Vader niet in beeld.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Vader niet in beeld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 08:37

Wie heeft ook zijn vader niet meer in beeld.
Helaas heb ik dit ook, mijn vader koos voor zijn vriendin en zette mij op straat.
Waarom heb ik nooit gesnapt.

Mlies

Re: Vader niet in beeld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:01

Ik, maar dat is mijn eigen keus. :)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 09:03

Mlies schreef:
Ik, maar dat is mijn eigen keus. :)

Dat gebeurd idd wel eens bij mij niet en soms is dat best frustrerend!
Mag ik vragen waarom je die keuze hebt gemaakt? Niet verplicht natuurlijk

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:07

Jup ik ook, mijn vader liet mijn moeder met 3 (jonge) kinderen achter en koos voor een andere vrouw. Zij had geen zin in kinderen over de vloer en ik heb mijn vader na de scheiding nog amper gezien. Helaas nu 14 jaar verder en nog altijd in therapie, het doet meer met een kind dan mannen denken :(

Edit: Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 8 was en ik heb hem voor het laatst gezien toen ik 10 was. Heel veel moeite ingestoken en veel hoop, maar allemaal voor niks.
Laatst bijgewerkt door Flowery op 12-12-16 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:09

Ja, ik ook. Maar ook dat is eigen keuze.
Als kind zijnde er wel geweest. (gescheiden ouders)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 09:14

Flowery schreef:
Jup ik ook, mijn vader liet mijn moeder met 3 (jonge) kinderen achter en koos voor een andere vrouw. Zij had geen zin in kinderen over de vloer en ik heb mijn vader na de scheiding nog amper gezien. Helaas nu 14 jaar verder en nog altijd in therapie, het doet meer met een kind dan mannen denken :(

Edit: Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 8 was en ik heb hem voor het laatst gezien toen ik 10 was. Heel veel moeite ingestoken en veel hoop, maar allemaal voor niks.

Heftig zeg! Hier wel beetje zelfde, snap alleen niet waarom hun voor vriendin kiezen snap dat hun geluk ook belangrijk is maar om nou je kinderen af te schuiven snap ik niet. Ik kan hier niet teveel in detail treden beter in pb! Ik denk dat je er nooit helemaal vrede mee hebt

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:23

vrede heb je er uiteindelijk wel mee. ik in ieder geval wel.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 09:26

DarkoFoitzik schreef:

Denk niet dat dat voor iedereen geldt. Iedereen is anders en iedereen gaat er anders mee om en vind ook dat ligt aan de situatie. Bij de 1 is zo gegroeid bij de ander na omstandigheden de ander heeft er zelf voor gekozen enz enz enz

Edit: zie dat je man ben verklaart hoop :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:32

LinsxDot schreef:
DarkoFoitzik schreef:

Denk niet dat dat voor iedereen geldt. Iedereen is anders en iedereen gaat er anders mee om en vind ook dat ligt aan de situatie. Bij de 1 is zo gegroeid bij de ander na omstandigheden de ander heeft er zelf voor gekozen enz enz enz

Edit: zie dat je man ben verklaart hoop :')

Dat dacht ik ook :P Mannen kunnen over het algemeen dingen wat beter loslaten en accepteren :)

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:40

wahaha dat zal inderdaad goed kunnen.

even korte uitleg: ouders gescheiden toen ik 2 jaar was. toen is er een regeling getroffen. elk ander weekend gingen we ene weekend naar mijn vader. de helft van de tijd kwam hij niet, door redenen (andere vrouwen, dan zijn kinderen wel heel lasting). toen ik ouder was heft hij een periode gehad waar hij elke dag 3 keer belde, hij wilde de verloren tijd inhalen. dit verwaterde snel. toen brak de periode aan dat hij me financieel wild eondersteunen, om vervolgens elk excuus aan te grijpen om niet te betalen. er nooit zijn als je hem nodig hebt...... beetje standaard verhaal denk ik zo. nu heb ik hem een kleine 4 jaar niet gezien.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 09:44

Ik vind vooral lastig dat hij nu herseninfarct heb gehad en dus voor helft verlamt is en mij nooit op de hoogte heeft gestelt. Ik werk in supermarkt waarbij er veel collega's van hem komen en altijd vragen hoe is nou met je vader? En dat ik zeg uhhh geen idee hoezo? En dan hoor je dat. Dan vraag ik me gewoon vaak af denkt die wel is aan je? Dit wilt hij ook niet maar ze vriendin heeft de broek aan en hij is de gebeten hond met staart tussen de benen ja en amen zegt.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:47

dat lijkt me inderdaad erg zuur. ik zou niet weten wat ik dan zou doen.

