Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 01:21

Hier de mooisten al gehad:
een kerst stol die al twee maanden verlopen was

Twee flessen wijn voor alle werknemers ( ongeveer de helft was islamitisch, altijd handig met alcohol :+ )

Een soort kunst nep hond in hysterische kleurtjes...geen flauw idee wat we ermee moesten, kreng scheen best duur te zijn geweest. Uiteindelijk maar aan een liefhebber weggegeven, we durfden hem niet op marktplaats te zetten :=

Een tegoedbon voor een kledingwinkel. Superleuk initiatief, behalve dat de baas doodleuk vertelde waar je bijstond dat je medecollega die net zoveel werk deed, het dubbele bedrag kreeg dan dat jij kreeg... Alleen omdat ze langer in dienst was.. Mjah... Kleine domper was dat, beetje genant moment ook om in ontvangst te nemen met die collega direct naast je terwijl dit je werd medegedeeld

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 01:36

nou ja niet het raarste kerstpakket maar wel rare situatie.we zouden vorig jaar geen kerstpakket krijgen in de zorg. maar op het allerlaaste moment had de OR besloten dat een presentje voor alle zorgmensen wel erg op zijn plaats zou zijn. kregen we een banketstaaf doosje met een flesje rode wijn en creakers ze hadden geen eens tijd om de kerst kaarten te laten drukken. thats it. wij krijgen nooit iets van het bedrijf alleen een kerstpakket. was er wel blij mee maar de nasmaak was zuur (qua situatie, het kwam niet van harte van het bedrijf)

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 02:11

Als koerier kreeg een een kerstpakket met een sticker waarop stond 'kerstpakket klein'.
Het was een prima formaat doos, maar het voelt toch banketstaaf dat je dan een 'klein' pakket hebt gekregen. Doe dan als kerstpakkettenbedrijf aan marketing namen en noem de kleinste 'L', en de grotere 'XL' enzovoorts. Dan denken alle sukkels met een klein pakket 'Kijk, kerstpakket L! Fijn van de baas!'

Overigens was het ook nog zo dat de beide planners een groter pakket hadden staan dan de koeriers. Ook banketstaaf :+

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:23

vonneke schreef:
verootjoo schreef:
Ook heel veel niet := ik heb het nog nooit meegemaakt dat dat gebeurt :?


Je merkt er van je bruto salaris 'niks' van. Weet iig dat het bij hele grote bedrijven en in onderwijs gewoon is.

En daarvan krijgen wij ook nog eens rare dingen ook.


Dan zou het op je loonstrookje moeten staan.
Ik werk bij een heel groot bedrijf :j (zo'n 3000 medewerkers)
Niet in het onderwijs dus dat weet ik niet.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:29

Sita_xx schreef:
Een stuk gekruide kaas in een laptoptas. Ik had zoiets van huh? :?

_O-

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:34

Vorig jaar een "duurzaam" tasje met daarin bijvoorbeeld een treklampje en een zandloper voor in de douche.. en nog wat andere troepjes. Wie dat verzonnen had {:)-:(

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:39

Dit jaar een lamzac gekregen. Erg leuk maar ik moet nog even uitvinden hoe het werkt ;)

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:45

xMarieke schreef:
Dit jaar een lamzac gekregen. Erg leuk maar ik moet nog even uitvinden hoe het werkt ;)

Wat is een lamzac voor iets?

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:54

Twee jaar geleden waren ze vanuit de hoofdvestiging onze locatie vergeten

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:05

Een kortingsbon voor Centerparcs. Ik moest wel eerst zelf voor een flink bedrag wat boeken :')

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:08

Mijn vriend krijgt gelukkig altijd hele leuke kerstpakketten en zijn pakket van dit jaar bij z'n nieuwe baas is helemaal top!
En ik krijg ook altijd leuke dingen van de mensen waar ik schoon maak, cadeaubonnen van Ici paris, Intratuin, Rituals pakketten.... kerststollen, kerstchocola, dat soort dingen. Leuk!

Heb wel 1x waar ik voor gewerkt had, kerstservies gekregen, dat was echt afschuwelijk. Leek wel van dat kerstservies voor een kind om mee te spelen. Zo klein en lelijk.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:09

Dammie schreef:
xMarieke schreef:
Dit jaar een lamzac gekregen. Erg leuk maar ik moet nog even uitvinden hoe het werkt ;)

Wat is een lamzac voor iets?



