Kranten, folders en kerstfooi

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:50

Ja, ik geef fooien, een extraatje aan de krantenbezorger etc etc etc; ik geef graag en zie een ander daarmee graag gelukkig. Zo simpel is het voor mij! :)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:05

Die verstandige moeder, de mijne, was na dr scheiding bijstandsmoeder van 3 kinderen die nul alimentatie ontving, dus ik denk dat als iemand de waarde van geld kende... Maar dan nog; niet ten koste van alles.
Op mijn 14e paste ik op, maandag tot en met vrijdag, van 16:45 tot 20:15 uur, voor MIJN extra dingen. Hard werken is altijd met de paplepel ingegoten, maar het mag best menselijk blijven. Mijn moeder vond wijken lopen niet weggelegd voor haar kinderen en dat mag. Vond het ook stom, als ik eens met vriendinnen mee liep.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:43

Leuk om te lezen dat sommige mensen hier denken dat 13/14jarigen echt geldwolven zijn en niet uit vriendelijkheid een lang rondje met gelukswensen doen.
Je zou toch zeggen dat het mooi is dat kinderen dat doen ook zonder geld te krijgen, maar blijkbaar is het niet goed dat kinderen soms aardig zijn voor anderen of zo, dan ben je ineens schijnheilig >;)
Zul je zien dat zodra kinderen niet meer met kerst langs de deuren gaan om fijne feestdagen te wensen, de ouwelui weer wat te klagen hebben over dat zij altijd teveel op hun telefoons zitten, het is ook nooit goed joh :+

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:59

Bij ons krijgen folder- en zondagskrantjes bezorgers 0,50€. Ze nemen wel de moeite om even aan te bellen en ik vind het een mooi gebaar naar ze.
Ik hou wel in de gaten of ik geen kaartjes dubbel krijg.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:07

Bij ons krijgen ze meestal niks, behalve als mijn vader opendoet. Eerdere jaren gaven we ze wel altijd wat, zo rond een euro, maar tegenwoordig niet meer. We krijgen vaak ineens pakketten waarvan we niet eens wisten dat we ze andere weken kregen en driekwart van de tijd staat het jongere broertje/zusje die overduidelijk te jong is om folders te mogen bezorgen en die waarschijnlijk springend op de deurbel heeft moeten drukken voor de deur.
Collectantes krijgen daarentegen wel altijd wat.

Anoniem

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:10

En dan word je bedonderd voor een euro of 2, 3 , 4, 5.. ik kan me er niet druk om maken. Weet ondertussen trouwens wel wie hier aan de deur komt voor wat, dus zal niet zo snel gebeuren, maar (en noem me maar een softie of heilig boontje) ik ben blij als een ander blij is met zoiets kleins

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:18

Ik werk bij een post bedrijf(als post bezorger)
dus gelukkig geen kaartjes enz. maar ik waardeer het altijd heel erg als mensen even zwaaien of gedag zeggen. Dan is mijn dag al weer goed.
niemand is verplicht geld te geven maar een kaartje aan pakken van je vaste bezorger(bij geen nee nee) en ze prettige feestdagen wensen zou vast door veel ook al op prijs gesteld worden.

moonsparkle
Berichten: 21721
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:31

Ik heb een nee geen collectanten/geloofovertuigers/verkopers maar de post mensen vallen daar schijnbaar niet onder dus die bellen gewoon aan :') ik geef dan wel 0.50ct

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:45

In mijn vorige woonplaats kende ik sommige bezorgers en wist ik ook dat een paar hiervan de fooi goed konden gebruiken. Die kregen altijd wat.

Nu krijg ik vaak verkeerd bezorgde post en krijg ik, ondanks mijn nee nee sticker, gewoon folders (ook nog eens op woensdag of donderdag, als de aanbiedingen al bijna voorbij zijn).. Maar ik heb nog geen bel gehoord :P

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:42

Mintgroen: ik zou er even een mailtje aan wagen naar de verspreider, vaak wel te googlen wie dat is.
Gewoon aangeven dat je een nee-nee sticker hebt en toch ongeadresseerde rotzooi ontvangt en of ze hun bezorgers er op willen attenderen dat die sticker er niet voor de sier hangt.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:44

Marjoow schreef:
Tigra_ schreef:
Dat extra kwam ook al naar boven bij het topic over fooi voor het personeel in de horeca maar ook daar kwam geen antwoord op de vraag wat nu dat extra is wat dus niet bij je baan hoort(en je werkgever dus van je verlangt) en mensen dus standaard doen zonder dat het moet en waar mensen dus ook nog iets aan hebben.

In de horeca kan ik er ook wel een paar bedenken hoor. Die het personeel niet hoeft te doen maar tóch doet.


Noem ze maar eens op. Meningen verschillen namelijk.


Doubtless schreef:
Horeca personeel is er om ervoor te zorgen dat jij niet op hoeft te staan voor je eten en drinken. Jou een hele fijne avond bezorgen, al je dieetweneen opnemen, vriendelijk lachen om flauwe grapjes en zorgen dat alles snel gaat, hoort daar niet bij. Dat is allemaal extra. En ik vind dat nogal wat, voor €9,26 bruto. Maar sommige mensen vinden dat allemaal heel vanzelfsprekend.


Dus alles wat jij nu opnoemt is extra? Daar denk ik toch anders over hoor en ik denk de meeste bazen in de horeca ook.
Als dat al iets is om fooi te krijgen.

Wat kan nu een bezorger aan extra doen ik zie het niet. Maar zou dat ook graag horen.
Het is bij mij gewoon simpel. Iedereen verdiend fooi of niemand. Iedereen word gewoon betaald. Leuk om te krijgen maar het moet zeker niet de norm zijn.