Mijn vriend had gister zijn laatste werkdag en mocht vandaag nog op zijn oude werk aan de slag ( helemaal aan de andere kant van het land)
Dus hij vanmorgen op weg, kreeg ik net een belletje dat hij zn rijbewijs kwijt is. Ik dacht kwijt van verloren dus ik opperde dat hij nog even goed moest zoeken. Bedoelde hij dus dat hij door de politie aangehouden is en hij zn rijbewijs kwijt is omdat hij meer dan 50km te hard reed. Hij reed dus op de A12 op een stuk waar je opeens 100 moet ( bij Utrecht) en toen hij al aan het afremmen was kwam de politie dus even langsrijden.
Nu staat hij dus ergens langs de pomp in Utrecht te wachten totdat zijn broer en zus hem op komen halen.
Ben echt pissig omdat hij al zovaak boetes heeft omdat hij te hard rijdt. Hopelijk leert hij er eindelijk eens een keertje van en gaat hij een keer normaal rijden

Hij is zn rijbewijs maximaal 2 weken kwijt. De politie zei dat hij zijn rijbewijs waarschijnlijk eerder al weer terug heeft omdat ze alles voor de kerst weg willen werken. Maar ik ga er niet vanuit. Dus dat gaat een leuke kerst worden met een boete van 700 euro
Ik wil met dit topic niet echt iets bereiken maar moest het gewoon even van mij afschrijven.
dan heeft ie flink te hard gereden als ie meer dan 150 reed waar je 100 (en eerder 120/130) mocht
en laat je hem in zijn eentje die 700E ophoesten voor de boete

"waar je opeens 100 moet". Je MOET niks. 2. Een snelheid wordt altijd aangegeven. Alleen maar eigen schuld. Hij had niet zo idioot hard moeten rijden. Stel je voor dat hij iemand aangereden had. Geen goed woord voor over, sorry.
Dus hij mag het lekker zelf uitzoeken haha. Maar ben wel boos. Ik heb het al zo vaak tegen hem gezegd. Nu mag hij inderdaad lekker op de blaren zitten.
Maar het is echt wel eigen schuld, zeker als hij de laatste paar jaren zoveel boetes heeft verzameld. Heeft ie waarschijnlijk niet van geleerd en nu krijgt ie een harde les, tsja, banketstaaf