Afbeelding
Hij is gevuld met lucht.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:12

Ooit een apparaatje waarmee je muziek kon laten afspelen vanaf je telefoon. Alleen het volume kon niet harder dan mijn telefoon :')

Gelukkig werkte ik extern als consultant en kreeg ik bij dat bedrijf wel een leuk pakket! Was wel tof, heb drie jaar dubbele pakketten gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:13

Dammie schreef:
Een tegoedbon om uit eten te gaan, bij het restaurant van de man van de secretaresse.

Dan kan ik nog wel een stapje verder gaan. Eerste jaar 2 bonnen van zijn eigen supermarkt, 2e jaar bonnen van zijn eigen Primera, 3e jaar bonnen van de DA (die die zelf dus ook had. Dacht het niet dat ik die bij zijn DA in ging leveren :') ). Die eerste 2 moest je ook echt in zijn filiaal inleveren.

Zo was er ook een keer per ongeluk een fout gemaakt door een stage bedrijf, waardoor ik 2 kerstpakketten uit mocht zoeken. Had daar wel 2 hele leuke andere pakketten uitgezocht omdat mijn stage daar niet goed liep :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:15

xMarieke schreef:
Dit jaar een lamzac gekregen. Erg leuk maar ik moet nog even uitvinden hoe het werkt ;)

Simpel je houdt het open. Trekt een paar keer snel met de open kant naar voren lucht erin, dichtmaken en gaan liggen. Heb ze afgelopen manana even mogen uittesten. Heerlijke dingen. Leuk idee.

Eigenlijk heb ik nooit rare dingen gekregen. Ben altijd blij met welk kadootje dan ook hoe l ullig het ook is, je krijgt in ieder geval wat.

Mijn vader was inkoper en kreeg altijd heel veel kerstgeschenken van zijn baas om uit te delen. Uiteraard met bedrijfslogo. Een barometer, gereedschap, keukendingen. Echt de meest uiteenlopende producten van degelijk en mooi aluminium. Meteen was dat ook zijn kerstkado ook. Spul is nu na ruim 40 jaar nog steeds niet kapot, :D

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:22

karuna schreef:
xMarieke schreef:
Dit jaar een lamzac gekregen. Erg leuk maar ik moet nog even uitvinden hoe het werkt ;)

Simpel je houdt het open. Trekt een paar keer snel met de open kant naar voren lucht erin, dichtmaken en gaan liggen. Heb ze afgelopen manana even mogen uittesten. Heerlijke dingen. Leuk idee.

Eigenlijk heb ik nooit rare dingen gekregen. Ben altijd blij met welk kadootje dan ook hoe l ullig het ook is, je krijgt in ieder geval wat.

Mijn vader was inkoper en kreeg altijd heel veel kerstgeschenken van zijn baas om uit te delen. Uiteraard met bedrijfslogo. Een barometer, gereedschap, keukendingen. Echt de meest uiteenlopende producten van degelijk en mooi aluminium. Meteen was dat ook zijn kerstkado ook. Spul is nu na ruim 40 jaar nog steeds niet kapot, :D


Ik had het filmpje idd gezien maar het was nog niet gelukt.... Misschien moet ie voor de eerste keer eerst wat uit elkaar worden gehaald

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:25

Dit jaar wint. Vraag me nog steeds af of dit alles is haha.
Nieuwe visitekaartjes, een set kaarten met bedrijfstekening er op, een taslabel, powerbank met logo en een shirt met naam en bedrijfslogo -O-

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:39

Mijn vreemdste kerstpakket was van de universiteit. Ik deed zo lang over mijn studie dat degene die de kerstpakketten regelde dacht dat ik er werkte. Hij heeft heel veel moeite gedaan om een kerstpakket te regelen, en toen hij het gaf bleek ik er dus helemaal niet te werken! Ik mocht het pakket wel houden, was een sporttas met allemaal lekkers erin, erg leuk. Ik schaamde me wel een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:22

__Marloes schreef:
Dammie schreef:
Een tegoedbon om uit eten te gaan, bij het restaurant van de man van de secretaresse.

Dan kan ik nog wel een stapje verder gaan. Eerste jaar 2 bonnen van zijn eigen supermarkt, 2e jaar bonnen van zijn eigen Primera, 3e jaar bonnen van de DA (die die zelf dus ook had. Dacht het niet dat ik die bij zijn DA in ging leveren :') ). Die eerste 2 moest je ook echt in zijn filiaal inleveren.

