Spookbrandalarm.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

limilou

Spookbrandalarm.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 08:14

Enige logische verklaring: Wij hebben geesten :=

Maar ons brandalarm is in 2 weken al 4 keer afgegaan. Elke keer tussen 5 en 7 sochtends. Het is een oud studentenhuis en we wonen met 17 man en het is nogal vervelend. Het alarm duurt maar heel kort. 10 a 20 sec.

De brandalarmen zijn aangesloten op het lichtnet waardoor ze allemaal tegelijk gaan loeien. En de batterijen kunnen dus ook niet leeg zijn.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:21

Worden die dingen wel eens schoon gemaakt?
Als ze al heel oud zijn kan het misschien ook een idee zijn om ze te vervangen.. Maar dat moet je huurbaas maar net willen.
Of misschien toch de batterijen vervangen want volgens mij zitten die er wel in.

Heel vervelend ts!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:22

Wat apart! Springt rond die tijd ook jullie verwaming aan? Kan het een koolstofmonoxidemelding zijn?

Ik geloof zelf niet in spoken, maar mijn man heeft laatst een oude tv boven op zolder aangesloten en die gaat op de meest vreemde tijden spontaan aan. Midden in de nacht hoor je dus opeens keihard geluid := Verschrikkelijk! We zijn er nog niet achter hoe dat nou komt.
Toen de tv nog niet op zolder stond, hadden we dat probleem nog niet.

Thats_Me

Re: Spookbrandalarm.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:31

Er zitten wel batterijen in. Althans in die ik ken en ook aangesloten op een netwerk. Die zouden als eerst eens vervangen moetennworden maar dat zou ik bij de huisbaas neer leggen om uit te zoeken.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 08:38

Geen idee of ze wel eens schoongemaakt worden := die van mij is in elk geval wel schoon. Huisbaas komt toevallig toch langs vandaag en mijn huisgenoot die dan thuis is gaat even in overleg.

Volgens de rest kan het de batterij niet zijn.

Koolstofmonoxide lijkt mij niet. Dan zou het alarm niet zo snel weer stoppen denk ik. Want het is echt maar heel kort.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:51

kun je het merk niet online opzoeken en kijken of er meer mensen hier last van hebben?

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 08:53

Dat is wel een hele goeie!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:59

Waarschijnlijk een storing in het systeem of een vervuilde melder. Als het goed is zitten de melders aangesloten op een centrale(kast).
Dus als de huisbaas er is, vragen waneer er voor het laatst onderhoud geweest is, en anders een monteur laten komen.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 12-12-16 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:02

Kiwiwitje Dat kan ook ja

Die van ons was ook oud, soms stoffig en dan de batterij leeg etc
Als je dat hebt gecontroleerd bij ze allemaal en dat zit goed dan is het misschien wat kiwiwitje zegt