Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 01:55

Dag Bokkers :wave:

Gezien het topic van een andere Bokker, die totaal géén zin heeft in Oud & Nieuw, bedacht ik me even dat ik nog helemaal geen plannen heb samen met mijn vriend :oo

Onze eerste Oud en Nieuw samen, dus ik wil het graag wel een beetje bijzonder hebben. :)

Wat gaan jullie dit jaar doen en/of hebben jullie nog goede tips voor mij? :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 02:06

Ik heb voor het eerst een vriend dit jaar. En iemand uit zijn vriendengroep beheert een hotel met oud & nieuw. Hij moet er dan op passen. Wij vieren daar oudjaarsavond met eten en drank (Gratis alles) en mogen daar ook overnachten. :) Vind het wel heel spannend omdat ik veel mensen niet ken. Maar gaat vast goed komen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 02:13

Hier is het nog een beetje afwachten. Als mijn visum goedgekeurd wordt vier ik Oud & Nieuw hier in Auckland, dan ga ik waarschijnlijk met collega's op stap en om 12 uur vuurwerk kijken bij de Sky Tower. Als mijn visum niet goed gekeurd wordt vier ik het waarschijnlijk ergens in Australie, aangezien dat momenteel plan b is haha. :))

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 02:18

MarlindeRooz schreef:
Ik heb voor het eerst een vriend dit jaar. En iemand uit zijn vriendengroep beheert een hotel met oud & nieuw. Hij moet er dan op passen. Wij vieren daar oudjaarsavond met eten en drank (Gratis alles) en mogen daar ook overnachten. :) Vind het wel heel spannend omdat ik veel mensen niet ken. Maar gaat vast goed komen.


Oud en nieuw is juist een goede gelegenheid om mensen te leren kennen. *D
Over het algemeen is iedereen goed gestemd, vriendelijk en onder invloed van een borreltje. :D
Dus, don't worry! Wel super leuk dat jullie dat mogen doen. :j

Anoniem

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 02:27

Ik ga of in bed liggen en met m'n katten en een vriendin vuurwerk kijken en vroeg slapen of naar een festival. Middenweg zit er niet in dit jaar. Eigenlijk wil ik overslaan maar dat is niet sociaal wenselijk :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 03:20

Onze nieuwe bank is binnen dus ik denk óf een feestje geven óf zelf lekker cocoonen met hapjes en champííí.

Ik heb een visie van mezelf op die nieuwe rode bank met in elke hand een oliebol. Dát is mijn streven.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 04:28

Geen idee weet niet eens waar ik op dat moment ben :+ . Heel waarschijnlijk ergens tussen zell am see en hier. :P vakantie eindigt op 31/12. Dan met de auto naar huis. Afhankelijk van hoe die is verlopen, eerste keer lang weg met een goede vriend namelijk, duiken we onderweg een hotel in is nu het idee waar het gezellig is om oud en nieuw te vieren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 08:56

Zoals altijd breng ik die alleen door. :D Katten bij mij op de bank, oliebollen en appelflappen op tafel, wijntje erbij en om 00.00 het vuurwerk fotograferen, topic maken en naar bed. :D En dan op 1 jan de kerstboom aftuigen en opruimen en huisje poetsen. :)

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:00

Ik heb dit topic verplaatst van LZP naar PF, omdat het over een feestdag gaat.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:04

Ik vier het thuis bij mijn ouders, met oliebollen en appelflappen en kijken en misschien fotograferen van vuurwerk.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:07

Nog helemaal geen plannen.
Vind de stad ingaan nooit zo leuk.
We gaan het zien. Wellicht gewoon thuis met een lekkere oliebol erbij

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:24

Ik lag vannacht te denken maar de nieuwjaarsfeesten die écht leuk waren, zijn bij mij op 1 hand te tellen. Het is altijd te druk, te vol, te leeg, drama met taxi's, zieke mensen, gewonde mensen, saaie mensen. En ik ben echt op veel verschillende plekken geweest maar op de één of andere manier staat er altijd zo'n druk op me, namelijk: Dit is hét feest van het jaar en ik móet het geweldig hebben dat het gewoon niet lukt.

Feestjes bij vrienden daarentegen vind ik wel áltijd tof.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:31

Wij vieren oud & nieuw op de dansschool waar wij lesgeven. De hele avond wordt er salsa, Bachata en Kizomba gedanst. Ook zijn er workshops en eten :D Het is ook leuk voor mensen die (nog) niet dansen, zo zijn mijn ouders vorig jaar ook mee geweest. Dit jaar gaat schoonvader mee.

