zoals ik ben.


Vandaar ook mijn hardere reactie. Hij speelt met zijn leven en het leven van anderen. Deze anderen zijn
* het leven van andere weggebruikers en de familie/vrienden
* onrechtstreeks of rechtstreeks met het leven van zijn vrouw;
* onrechtstreeks of rechtstreeks met het leven van zijn (toekomstige) kinderen;
* onrechtstreeks of rechtstreeks met het leven van de andere mensen die hem lief hebben (ouders, vrienden, ...);
* ...
Hij moet nu bewust worden gemaakt van zijn gedrag zodat hij zijn gedrag bijstelt. Een boete alleen helpt jammer genoeg niet bij hem want hij heeft er al meerdere gehad. Verder geloof ik echt dat hij een ontzettend lieve en fijne man is. Daarom moet hij iets doen aan dit gedrag.

Verder wil ik je een dikke :(:) geven. Hopelijk heb je voldoende steun in je omgeving om hier mee om te gaan want het is niet gemakkelijk.

Een liedje wat mij ontzettend raakt is: Isabell A, Ik heb hem zo lief

Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:12

Indd, ook wat Joanieke zegt, eerst zeg je: ik 'hoop' dat hij ervan leert. En vervolgens zeg je: hij is heel eigenwijs..
..dat gaat niet samen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:13

Keet schreef:
Ik vind het gedrag van je vriend ook gelijk staan aan iets crimineels. Hij brengt namelijk niet alleen zichzelf in gevaar, maar ook moedwillig alle andere weggebruikers.

Je probeert het wel heel erg goed te praten zeg :(:)

Omdat ik van hem hou ja! Ik vind het woord crimineel wel heel ver gaan :\

Paard gaat ook gewoon eten krijgen hoor! Alleen de wat luxere dingen zullen we even moeten inleveren totdat ik ook weer werk heb.

Maar laten we aub niet teveel doorgaan over onze financiele situatie. Wil dat niet hier op bokt open en bloot zetten en dat is gewoon prive :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:13

Komt zijn nieuwe baan nu niet in de problemen? Kan hij hier beginnen zonder rijbewijs?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:14

Datjaa schreef:
Indd, ook wat Joanieke zegt, eerst zeg je: ik 'hoop' dat hij ervan leert. En vervolgens zeg je: hij is heel eigenwijs..
..dat gaat niet samen.

Nee dat weet ik! Maar ik ga het er ook met hem over hebben dat hij op moet gaan passen want zo wil ik ook niet met hem verder gaan. En ik weet dat als het er op aan komt hij echt wel voor mij gaat buigen. Anders gaat hij mij kwijt raken.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:14

Relaxed schreef:
Komt zijn nieuwe baan nu niet in de problemen? Kan hij hier beginnen zonder rijbewijs?

Ja dat zit in het centrum en kan hij zelfs fietsend doen gelukkig!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:15

Ik vind autorijden ook erg leuk en word er blij van. Maaaaar heb in 29 jaar rijbewijs twee keer een bon gehad. Een voor 4 km/uur te hard waar later bleek dat auto harder reed dan ie aangaf. En een keer toen ik met mijn slaperige hoofd vergeten was dat mijn standaard weg naar werk vanaf die dag verboden was voor autos. Dat is het. Te hard rijden is zonde van je geld, het milieu en een nachtmerrie voor medeweggebruikers.

Laat hem het vuurwerk bestelling afzeggen terugbrengen (als ie al in huis heeft is het dus illegaal spul) of doorverkopen. En ik hoop dat hij zijn rijbewijs wel even kwijt is en dat hij ervan leert. Zal vast niet denk ik als ie al zoveel boetes heeft gehad ik korte tijd,

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:16

Maureen95 schreef:
Datjaa schreef:
Indd, ook wat Joanieke zegt, eerst zeg je: ik 'hoop' dat hij ervan leert. En vervolgens zeg je: hij is heel eigenwijs..
..dat gaat niet samen.

Nee dat weet ik! Maar ik ga het er ook met hem over hebben dat hij op moet gaan passen want zo wil ik ook niet met hem verder gaan. En ik weet dat als het er op aan komt hij echt wel voor mij gaat buigen. Anders gaat hij mij kwijt raken.


Het is toch wel erg dat je daar mee moet gaan 'dreigen' voordat hij zich aan gaat passen. Hij ziet het gevaar totaal niet. Het is gewoon wachten totdat hij een ongeluk krijgt.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:17

Het is geen illegaal vuurwerk. Daar doet hij gelukkig niet aan :)
Ik ga maar eens even bespreken hoe we dit gaan doen ja :)

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:18

Het meeste is al gezegd. Vriend van TS klinkt als een hardleerse snelheidsduivel die het gevaar van zijn rijstijl niet inziet. TS kan het beste zelf leren autorijden.

Waar ik me wel aan stoor is de toon van sommige reacties als zou TS het goedpraten. Nou nee. Ze zegt steeds dat ze pisnijdig is. Sterker nog: ze opent een topic om het van zich af te schrijven. Laat die tik op zijn vingers nou maar aan haar over (en de officier van justitie). Voor je het weet zit je onbewust te stoken.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:18

Misschie moet jouw vriend eens inzien wat er gebeuren kan.
Moeders en vaders die uit het leven gerukt worden door dit soort (sorry).
Ik ben een dochter van een vader die door zo'n idioot doodgereden is.
Dood. Kwam nooit meer thuis. Ik kan een steen bezoeken. Waar de dader lekker thee drinkt met zijn ouders.

Jouw vriend kan hier een keer een kop thee halen. Dan meld ik hem hoe het is als je opgroeit zonder vader door dit soort idiote dingen.

