Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:53

Ik zou hem confronteren met een filmpje ofzo van de gevaren van zijn rijgedrag.

Mijn vader heeft dit wel eens gedaan bij mensen die ook patserig reden, en pas toen kwamen zij tot het besef wat zij kunnen aanrichten.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar als jij je als bestuurder je netjes aan de regels houdt is het al een stukje beter op de weg.

luuntje

Berichten: 13983
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:54

Je krijgt geen strafblad.
Je komt niet voor de rechter, maar voor een Officier van Justitie en er is geen vonnis.
Het is een verkeersovertreding.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:54

Ik was ook bang in het begin om auto te rijden. Ik heb dus eerst lessen gehad in zo'n simulator. Misschien ook iets voor jou? Angsten kun je overwinnen!
Tijd om een zelfstandige vrouw te worden :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:55

Marit schreef:
'Waar je opeens 100 moet', reed hij dan 150 km per uur?


Viel mij idd ook op, klinkt als goedpraten..

TS, ik voel met je mee, ik zou echt piswoest zijn :n

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 15:55

Peelie schreef:
Maureen, behalve een dikke schadeclaim aan de partij die hem aangereden had met een vergoeiding voor intensieve fysio en misgelopen inkomsten en een paar maanden normaal rijgedrag, heeft hij er verder niks van opgelopen jammer genoeg.

ik hoop echt dat tegen de tijd dat we kinderen krijgen, dat hij wel normaal kan rijden. Anders gaan de kids gewoon niet bij hem in de auto als hij rijd. simpel.

een keer een goed gesprek met een professioneel iemand er bij is misschien geen slecht plan. Ook voor jullie eigen relatie.

Jeetje dat is wel heftig... Rijdt hij nu dan wel weer normaal of is het nog veels te hard?
Onze relatie loopt verder prima en ik denk dat we hier ook wel samen uit gaan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:56

luuntje schreef:
Je krijgt geen strafblad.
Je komt niet voor de rechter, maar voor een Officier van Justitie en er is geen vonnis.
Het is een verkeersovertreding.


Hij krijgt wel een vinkje achter zijn naam, bij de volgende forse verkeersovertreding kan hij zijn rijbewijs langer kwijt raken :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:56

Laat hem dat vuurwerk maar lekker terug brengen naar de winkel of desnoods verkopen, hij heeft zo hard gereden.... Moet je ook alleen doen als je de boete kan betalen.

Neverland schreef:
Ik was ook bang in het begin om auto te rijden. Ik heb dus eerst lessen gehad in zo'n simulator. Misschien ook iets voor jou? Angsten kun je overwinnen!
Tijd om een zelfstandige vrouw te worden :Y)


Dit, en werk zoeken TS. Niet afhankelijk van hem zijn want zo komt je op "nu is er minder geld voor mijn paard" wel over.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 15:57

Es_ther schreef:
Ik zou hem confronteren met een filmpje ofzo van de gevaren van zijn rijgedrag.

Mijn vader heeft dit wel eens gedaan bij mensen die ook patserig reden, en pas toen kwamen zij tot het besef wat zij kunnen aanrichten.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar als jij je als bestuurder je netjes aan de regels houdt is het al een stukje beter op de weg.

Zo een filmpje helpt bij hem echt niet hoor. Hij is heel eigenwijs. Net zoals ik ben.


luuntje schreef:
Je krijgt geen strafblad.
Je komt niet voor de rechter, maar voor een Officier van Justitie en er is geen vonnis.
Het is een verkeersovertreding.

Dit inderdaad.

Neverland schreef:
Ik was ook bang in het begin om auto te rijden. Ik heb dus eerst lessen gehad in zo'n simulator. Misschien ook iets voor jou? Angsten kun je overwinnen!
Tijd om een zelfstandige vrouw te worden :Y)

Ik heb 2 rijlessen gehad :D Vond het echt fantastisch maar zodra ik thuiskom en er over na ga denken vind ik het eng. Ook heb ik alleen nog maar gestuurd en gas gegeven en geremd. De rest durf ik niet haha.

@Gypsy dat ga ik ook zeker met hem overleggen van dat vuurwerk. Geen idee of dat nog kan maar ik hoop het wel :)

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:58

Es_ther schreef:
Ik zou hem confronteren met een filmpje ofzo van de gevaren van zijn rijgedrag.

Mijn vader heeft dit wel eens gedaan bij mensen die ook patserig reden, en pas toen kwamen zij tot het besef wat zij kunnen aanrichten.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar als jij je als bestuurder je netjes aan de regels houdt is het al een stukje beter op de weg.

en voor hoe lang blijft dat besef dan? 5 minuten, een dag, een week? De meeste zullen gewoon doorgaan alsof er niks is gebeurd. Het betreft hunzelf niet namelijk.

Maureen, hij heeft soms nog zijn momenten. Sinds we een slome auto hebben (Toyota agygo) kan hij ook niet zo hard meer natuurlijk. Maar geef hem een scheurmonster van een auto en hij rijd ook belachelijk hard.

