Horeca-bikkels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is je functie

Kok
6 (13%)
Bediening
21 (46%)
Bar
7 (15%)
Balie in hotel
Geen stemmen
Overig
11 (24%)

Totaal aantal stemmen: 45

AfricanLady

Horeca-bikkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 00:23

Hallo allemaal.

Zitten hier op bokt nog meer horeca bikkels zoals ik die in de kerstvakantie.En met kerst en oud en nieuw de hele dag aan het werk zijn.
Zoja waar werk je en wat is je functie

Ik werk bij restaurant lachende koe in Harlingen en ik sta als kok in de keuken.

En waneer vier jij kerst ?

KimD

Re: Horeca-bikkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:18

Geen horeca bikkel hier, wel een Retail bikkel. Vrijwillig overigens, wij krijgen drie keer betaald. Dus ik ga met liefde de feestdagen werken. :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:43

Bar hier, ik werk op een sportcentrum met horecagelegenheid.
Naast alle kersttoernooien hebben we ook kerstzwemmen :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:54

Bediening hier!
Ik werk kerstavond, 1e kerstdag de brunch (10.00-16.00) en 2e kerstdag diner.

Met oud en nieuw heb ik op oudjaarsdag de ontbijtdienst vanaf 6.30, na 2 jaar de nacht werken ben ik dit jaar een keer vrij 's nachts! *\o/*

3x je uurloon KimD? Dat is veel!! :9

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:59

Hier ook iemand die in de horeca werkt, maar wel iemand die écht niet mag klagen met de feestdagen en tijden die ik ingepland ben. Ik werk tweede kerstdag overdag en op nieuwjaarsdag begin ik pas in de loop van de middag. :) Wij krijgen hier niet extra betaald o.i.d. omdat het een feestdag is.

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:12

Hier barwerk in de nachten.. Gelukkig niet fulltime maar naast mijn gewone werk..
Wel gewoon present met de kerst, kerstmarkten en oud en nieuw :Y) :')

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:28

Ik werk bij la place, brugrestaurant over de A4. Wij mochten allemaal 1 dag aangeven die we vrij wilden dus dat is bij mij eerste kerstdag geworden. Tweede kerstdag en nieuwjaarsdag werk ik van 7 tot 4.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 00:45

Het wordt hoog tijd dat horeca een Cao krijgt ik wil ook wel 3x mijn loon haha

Ik werk al die dagen van ochtenduren tot laat in de avond helaas.
Wij krijgen niks extra's met kerst.
Niet eens een kerstpakket grmbl

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:42

Hier een (enorm verwende) manager :+
Kerstavond, eerste kerstdag, oudejaarsdag en 1 januari zijn wij dicht en viert het personeel de feestdagen met hun gezin. :):)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:47

Ik werk in het restaurant met de grote gele M op het dak, als floormanager. Kerstavond moet ik werken tot 21.00 uur. Eerste Kerstdag zijn wij dicht en ik dus ook vrij. Tweede Kerstdag heb ik vrij gevraagd, oudjaarsdag ben ik niet ingeroosterd. Nieuwjaarsdag moet ik wel openen, om 10 uur beginnen, tot 20.00 uur.
Mag dit jaar niet klagen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 14:18

Toen ik bij de mcdonald werkte.
Was de helft de eerste dag vrij en de andere helft de andere dag.
We waren gewoon 365 dagen per jaar open

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:22

Binnenkort ben ik ook weer werkzaam in de horeca, bij de Bagels&Beans ga ik de bagels bereiden. Gelukkig vrij met de feestdagen!

Ps, @ts, ik ben fan van de lachende koe in Leeuwarden, echt een fijn restaurant!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:24

Respect voor jullie! Veel succes tijdens de feestdagen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:28

Ik miste de optie "all of the above" :')
Heb dus overig aangeklikt.

Officieel ben ik receptioniste in een hotel met 40 kamers. Echter ben ik ook ontbijtdame, bedien ik in het restaurant, doe ik de bar en help soms mee in de keuken als het weer een chaos is. (oh ja, en alles tegelijkertijd als 't ff kan)
En dan lekker ook nog alle klagende mensen mogen aanhoren :+

Leuk is anders maar he, het is werk.

Ik klaag trouwens wel lekker over mijn feestdagen rooster aangezien dit gewoon echt ruk is. Ik ben letterlijk elke feestdag aan het werk en waarschijnlijk ook nog tot diep in de nacht om alles weer klaar te zetten voor het ontbijt. Ik heb 1 avond die ik heel misschien thuis kan doorbrengen, maar ik ga er van uit dat ik dan gewoon moet overwerken.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:05

Hier iemand die overdag in de bediening van een restaurant staat en 's avonds in de bar van een theater! Maar ik ben gek op mijn baan en vind dat ik met alleen 1e kerstdag van 12 tot begin van de avond absoluut niet mag klagen, heb er zelfs wel zin in :D
Theater is dit jaar dicht met kerst, maar ik geloof dat we "3de kerstdag" een kindervoorstelling hebben, ook altijd leuk! Met nieuwjaar sta ik in het restaurant.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:13

Oh, me too, me too!
Maar wel on a break :'). Dit jaar zal ik voor het eerst in 5 jaar niet met kerst hoeven werken, wat ik wel ga doen is nog een andere vraag haha. Maar moet eerlijk zijn, ik begin mijn werk ondertussen wel een beetje te missen. Deze lange 'vakantie' is heerlijk, maar ondertussen begin ik 'oost west, thuis best' toch aardig te berijpen.