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:56

Mijn vader koos ook voor zijn vriendin en zette mij idd ook op straat. Mijn kindser kamer ging naar de dochter van zijn nieuwe vriendin en ik mocht het lekker uitzoeken. Ik raakte er behoorlijk van in de war en kreeg van hem geen ruimte om er over te spreken. Hij zei letterlijk dat ik terug mocht komen als IK weer normaal kon doen.....Ik ben nooit meer terug gekomen. Ik was toen 16 en inmiddels bijna 40 en heb 3 kinderen. Ik heb hem na de geboorte van mijn jongste nog een brief geschreven, deze is ongeopend retour gekomen. Op de enveloppe stond dat contact niet gewenst was, in het handschrift van zijn vriendin.
Ik heb van mijn ervaring mijn beroep gemaakt en werk als creatief therapeut in de psychiatrie.

Veela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:10

Ik hoop binnenkort dat ik echt niets meer met mijn vader te maken hoef te hebben, hij is een gevaar voor mijn gezondheid. Omdat ik minderjarig ben gaat het wat minder makkelijk om op mijzelf (samen met zus wonen die ook minderjarig is) te gaan zonder toestemming van mijn vader.
Donderdag is er een rechtszaak, ik kan er zelf misschien niet bij zijn ivm ziekte. Maar vader heeft problemen met alcohol en daardoor mijn zus en mij fysiek plus mentaal mishandeld. Ben blij als ik van hem af ben.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:13

Mijn vader is ook uit beeld maar is mijn eigen keuze.
Hij leeft nu nog steeds teveel in het verleden en geeft anderen de schuld van zijn fouten.
Ik heb daarom jaren geleden besloten dat ik geen contact meer met hem wil.
Voor mij voelt dat goed maar snap dat, zeker wanneer het andersom is, het erg moeilijk kan zijn.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:15

Ik ook.
Heb hem nooit gekend, ook geen behoefte aan.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:15

Heftig zeg! Hopelijk komt er een contact verbod. Ik weet hoe het is om fysiek en mentaal mishandeld te worden. Veel sterkte.

Veela schreef:
Ik hoop binnenkort dat ik echt niets meer met mijn vader te maken hoef te hebben, hij is een gevaar voor mijn gezondheid. Omdat ik minderjarig ben gaat het wat minder makkelijk om op mijzelf (samen met zus wonen die ook minderjarig is) te gaan zonder toestemming van mijn vader.
Donderdag is er een rechtszaak, ik kan er zelf misschien niet bij zijn ivm ziekte. Maar vader heeft problemen met alcohol en daardoor mijn zus en mij fysiek plus mentaal mishandeld. Ben blij als ik van hem af ben.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:17

Veela schreef:

wat heftig, heel veel success en sterkte. ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:19

Ja hier, al niet meer gezien sinds ik op het laatste jaar van de havo zat. Inmiddels ben ik bijna 26.

Helaas mijn halfzusje in dat proces ook een beetje verloren, maar heel voorzichtig heb ik daar nu af en toe contact mee. Maar dat is lastig, ze is 9 jaar jonger en co tact met haar betekend nog steeds ook contact met mijn vader. Nee dankje... Dus dat hou ikbewust een beetje op afstand, misschien als ze nog wat ouder is dat ik me er beter bij voel om wel wat contact op te bouwen. Maar tegelijkertijd ben ik daar huiverig voor: ik wil niet dat ze door mijn ervaring anders tegen haar vader gaat aankijken. Ik wil daat zij kan genieten van wat ik nooit gehad heb.