Knapste vind ik nog dat hij die 49km/u overtreding met de aygo heeft gereden.... op een 80 weg.

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:58

luuntje schreef:
Je krijgt geen strafblad.
Je komt niet voor de rechter, maar voor een Officier van Justitie en er is geen vonnis.
Het is een verkeersovertreding.


Is dat nog steeds zo als je iemand dood rijd?
Vraag ik me af hoor, het enige verschil is dan gewoon een dosis pech over het algemeen.

Ashleytjuhh

Berichten: 6664
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:58

TS laat hem lekker zijn vuurwerk terug brengen. en zelf betalen. jij moet niks betalen.
Iemand die in 1,5 jaar tijd al 11 boetes heeft gehad voor te hard rijden. rijd gewoon ALTIJD te hard.
betekend dus dat die elke 1,5 maand een boete heeft voor te hard rijden.

Besef dan dat de meeste mensen 1 of 2 boetes hooguit in de 5 a 6 jaar hebben( gemiddeld denk ik)
Iedereen rijd wel eens te hard maar dan heb ik het over 5 km per uur hooguit.

laat hem anders een begrenzer in zijn auto zetten deze komen veel voor bij bedrijfsbussen die kunnen dan niet harder rijden als 120 a 130.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:00

Z.s.m. zelf je rijbewijs halen zou ik zeggen ... zet je over je angst heen. Bij zo'n gast wil je toch niet in de auto zitten? Dan lijkt het mj een stuk minder eng om zelf te rijden met een instructeur naast je die op elk moment kan ingrijpen als dat nodig is. Begrijp ik het goed dat jij wel degelijk indirect meebetaalt aan die boete? Omdat hij al vuurwerk heeft gekocht?
Tja, jouw keuze, maar zo wordt het hem natuurlijk wel erg gemakkelijk gemaakt zijn onvolwassen en onverantwoordelijke gedrag voort te zetten.

J0anieke

Berichten: 4890
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:00

Maureen95 schreef:
Riel schreef:
Onbegrijpelijk, 50 km per uur te snel rijden? En al meerdere overtredingen? Hopelijk wordt hij goed op zijn plaats gezet want hij is een gevaar op de baan (voor zichzelf en voor anderen). Wat mij betreft mag hij naast de boete zijn praktisch en theoretisch examen opnieuw opnieuw doen en daarnaast op gesprek gaan bij een psycholoog en een test doen om na te gaan of hij een verantwoordelijke bestuurder kan zijn.

Ik vind dat wel weer een beetje ver gaan hoor. Ik hoop gewoon dat hij er nu van leert en dat hij niet meer te hard rijd.
Es_ther schreef:
Ik zou hem confronteren met een filmpje ofzo van de gevaren van zijn rijgedrag.

Mijn vader heeft dit wel eens gedaan bij mensen die ook patserig reden, en pas toen kwamen zij tot het besef wat zij kunnen aanrichten.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar als jij je als bestuurder je netjes aan de regels houdt is het al een stukje beter op de weg.

Zo een filmpje helpt bij hem echt niet hoor. Hij is heel eigenwijs. Net zoals ik ben.


Lees dit nou nog eens na... :x

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:01

Heb hem net aan de telefoon gehad. Vuurwerk kan niet meer teruggebracht worden. Ik ben nu echt boos want hij maakt er nog een grapje van ook! Gelukkig slaap hij vanavond bij zijn ouders. Ben echt pis en pisnijdig nu.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:01

Ik vind het dikke onzin dat jij nu minder te besteden hebt omdat hij een boete heeft. Mijn ouders delen ook alle kosten maar een boete betalen ze zelf. :j (zelfs toen mijn vader een tijd werkloos was, moest hij die boete gewoon zelf betalen)

EDIT: Terecht dat je nu pissig bent, is hij helemaal gek geworden. Dan zelf maar weer verkopen of ergens anders inleveren.
Laatst bijgewerkt door maava op 20-12-16 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:02

Azmay schreef:
luuntje schreef:
Je krijgt geen strafblad.
Je komt niet voor de rechter, maar voor een Officier van Justitie en er is geen vonnis.
Het is een verkeersovertreding.


Is dat nog steeds zo als je iemand dood rijd?
Vraag ik me af hoor, het enige verschil is dan gewoon een dosis pech over het algemeen.


Als je iemand dood rijdt, is dat een misdrijf en geen verkeersovertreding :P

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:02

Maureen95 schreef:
Heb hem net aan de telefoon gehad. Vuurwerk kan niet meer teruggebracht worden. Ik ben nu echt boos want hij maakt er nog een grapje van ook! Gelukkig slaap hij vanavond bij zijn ouders. Ben echt pis en pisnijdig nu.

Echt, try to cool down. Het is het niet waard om er zo boos over te worden/zijn/blijven. Het gaat de boete niks minder maken, zijn rijbewijs niet teruggeven en ziujn rijgedrag niet aanpassen. Jullie relatie wordt er niet beter van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:03

Maureen95 schreef:
Heb hem net aan de telefoon gehad. Vuurwerk kan niet meer teruggebracht worden. Ik ben nu echt boos want hij maakt er nog een grapje van ook! Gelukkig slaap hij vanavond bij zijn ouders. Ben echt pis en pisnijdig nu.