Zo was er ook een keer per ongeluk een fout gemaakt door een stage bedrijf, waardoor ik 2 kerstpakketten uit mocht zoeken. Had daar wel 2 hele leuke andere pakketten uitgezocht omdat mijn stage daar niet goed liep :')


Waarom is het erg om bonnen van een eigen winkel te krijgen? Wij krijgen ook een kerstpakket met producten uit de winkel, een cadeaubon voor de winkel (en zelfs voor het eigen filiaal) zou ik ook prima vinden omdat je dan helemaal zelf kan kiezen wat je wil hebben. Als het een bon is met 25% korting zou ik het wel raar vinden maar cadeaubonnen zijn toch niet erg?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:30

Een (heel goedkoop en lelijk) picknick kleed en een thermosfles, dat is wel het vreemdste wat ik ooit gehad heb. Laatste jaren zelf uit mogen kiezen, dat heeft wel de voorkeur. Spullen met bedrijfslogo zou ik ook niet echt vrolijk van worden, alhoewel een powerbank dan wel weer handig kan zijn.

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:30

Ben benieuwd of de mensen die mopperen wel eens een bedankje naar de baas of raad van bestuur hebben gestuurd? Het is geen recht maar een geschenk. Ik vind erover mopperen erg ondankbaar, doe je toch ook niet bij een verjaardagskado van familie?

Ik snap wel dat steeds meer bedrijven geen zin meer in hebben om er geld in te steken, het is bijna nooit goed..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:33

Voel me heel ondankbaar nu, maar ik heb ook wel eens op een cadeau van familie gemopperd ja :o

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:35

Bizzybijtje schreef:
Een stappenteller. In een callcenter.

Teleperformance toevallig? :')
Ik kreeg afgelopen jaar hetzelfde en hij is de doos nog nooit uitgeweest omdat ik zelf al een dure fitbit heb :')

Overigens mocht ik het bij mijn eerste baan zelf "uitkiezen", ik mocht het zelfs zelf kopen dan kreeg ik het geld terug :+
Tweede baan kregen we ieder jaar een cadeaubon voor het filiaal, op zich handig maar ik gaf 'm maar altijd aan mijn moeder zodat zij er boodschappen mee kon doen :')
En vorig jaar dan de stappenteller haha.

Ben benieuwd of ik dit jaar iets krijg. Ga er niet van uit gezien ik nu in de horeca werk en ik ook al alle feestdagen moet werken.
Laatst bijgewerkt door Equisync op 17-12-16 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:36

Toffeltje schreef:
Mijn vreemdste kerstpakket was van de universiteit. Ik deed zo lang over mijn studie dat degene die de kerstpakketten regelde dacht dat ik er werkte. Hij heeft heel veel moeite gedaan om een kerstpakket te regelen, en toen hij het gaf bleek ik er dus helemaal niet te werken! Ik mocht het pakket wel houden, was een sporttas met allemaal lekkers erin, erg leuk. Ik schaamde me wel een beetje.


_O-

Mijn eigen kerstpakket van m'n eerste echte grotemensenbaan krijg ik aankomende week volgens mij pas, maar ik moest zo lachen om het kerstpakket van m'n vriend: 10 ebooks (die je niet zelf uit mag kiezen) en die alleen via iBooks geopend kunnen worden. Op zich geen dramatisch slecht kerstpakket maar normaal gesproken hebben ze bij defensie echt wel goede pakketten of kan je van een behoorlijk bedrag wat uitkiezen.

Ik als 'relatie van militair' kreeg een rolkaars :')
Afbeelding

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:49

troi schreef:
Ben benieuwd of de mensen die mopperen wel eens een bedankje naar de baas of raad van bestuur hebben gestuurd? Het is geen recht maar een geschenk. Ik vind erover mopperen erg ondankbaar, doe je toch ook niet bij een verjaardagskado van familie?

Ik snap wel dat steeds meer bedrijven geen zin meer in hebben om er geld in te steken, het is bijna nooit goed..



Ik vind het juist ondankbaar van het bedrijf om je personeel met niks, of met prul af te schepen.Tenzij het een bedrijf betreft die in de financiele problemen zit; dan kan ik er zeker begrip voor hebben. Maar een goedlopend bedrijf die flink verdient aan jouw inzet? Ja ik vind dat je dan juist met een mooi kerstpakket aangeeft hoe blij je bent met hun inzet.
Werknemers die zich gewaardeerd voelen, werken ook nog eens veel harder, dus uiteindelijk levert het je nog wat op ook nog als werkgever.