Mocht je het interessant vinden zie link:
https://www.facebook.com/events/335238160173982/?ti=icl

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:35

Hier ook een nieuw vriendje. Hij gaat bij zijn ouders thuis zitten omdat hij dat jaren niet heeft gedaan omdat zijn ex ver weg woont.

Vriendinnen hebben mij ook al uitgenodigd om bij hun te gaan zitten, dus het is even een keus. Of bij mijn vriend of bij vriendinnen. *D

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:57

Ik vier het bij de ouders van een vriendin.
Die mensen zijn nogal van de feestjes en tot nu toe al 2 jaar gevierd daar en dit wordt het 3e jaar.

Moet zeggen bevalt mij steeds prima, is gezellig er wordt gezongen en gedanst en nooit gezeik. Wel eens iemand die ineens van een stoel af valt ( ik ) of iemand die door een stoel heen zakt, de woonkamer lamp die ineens een halve meter lager hangt, maar nooit problemen.

Al moet ik zeggen dat ik het dit jaar wel moeilijker vind hoor, maar dan vooral omdat ik sinds ruim een jaar tante ben en mijn nichtje het vuurwerk natuurlijk nu door gaat hebben.
Dus ergens zou ik ook graag bij haar willen zijn.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:05

Overdag waarschijnlijk bij mijn moeder oliebollen bakken en bij het carbid schieten kijken. In de avond ergens wat drinken en 's nachts het dorp in.
Daar hebben ze elk jaar vuurwerk, carbid schieten en een "vuur". Wat officieel niet mag, en dus elk jaar komt de brandweer om het te blussen. En dan de kroeg in.
Zo ging het de afgelopen jaren, en zal het dit jaar ook wel weer worden. :+

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:07

Op het strand in Albufeira voor het 4e jaar op rij!
Muziek, vuurwerk en ploppende champagneflessen :)

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:44

Bij ons elk jaar hetzelfde, tussen 23.50 en 00.30 uur mijn man buiten bij de paarden op stal en ik binnen in huis bij de katten......

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:51

Ik heb één keer oud & nieuw gevierd op een groot feest. Wat een drama. Met vrienden was het best gezellig, maar zo'n groot feest vond ik helemaal niets. Sfeerloos, het 12-uur moment werd niet aangekondigd dus dat was wat vreemd, er was te weinig champagne voor iedereen, en het dak waarop je vuurwerk zou kunnen kijken, was afgesloten. Wat een aanfluiting. Nog los van alle dronken mensen daarna en de slechte muziek.

Dit jaar dus gewoon thuis met partner en vrienden. Uitgebreid tafelen, borrelen, spellen spelen, vuurwerk kijken en daarna nog even een kroeg in voor een biertje met anderen. Niets bijzonders, meestal wel beregezellig.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:53

Werken

Leve de zorg :+

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:43

Dit jaar vier ik ook voor het eerst oud en nieuw met mijn vriend.
Wij gaan waarschijnlijk naar zijn kameraad om oud en nieuw te vieren.
Kijk er wel een beetje tegen op omdat ik daar niemand van ken.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:09

Wij gaan zoals ieder jaar naar zuid Frankrijk. Op oud en nieuw maakt iedereen twee kleine gerechtjes en dan rijden we rond half 12 naar het strand tegenover St-tropez met de honden en gaan daar wandelen terwijl we naar het vuurwerk kunnen kijken.

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:23

Hier nog geen plannen. Thuis is er niemand, vriend viert het met zijn vriendengroep en mijn vriendengroep wilt het liever met hun familie vieren.

Dus weet het niet zo goed.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:28

Wij zouden met Oud en Nieuw in ons vakantiehuisje in het bos gaan (man, dochter, ik en de kat), maar er is daar een wespennest die nog niet gevonden is, dus we slaan het dit jaar even over. (Allergisch). Dus we vieren het dit jaar thuis. Gewoon lekker oliebollen, en om 12 uur even buiten vuurwerk kijken. De kleine slaapt dan toch.

Ik ga ook graag naar mijn ouders, maar thuis vind ik ook leuk.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met Oud & Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:35

Ik weet nog niet wat ik doen ga , probleem hier is de buurt :+ . 50 meter verderop zit een jongeren complex en die knallen illegaal vuurwerk liefst van 28 december tot 2 januari en ze beginnen er nu ook al mee. Heb een kat met traumas en 2 andere katten die her niet fijn vinden en troost bij mij zoeken . Kan niet weg maar om nou alleen het nieuwe jaar in te gaan terwijl ouders en zus en neefje en zwager 3 straten verderop zitten hmm. Heb twijfels over mijn oud en nieuw