En nog iets;
Rasechte Rotterdammert hier. 15 jr relatie gehad met een rasechte rotterdammert.
Maar ik rij niet zo, mijn ex ook niet. Onzin dat dit een Rotterdams iets is.

J0anieke

Berichten: 4890
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:18

Ik zit serieus zo achter mijn pc: :n Constant nee te schudden..
Open je ogen! 50 km te hard is LEVENSGEVAARLIJK en al helemaal op een 100 km snelweg, waar constant auto's naar links en naar rechts gaan. Hopelijk leert hij hier van, en is hij NIET eigenwijs. Er zijn andere weggebruikers, die misschien even opzij kijken, komt niemand aan op een 100 km weg, steekt naar links, en toen daar opeens is jou vriend daar, die gewoon de helft van de toegestane snelheid te hard rijdt...

Iemand die zo onverantwoordelijk is op de weg is in mijn ogen ook een crimineel. |o

Ashleytjuhh

Berichten: 6664
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:19

Ts,
ga het met er over hebben om er een begrenzer op te laten zetten, zo komt die ook nooit in de verleiding om te hard te gaan rijden. bij deze dingen kun je niet harder als 130ong rijden ja je kunt er nog wel te hard mee te rijden als je op de 80 weg enzo rijd

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:20

Relaxed schreef:
Komt zijn nieuwe baan nu niet in de problemen? Kan hij hier beginnen zonder rijbewijs?



ik vraag mij af he...als je als werkgever nu iemand in dienst heb die niet 1x maar meerdere malen zo'n grove overtredingen maakt.....

kun je zo iemand er dan niet uit werken? (of is dat echt een prive kwestie?).

Ik vind de boetes nog steeds te laag bij 50 km te hard..

(zelfs 50 km te hard bij een max snelheid van 80 km is gewoon absurd..mogen ze van mij best terug schroeven naar bij 30 km te hard rijbewijs kwijt).

Wat is nu 700 euro...das toch niets...ja tis zuur geld maar een mensen leven is ons toch meer waard?). Ik ben pro boetes flink hoger bij grove overtredingen en langere tijd rijbewijs kwijt.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:21

Ik word van mensen die zo hard rijden zo boos he. Echt serieus, je vriend moet leren wat hij andere mensen aan doet (als hij zichzelf in een boom boort, kan ik daar eigenlijk niet mee zitten).
Scheuren doe je op het circuit, daar is het voor. Op de weg rijd je normaal.

Wat voor auto rijdt je vriend? Ik zou hem namelijk eens willen uitnodigen in een wat oudere, goedkopere auto te rijden. Ik rijd zelf een Alto, prima auto, maar wat kleinere kreukelzone dan de bmw/audi waarin de gemiddelde hardrijder rijdt.

Ik rijd nooit te hard en houd vrij veel afstand, omdat ik weet dat ík degene ben die uit zijn auto geslepen wordt op het moment dat er een botsing ontstaat. Die van mij is nou eenmaal het kleinst en het lichtst.

Ik zou ook zeker niet meer bij hem in de auto stappen en vind een begrenzer zoals iemand anders opperde helemaal geen slecht idee.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:23

Tja, duidelijk ts ... Nogmaals: jouw leven, jouw keuze. Hopelijk wordt je vriend volwassen. Hopelijk worden anderen voor die tijd niet het slachtoffer van zijn gaspedaalverslaving. Pas goed op jezelf.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:23

@studiemiep ik weet niet hoeveel jij verdient maar voor ons is 700 euro nog al wat. Ben al blij dat hij het in stukken terug mag betalen :)

ik ga verder niet meer in op de reacties dat hij crimineel is of niet.

Ik ga verder vooral mee met de post van musiqolog. Ik ben een slechte met mijn gevoelens te uiten en kan dit ook niet op bokt doen met smileys of wat dan ook. Zometeen eerst maar eens naar mijn paard toe.

en ik snap trouwens van iedereen dat het goed bedoeld advies is en dat jullie het allemaal goed bedoelen. Bedankt daarvoor!

Vriend rijdt trouwens in een peugeot 207. ook niet zo een snelheidsmonster maar wel een bak dat overal tussendoor kan glippen.
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 20-12-16 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Berichten: 4890
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:24

mirriezz schreef:
Ik word van mensen die zo hard rijden zo boos he. Echt serieus, je vriend moet leren wat hij andere mensen aan doet (als hij zichzelf in een boom boort, kan ik daar eigenlijk niet mee zitten).
Scheuren doe je op het circuit, daar is het voor. Op de weg rijd je normaal.

Wat voor auto rijdt je vriend? Ik zou hem namelijk eens willen uitnodigen in een wat oudere, goedkopere auto te rijden. Ik rijd zelf een Alto, prima auto, maar wat kleinere kreukelzone dan de bmw/audi waarin de gemiddelde hardrijder rijdt.

Ik rijd nooit te hard en houd vrij veel afstand, omdat ik weet dat ík degene ben die uit zijn auto geslepen wordt op het moment dat er een botsing ontstaat. Die van mij is nou eenmaal het kleinst en het lichtst.

Ik zou ook zeker niet meer bij hem in de auto stappen en vind een begrenzer zoals iemand anders opperde helemaal geen slecht idee.


Dit dus, ik rijd ook in een kleine oude Peugeot. Als hij met mij een ongeluk zou krijgen ben ik degene die het lootje legt, moet er niet aan denken... :brr:

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:25

Oeh dat is niet leuk... hopelijk leert ie ervan.

Sommige mensen moeten zelf op hun bek gaan want waarschuwingen helpen niet.