Sorry, wat een loser.. Dat vuurwerk kan hij toch zelf verkopen? Hij heeft vast connecties.. Maar goed, vuurwerk vind ik ook de grootste geldverspilling die er bestaat :+

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:03

TS, je bent veel dingen aan het goedpraten.

Mijn vader heeft op zijn oude werk heel veel ongelukken gezien. Mede door bestuurders die veel te hard rijden.
Als mijn vriend dit zou doen, zou die elke cent zelf mogen betalen, en ik zou hem persoonlijk naar een cursus sturen.

(Nee, ik ben niet heilig, ik betrap mezelf ook weleens dat ik iets te hard rij, maar dat is bij lange na geen 50 km)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:05

maava schreef:
Ik vind het dikke onzin dat jij nu minder te besteden hebt omdat hij een boete heeft. Mijn ouders delen ook alle kosten maar een boete betalen ze zelf. :j (zelfs toen mijn vader een tijd werkloos was, moest hij die boete gewoon zelf betalen)

EDIT: Terecht dat je nu pissig bent, is hij helemaal gek geworden. Dan zelf maar weer verkopen of ergens anders inleveren.

Ik heb zelf geen baan en momenteel geen inkomen. Hij verdient genoeg voor ons tweeën.


Ik wil even zeggen dat ik wel vindt dat jullie hem nu beschrijven als een of andere crimineel. Dit is even een tegenslag in onze relatie maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje belachelijk dat sommigen van jullie hem zo beschrijven :) Niemand van jullie kent hem persoonlijk en het is een harstikke normale jongen die geen vlieg kwaad doet. Hij houdt gewoon erg van autorijden dat hij te enthousiast is en hopelijk gaat hij er nu van leren dat hij eens rekening moet houden met zijn medemens en met zichzelf.

Ik vind vuurwerk ook grote geldverspilling. Ik vier eigenlijk geen feestdagen dus we hebben voor kerst nu ook niks in huis gehaald hoor :P Alleen vieren we het met zijn familie.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:06

Maureen95 schreef:
@Kentaro Politie heeft inderdaad nog geen echte boete kunnen geven, maar ik zag net op internet dat de boetes van 50-70km te hard rond de 500 a 700 euro kunnen liggen. Het gaat inderdaad via de officier van justitie dus het is even afwachten. Helaas heeft meneer zijn vuurwerk al gekocht dus dat wordt even minder geld voor mijn paard :=

@Brainless hij heeft denk ik al sinds dat ik een relatie met hem heb ( anderhalf jaar) 10 boetes gehad. Dus ik hoop dat hij zijn rijbewijs terugkrijgt.



boetes kun je volgens mij ook een regeling voor treffen.. daarnaast duurt het wel even voor je m in de bus hebt + betalingstermijn.. Dus je vriend kan m mooi van zijn laatste loon en afrekening van zijn oude werk betalen en als het goed is is jullie beider nieuwe loon al binnen voor de schikking betaald moet worden.. Je paardje kan dus gewoon eten gelukkig ;)

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:07

Maureen, als je wil kunnen we ook onderling verder kletsen in de PB. Als je daar behoefte aan hebt, zie ik je PB wel verschijnen.

Ashleytjuhh

Berichten: 6664
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:08

Maureen95 schreef:
Heb hem net aan de telefoon gehad. Vuurwerk kan niet meer teruggebracht worden. Ik ben nu echt boos want hij maakt er nog een grapje van ook! Gelukkig slaap hij vanavond bij zijn ouders. Ben echt pis en pisnijdig nu.


Laat hem maar naar de winkel gaan en het daar uitleggen, misschien dat ze het dan alsnog terug nemen. en kan die er ook nog even over na denken hoe voor banketstaaf het eigenlijk is om zo te doen. laat hem maar op de blaren zitten.
en anders verkopen aan zijn vrienden.

doet die er al geen poging toe om dat te doen. dan zou ik maar eens kijken of je wel veder wil met iemand die zich kennelijk graag de dood in wil jagen en misschien jou en andere daar in mee wil nemen

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:08

elenaMM77 schreef:
boetes kun je volgens mij ook een regeling voor treffen.. daarnaast duurt het wel even voor je m in de bus hebt + betalingstermijn.. Dus je vriend kan m mooi van zijn laatste loon en afrekening van zijn oude werk betalen en als het goed is is jullie beider nieuwe loon al binnen voor de schikking betaald moet worden.. Je paardje kan dus gewoon eten gelukkig ;)


Hij gaat inderdaad een regeling treffen. Hij krijgt 6 maanden om alles in termijnen terug te gaan betalen :) Dus het is niet in een keer een hele hap geld gelukkig wat weg is.

Is goed Peelie! Dankjewel :)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:08

:j Hogere boetes kun je inderdaad betalingsregeling voor treffen!