Anti kraak woning inricht tips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chachi

Anti kraak woning inricht tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 23:35

Hey lieve bokkers!

Ik studeer nu al een tijdje en was heel lang op zoek naar een kamer. Na heel lang zoeken heb ik een super tof anti kraak pand gevonden! We wonen er nu samen met 3 andere vriendinnen, feest dus :P
We wonen in een lege basisschool met zn viertjes. Ik ben een gelukkige bewoonster van een klaslokaal van groep 2 :P Dus de muren zijn lekker fel blauw, geel geschilderd hahah!
Probleem met dit antikraak pand is dat je het niet mag verven!
Dussss komt ie: iemand ideeën? Om de kleuren van de muren een beetje temmen? Ik dacht aan een groot wit laken ophangen ofzo... geen idee of dat leuk staat..
Brand maar los met de ideeën!

Mintgroen

Re: Anti kraak woning inricht tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:39

Mag je er wel in boren of timmeren?

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 23:40

Mintgroen schreef:
Mag je er wel in boren of timmeren?

Nee mag ook niet helaas!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:44

Ik denk dat lakens ed een beetje rommelig gaan ogen :o Ik zelf vind het altijd heel erg leuk om met plaatjes een enorme collage te maken, zo ook de muur van mijn kamer. Ik hang het dan ook met van die poster gum gum. Maar door lekkage valt nu zo'n beetje alles eraf.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:55

Je kunt mbv een doek/laken/dergelijk en een "frame" best een mooie afscheiding opspannen denk ik. Door afscheidingen te maken zoals de achterkant van een kast creëer je meer hoekjes en maak je het geheel wat knusser.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 00:05

Verplaatst van Leven zonder paarden naar Huis, tuin en techniek omdat het over huisinrichting gaat.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 00:07

Grote muur sticker bestellen of een frame maken met een dun plaatje en die behangen. Eer voorzet 'wandje' zeg maar.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:52

Gordijnen aan de muren? Of zo'n japans frame <3
Boekenkasten om beetje hoekjes te creeren is ook een goede!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:18

Je hebt van dat statische papier om op te schrijven wat tegen vrijwel elke muur prima plakt. Je zou kunnen kijken of je dat ook in groter formaat hebt? Dan heb je muren die wit zijn en als je weg moet zijn ze binnen 2 minuten weer in de oorspronkelijke staat :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:22

Wat leuk!
Ik woon ook anti kraak in een voormalige basisschool. :D
Ik heb het geluk dat ik geen felle kleuren op de muren heb zitten.. 2 muren zijn gewoon steen, 1 wit en de andere is alleen maar raam.

Misschien dat je hier wat inspiratie uit kan halen.
Afbeelding

Inmiddels staan er wat meer planten en binnenkort een kamerscherm voor m'n bed.

Voor gordijnen heb ik een staaldraad opgehangen en gordijnen met ringen bij de xenos gehaald, ze waren toen 1+1 gratis.

Ik heb hiernaast nog een andere kamer waar ik m'n was etc op hang.

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 23:48

_Ekenna schreef:
Wat leuk!
Ik heb het geluk dat ik geen felle kleuren op de muren heb zitten.. 2 muren zijn gewoon steen, 1 wit en de andere is alleen maar raam.

[ [url=m/sGOPMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor gordijnen heb ik een staaldraad opgehangen en gordijnen met ringen bij de xenos gehaald, ze waren toen 1+1 gratis.

Waaauuuw echt heeeeeeel gaaf!! Super leuk ingericht! Hoe heb je dat precies de gordijnen gedaan met straaldraad?

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 23:57

Nog even 2 fotos zodat jullie een beeld hebben hoe mijn kamer er uit ziet... vind het echt afschuwelijk! Ook geen idee wat voor kleuren meubels ik erin moet zetten...

Afbeelding

Afbeelding

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:02

Al eens op pinterest gekeken? Want om heel eerlijk te zijn zou ik het ook niet weten :+
Het is een echte uitdaging iig haha

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:03

Ik zou ongebleekte katoen kopen, dat heb je voor een paar euro de meter, dat kun je er tegenaanhangen/spannen.
Verder zou ik op marktplaats kijken of je gratis grote banken, kleden en kasten ed op de kop kunt tikken, daar heb je nu de ruimte voor.

Ohhh, ik vind het erg mooi....mooie lichte kast er tegenaan.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:06

Waar ik dan mee zit, heb je daar ook een badkamer :+ gewoon nieuwsgierigheid

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 00:11

Jolandaa_ schreef:
Waar ik dan mee zit, heb je daar ook een badkamer :+ gewoon nieuwsgierigheid

Blij dat iemand het vraagt want daar ben ik heel trots op :) er is een douche gebouwd bij de toiletten. Ik heb zelfs mijn eigen peuter wc'je met een eenden wcbril :+
Afbeelding

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:19

Ik vind het niet eens zo lelijk! Alle muren zijn zo dus het is een beetje veel misschien :+ ik heb een vergelijkbare kleur hier op een paar muren. Dat combineert heel mooi met grijs.