Voordat ik voor mijn semester abroad naar Zuid-Korea ging werkte ik al 5 jaar bij een pannenkoekenboerderij bij mij in het dorp ^^. Begonnen in de bediening, nu ook kassa, bar of opvang, eigenlijk een manusje van alles, maar heerlijk op mijn plek. Ontzettend leuke baas en fijne collega's, voor mij geen straf om daar straks na maanden weg te zijn geweest terug te keren!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:48

Ik ben hier aanwezig om respect te betuigen. Ik heb zelf van mijn 15e tot mijn 19e iedere kerst gewerkt en kreeg langzamerhand een hekel aan kerst. Ik was niet direct een grote kerstfan dus dacht, prima, lekker werken! Maar iedere gast leek wel chagrijnig omdat ze verplicht aan het familiediner zaten. Geen fijne sfeer met kerst, geen idee waar het aan lag.

Heb vervolgens altijd voorgenomen nooit uiteten te gaan met kerst maar sinds ik samen ben met mijn vriend is dat niet gelukt. Ik probeer nu gewoon iedere kerst een enorm leuke gast te zijn.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:06

Ik ga het meemaken, dit word mij eerste jaar met kerst werken. Voorgaande jaren werkte ik bij een la place boven de V&D, en die was dicht met kerst.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:07

Oh nee, hier alleen maar goede ervaringen. Het is druk, giga druk, dus rennen en vliegen, maar altijd erg gezellig. Maar goed, denk ook dat het scheelt dat ik in een pannenkoekenboerderij werk, is toch wel van een iets ander kaliber denk ik zo. Over het algemeen is het gewoon heel gezellig, een uitzondering daar gelaten.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:16

Ik vind het niet vervelend om te werken met kerst! En chagerijnige gasten heb ik ook weinig last van. Wij krijgen met kerst heel veel vaste gasten! Dus altijd gezellig. *D

Vorig jaar wel een bijzondere familie gehad... de helft luste het kerstmenu niet, de andere helft wilde het kinderkerst menu en de kinderen lustte het kinderkerstmenu niet en wilde een frikandel... :+

Ik lees meestal eerst het menu voor ik uit eten ga, maar hé... _O-

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:17

Pracht ja dat zal wel een bijzondere ervaring zijn geweest. Wij krijgen ook regelmatig de vraag of we iets anders hebben dan pannenkoeken, want die en die lusten dat niet. Ugh, ja patat? Iig geen stukje biefstuk oid xD.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:24

Voor mij nu ook het eerste jaar, ik werk fulltime in Hotel Breukelen, en daar sta ik in de wijk, maar ook achter de receptie.
Kerstavond, 1e en 2e kerstdag loop ik in de bediening, en nieuwjaarsdag ben ik te vinden achter de receptie. Bij ons ben je als fulltimer verplicht om deze dagen te werken. Al moet ik zeggen dat ik het helemaa niet erg vind, maar juist leuk vind met de feestdagen!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:25

*zwaait*

Ik zit op de altijd vergeten administratie van zo'n hotel met een vogel op het dak *D . Dit jaar vallen de feestdagen best goed en hoef ik niet op 1 januari te werken bijvoorbeeld :) kerst ben ik waarschijnlijk ook vrij, maar dat ligt er een beetje aan of alles loopt zoals het moet.

Maar over het algemeen mag ik niet klagen en reageer ik vooral omdat ik jullie allemaal ontzettend veel succes en plezier wil wensen!

Ik heb zelf ook kerst in de bediening gedraaid en het is zo ontzettend leuk! (en slopend, maar vooral leuk).

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:27

Fortitude schreef:
*zwaait*

Ik zit op de altijd vergeten administratie van zo'n hotel met een vogel op het dak *D . Dit jaar vallen de feestdagen best goed en hoef ik niet op 1 januari te werken bijvoorbeeld :) kerst ben ik waarschijnlijk ook vrij, maar dat ligt er een beetje aan of alles loopt zoals het moet.

Maar over het algemeen mag ik niet klagen en reageer ik vooral omdat ik jullie allemaal ontzettend veel succes en plezier wil wensen!

Ik heb zelf ook kerst in de bediening gedraaid en het is zo ontzettend leuk! (en slopend, maar vooral leuk).

Ook bij Van Der Valk? :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:30

Ik heb het luxe dit jaar. Alleen nieuwjaarsdag openen 10-4 bij de McDonalds.
had oudjaarsdag vrij gevraagd. Maar de kerst vrij gekregen. Vorig jaar alles gewerkt. En dit jaar kerst deels in het weekend dus de studenten mogen aan de bak :)

Veel plezier en succes allemaal!