Kerst cadeautjes origineel geven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loes1996

Kerst cadeautjes origineel geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 14:08

Hee hee bokkers :wave:

oké aangezien de titel totaal NIET duidelijk is leg ik hier even mijn 'dilemma' uit. Elk jaar doen wij op eerste kerstdag met mijn vaders gezin (vrouw, semi-broertje, vader, hond, ik) cadeautjes. Wij deden eerder met spelletjes en degene die dan won ofzo mocht een cadeautje voor iemand pakken. Nu deden we het vorig jaar HOP allemaal 'ff' bij de koffie. Ja...oké het is leuk om cadeautjes te krijgen, zelf vind ik het het leukst om het een beetje over de dag te verdelen en wel echt samen te zijn. Broertje zit normaal alleen maar te gamen (boven) en ik te studeren of te soggen (lees: Netflix & Bokt :+ ) (beneden). Vandaar dat ik het dus wel zo leuk vind om iets gezamenlijks met het hele gezin te doen, zo vaak zien we elkaar ook niet.

Hebben jullie nog leuke ideeën hoe je dit kan doen :)* ? Of welke spelletjes naar mono poly en mahjong leuk zijn?

Liefs van mij :) :evaw:
Laatst bijgewerkt door Loes1996 op 19-12-16 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:11

Gewoon opnieuw met de spelletjes? (leuk idee trouwens! :) )

Wij doen een hele avond met hapjes, heel uitgebreid, en een gezelschapsspelletje of een film. Om de beurt gaat iemand een kadootje voor iemand anders halen onder de kerstboom. We doen er zo wel de hele avond over :P

Tot vorig jaar, toen onze golden retriever nog leefde, ging onze hond altijd de pakjes halen. Dat was helemaal leuk, want ze werd er heel erg blij van dat ze de pakjes mocht gaan halen en wij wezen dan aan aan wie ze elk pakje moest gaan bezorgen :D

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 14:13

@Solleke_Noah Nog enig idee voor leuke spelletjes? Majongen en Mono poly werd en beetje..uhm standaard? haha

Edit: Wat een geweldige hond. Ik vrees dat als Max ze gaat halen dat hij dan alles zelf op eet :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:21

Ja, ze was echt geweldig :) ook heel slim want ze wist precies wie bij welke naam hoorde. Als ze haar eigen kadootje mocht openscheuren was het helemaal feest :)) (onze andere twee honden kunnen het ook niet hoor :P die liepen dan altijd achter stom achter haar aan als ze de kadootjes ging halen, snapten er niks van :P )

Wij doen altijd Risk, maar dat duurt wel lang. Kaartspelletjes? (kaartspel 'pesten' doet het hier altijd goed)

Of gewoon hapjes maken en kletsen? :)

Alwiene

Re: Kerst cadeautjes origineel geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:55

Wij sjoelen! Maarja, dan moet je maar net over een sjoelbak beschikken natuurlijk :=

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 16:25

Haha ooit hadden we n sjoelbak maar helaas niet meer :') En ik denk niet dat paps t zo'n goed plan vind om dit op de gewone houten tafel te doen hahaha

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:40

Het bekende dobbelspel? Duurt alleen niet zo lang

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:47

Yentaah schreef:
Het bekende dobbelspel? Duurt alleen niet zo lang

Bedoel je het sinterklaasdobbelspel?
Je kunt drie rondes doen, 1 van 30 min, 1 van 45 min en nog een laatste ronde van 45 min. Dan duurt het best lang hoor! ;) Even goed Googlen en je treft waarschijnlijk bovenstaande. Er zijn nogal wat versies in de omloop. Echt een aanrader, zelfs je opa of oma wordt er wild van! :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:44

Loes1996 schreef:
@Solleke_Noah Nog enig idee voor leuke spelletjes? Majongen en Mono poly werd en beetje..uhm standaard? haha

Edit: Wat een geweldige hond. Ik vrees dat als Max ze gaat halen dat hij dan alles zelf op eet :')

Rummicub? Yahtzee? Triviant?

Of anders spelletjes die maar kort duren, de winnaar mag dan een kadootje pakken.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 21:13

Leuke ideeën worden hier al genoemd, ga vrijdag sowieso nog even verder googlen :) Blijf vooral reageren misschien help je ook wel anderen ermee haha

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:28

Skip bo?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:39

Wij deden vroeger risk (en dan als je een heel land veroverd had cadeautje pakken/ of continent als je minder cadeaus hebt) of trivial persuit en dan als je een driehoekje kreeg een cadeautje pakken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:44

Ik verplaats je topic even van LZP naar Prettige Feestdagen. Alles wat de feestdagen raakt hoort daar thuis. Hopelijk vind je een leuke manier om de cadeautjes uit te delen! :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:06

Alwiene schreef:
Wij sjoelen! Maarja, dan moet je maar net over een sjoelbak beschikken natuurlijk :=

sjoelbak is in de aanbieding bij ( ik dacht) de marskramer voor maar 7 euro :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 14:19

Bedankt voor de verplaatsing Berdien. Had dat gebiedje niet gevonden.

Dat triviant idee is best leuk! Risk beschikken wij niet over, maar kolonisten weer wel dus das misschien ook n idee :)