Ik heb ook in anti kraak woningen gewoond. Ideaal. Lekker goedkoop en veel ruimte.

Wat ik deed was kerst lampjes aan de randen hangen bovenaan. Aan verwarmingsbuizen bijvoorbeeld. Of van boven naar beneden een sliert. Dat maakt het meteen wat warmer en gezellig.

In het begin had ik overal grote bioscoop film posters opgehangen. Die kreeg ik gratis bij de bioscoop. Na een tijdje was ik dat wel zat maar het vulde de muur op.
Je zou gordijnen aan een muur op kunnen hangen. Twee gaatjes in het plafond is vast geen probleem. Als je het netjes doet en het later weer dicht maakt. Gaat de school er af? Of is het tijdelijke leegstand. Mijn flats gingen er steeds na een jaar af dus wat je er mee deed maakte niets uit.

Gratis meubels op marktplaats zoeken. Wij hadden ook mooie grote banken. Lekker hoogpolig kleed op de grond van de ikea. Eventueel eens bij een kringloop kijken.

Een grote hokjeskast van de ikea als room divider.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:22

ik heb geen tips voor je maar hou je ons up to date met foto's? O:) vind dit altijd zo leuk om te zien :')

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 00:38

Thanks voor alle tips! Kom hier echt een stuk verder! Zit te denken om mij lamellen helemaal op in te rollen en dan misschien gordijnen voor de ramen te doen, vind dat toch wat gezelliger ogen.

Wij hebben helaas maandelijkse controles, dus ze worden niet blij als ik spijkers heb ingeslagen...
Ik houd jullie op de hoogte haha :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:42

Tof zeg! Die school. Daar zou ik ook wel willen wonen! :D

Ik vind het wel meevallen, als je er eenmaal een beetje aangewend bent. Ik zou het combineren met lichte houtkleuren (licht berken bv) en wolwit/linnen etc. Accentkleur in donkerblauw of iets met grijs erbij.

Die muur met twee kleuren is wel een beetje lelijk ja. Daar zou ik kasten voor zetten. In ieder geval zorgen dat je het gele stuk niet meer ziet. Aan de andere kant, als je zithoek zo neerzet dat je met je rug naar die muur zit, who cares. Dan zie je het toch nauwelijks.

Gaaf project. Ik ben jaloers. :D

Je kunt inderdaad de luxaflex helemaal naar boven draaien en dan hele dunne neutrale (wolwit) gordijnen ophangen. Als je het donker wilt hebben of s avonds geen inkijk wil dan kun je de luxaflex dichtdoen en de gordijnen ervoor schuiven. Heb je wel de lol van de luxaflex maar kijk je naar iets moois.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 01:02

Chachi schreef:
_Ekenna schreef:
Wat leuk!

[ [url=m/sGOPMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waaauuuw echt heeeeeeel gaaf!! Super leuk ingericht! Hoe heb je dat precies de gordijnen gedaan met straaldraad?

Zelfde gebouw, andere ruimte, maar zelfde principe. Staaldraad hing hier al aan haken aan de muur, we hebben het alleen verplaatst naar voor het raam. Afhankelijk van je gordijnen hang je die er aan of haal je ze door het draad :)

Wij hebben oa een grote poster van Parijs aan de muur, maar doordat hier nog oa een groot en klein schoolbord en een groot prikbord hangen hebben we daar ook dingen op/in randen kunnen zetten of aan vast kunnen maken :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:36

Chachi schreef:

Ik heb zo hoog mogelijk een staaldraad van de ene kant van de muur naar de andere kant gespannen. Aan beide kanten een klein gaatje geboord (ik heb zoveel gaten in de muur zitten dat deze ook niet op zou vallen :')) en de gordijnen door de staaldraad heen geregen. Dus dan krijg je dit effect, alleen dan goedkoper:
Afbeelding

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 19:34

Ah oke! Wat voor staaldraad heb je gebruikt? Is het niet heel flexibel waardoor gordijn kan inzakken?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:38

Ja het zakt wel wat in, dus ik heb het halverwege nog een keer aan een spijker opgehangen.
Geen idee welk staaldraad.. gewoon staaldraad. 7 mm dik ofzo. :j

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:07

Misschien is een kallax kast (ikea)voor die muur iets? En dan kun je daar misschien een dichte plaat achter schroeven?
En bij de ikea heb je ook staaldraad voor gordijnen. Alleen dan moet je het wel vast schroeven.