Mijn vader heeft bij de scheiding met mijn moeder letterlijk gezegd dat ik niet meer zijn probleem ben. Moeder heeft dus ook altijd volledige voogdij over mij gehad. Daarnaast heeft hij me zo ontzettend vaak laten zitten, me zo vaak teleurgesteld en was hij toch altijd alleen mar bezopen. Ik heb er volledig zelf voor gekozen afstand te nemen. Hij heeft er nooit moeite voor gedaan om toch contact te houden.

Voor wat ik zie is hij een goede vader voor mijn halfzusje. Daar vind ik mijn rust en vrede in. Dat heeft er echt voor gezorgd dat ik het een jaar geleden eindelijk kon afsluiten. Het is niet leuk, maar ik kan wel zeggen dat het me EINDELIJK niet meer opbreekt.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 10:34

Zie weer heftige en positieve berichten langskomen! Ik reageer vanmiddag eventjes ga nu maar aan het werk :')

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:39

Vaders die makkelijk afstand doen van hun kinderen, zijn in mijn ogen geen vaders.

Ik had mijn vader 35 jaar niet gezien, uit nieuwsgierigheid 3jaar geleden opnieuw kontakt gezocht..de eerste paar keer waren wel interessant, nu valt weer duidelijk te merken waarom hij geen vader was en nog steeds niet is.

Wel interessant als je een stuk ouder bent om intermenselijke kontakten te doorzien.

Mijn advies, probeer er niet te veel mee bezig te zijn, dat maakt ongelukkig...na jaren bekijk je het nog een keer en merk je dat hij niet is wat je altijd vond... ergens keek ik ook tegen hem op, nu merk ik dat hij een stuk minder leuk mens is dan ik hoopte...en nooit een leuk mens zal worden, kennelijk mist hij een stuk empathie, gevoel en goedheid in zijn karakter.

Mij heeft het een stuk ware realiteit in de echte wereld meegegeven, die mantel der liefde die de meeste mensen koesteren, heb ik niet...what you see is what you get, en dat is een save gevoel...mensen zijn wie ze zijn en sommigen doen zich beter voor en daar prik ik meteen doorheen...daarvoor ben ik mijn vader dankbaar..door zijn niet-vaderlijke houding en de op je zelf teruggeworpen situatie destijds heb ik het vermogen ontwikkeld volledig op mij zelf te vertrouwen....

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:43

Hier ook, maar dat is volledig mijn eigen keuze. Toen ik 13 was ging mijn moeder bij hem weg, toen heb ik vrijwel gelijk besloten dat ik al het contact met hem wou verbreken. Sinds die tijd heb ik hem nooit meer gezien, mijn broertjes ook niet. Hij doet verder ook geen moeite om contact met ons te krijgen. En eerlijk, dat geeft behoorlijk veel rust.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:46

mijn broer heft wel nog contact met hem. hij was ouder toen mijn ouders scheidde, daardoor heeft hij er meer van mee gekregen. aanvullend daarop, hij is de eerst geborene. het lievelingetje etc. dat contact zit goed omdat mijn boer er veel moeite in steekt. daar zat vroeger ook frustratie van mijn kant.

@indestal: je hebt gelijk, als je ouder wordt ga je zaken anders zien en beleven.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 10:46

Dat is juist mijn vader was vrachtwagen chaffeur en was alleen savonds laat thuis op zijn manier was hij me maatje tot "de gestoorde heks " in beeld kwam! Ik weet ook dat contact nooit meer zelfde zal zijn als dat was haar kids zijn geweldig en ik ben stuk stront! Ik kan het soms redelijk los laten maar zoals me broer kind heeft gekregen en ik misschien in de toekomst of ga trouwen wie geeft me weg met kerst dat soort dingen maakt me wel verdrietig! Ik wil wel brief sturen en denk dat hem dat goed zou doen! Maar vrees dat zij hem verscheurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:52

Er zijn ook moeders die hun kind laten zitten. Mijn grootmoeder heeft mijn vader laten zitten toen hij 2 was. Zo lang zijn vader nog leefde, ging het nog wel, maar die is helaas jong gestorven. Hierdoor is mijn pa bij familie van hem terrecht gekomen en had hij niet bepaald een warme thuis. Dit heeft hem echt wel getekend. Er zijn pogingen geweest om het contact met mijn grootmoeder te herstellen, maar ze liet altijd duidelijk merken dat ze ons niet wilde kennen.