Wat heeft 2016 jou gebracht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Wat heeft 2016 jou gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 21:26

De titel is duidelijk :D

Had je een goed of slecht jaar?
Ben je trots op dingen of baal je ergens van ?

Ik ben trots dat ik een diep gewortelde angst heb aangepakt (tandartsangst).
Dit is toch echt wel een hoogtepunt van 2016!
Het verdrietige ervan is dat ik na 6.5 jaar heb moeten besluiten 1 van mijn paarden te verkopen.

Brand los

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:29

Goed bezig TS! Wel naar dat je je paardje moet verkopen.

Hoogte punt is dat ik mijn droompaard heb gevonden!

Afbeelding

En een beetje dubbel maar ik weet sinds vorig week eindelijk waar mijn pijn vandaan komt waar ik al jaren mee liep. Alleen jammer dat het een ziekte is die terug komt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:30

Mijn 2016 begon heel erg dramatisch en pas oude tinker moeten inslapen en eigenlijk een vervolg op een vreselijk 2014 en een afschuwelijk 2015 waarin mijn hele leven overhoop werd gegooid.

Maar ik heb mezelf dit jaar weer teruggevonden. *\o/* *\o/* zit lekker in mijn vel, fysiek ook zoveel beter. Weer kunnen sporten en een heel goede vriendschap gekregen. En er blijft een stijgende lijn in zitten Wat wil een mens nog meer.
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-12-16 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:30

Hoogtepunt was zeker een huisje samen met m'n vriend *\o/*

Verder een rustig jaar eigenlijk.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:59

oh dit is een leuke!
of nouja.. in mijn geval is 2016 een jaar geweest met toch wel een zwart randje.

Dit jaar hebben wij ons aller beste vriendinnetje moeten laten gaan. Onze spetter was ons wonder hondje, ons meisje die ons heeft uitgekozen. zij is bijna 18 jaar in ons leven geweest en gaf nooit op. zelfs op het einde niet. Mijn ouders zijn met spoed terug gekomen uit Zweden waar ze op vakantie waren met Spet. Ik heb haar daar nog gezien en ze ging super. Heerlijk rollen in het gras, vrolijk.... Ik was net een week thuis toen haar lichaam ineens op was. De dag nadat mijn ouders zijn terug gekomen hebben we haar moeten laten gaan. Ze was mijn alles en heb veel voor haar gelaten voor hem moment 'wat als er iets gebeurd en ik ben weg....' mijn grootste nachtmerrie in dus werkelijk geworden.

Afbeelding

Toch heb ik ook leuke dingen meegemaakt.
In April ging mijn verzorgpaardje verhuizen en daar moest een vriendje bij. Dit werd Kareltje! inmiddels omgedoopt tot Bink, Kleine, Kruimel, Mini.... We hebben echt heel veel plezier van hem. Echt een clowntje die altijd zin heeft in knuffelen :-D hij gooit zich met gemak op je schoot wanneer je gezellig in het weiland komt zitten.

Afbeelding

Na het verlies van Spetter is het toch wel heel stil in huis. Daarom hebben wij besloten om een nieuw hondje te verwelkomen in de familie. Vervangen zal ze spetter niet kunnen, maar zij mag op haar eigen manier bijzonder zijn en ik hoop dat ze het verdriet een beetje weg kan nemen :-) ze heeft nog geen naam, maar de kans is groot dat ze Izzy gaat heten :-D

Afbeelding

Het verhaal van 'Izzy' is wel bijzonder. Wij wilden graag weer een Tibetaanse Terrier en op het moment dat mijn moeder de fokker belde om te vragen of er nog puppy's waren en speciaal een teefje was mama Djana aan het bevallen van haar pups. Het voelde toch wel een beetje als meant to be.... Echter waren wij de tweede die voor een teefje wilde gaan en laat zij nou net 4 broers hebben... Het was dus nog even spannend, maar de andere persoon is toch voor een reutje gegaan! Op 23 December komt ze naar huis! :-D ons kerstcadeautje :-)

Natuurlijk zijn er nog veel meer leuke dingen gebeurd in 2016. Zo heb ik echt een onwijs gave roadtrip gemaakt door zweden ;-D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:19

2016 heeft mij een hoop dieren gebracht! :D
2 paarden er bij (een mini en een veulen), een hond en een tweede konijn.

Verder ook een nieuwe baan waar ik het erg naar mijn zin heb.

Mijn veulen, trots en grote vriendin <3
Afbeelding

Afbeelding

Quanneh

Re: Wat heeft 2016 jouw gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:22

Een erg leuke nieuwe bijrijdpony gekregen, een goede afsluiting van vorig schooljaar en nu een goede start in dit schooljaar, een ontzettend gave rondreis gemaakt in zowel Israël als in Noorwegen en met vrienden naar Rome geweest.

Minder leuk was dat er weer (erge) pijn kwam opzetten in mijn been, waar ik al een lange blessure heb maar die zich relatief stil hield.

Maar over het algemeen een ontzettend goed jaar gehad!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:26

:o

Afbeelding

Verder een jaar met veel stappen.
Rijbewijs gehaald, lol in 'het leven' teruggekregen (ik zat er soms echt een beetje doorheen en was heel negatief), en ik ben veel positiever geworden in mijn doen en laten. Mijn motto is, je leeft maar één keer, dus doe het goed!
Verder lekker onafhankelijk geworden van alles, want alles zal mij een worst wezen. :')
Laatst bijgewerkt door Esaqar op 07-12-16 22:31, in het totaal 3 keer bewerkt

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:27

8 kilo erbij heeft het mij gebracht :')

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:40

Mijn autorijbewijs, over naar het tweede jaar van mijn opleiding, leuke vakanties, een hele lieve vriend, en leuke tijden met mijn paard! Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:43

Mijn hoogtepunt moet nog komen :D
En het nare, dat delen we TS -O-

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:00

2016 moest een geweldig jaar worden voor m'n paardje en ik, helaas kreeg ze op 3augustus een peesscheur.
Ik heb intussen al hele saaie dagen gehad, ik mis het zo om op pad tegaan met m'n vriendinnetje.
We zijn nu wel gelukkig terug stilletjes aan het opbouwen, momenteel zitten we op 30min stappen en 2minuutjes draven.

Afbeelding

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:06

2016 was tot nu toe een stabiel jaar:
weinig drama, geen dipjes.
Heb er een kat bij gekregen in februari en vang inmiddels m'n 5e opvangkat op (en die blijft ook), dus de teller staat momenteel op 2,5 kat en dat zal tzt hooguit oplopen naar 3.
Contact met m'n zusje (en haar kinderen) is definitief verbroken en dat gaf een hoop rust.
Zit goed in m'n vel, herken dipjes als ze er aankomen en kan ze dan alvast voor zijn, kortom: 2016 was een goed jaar. :)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:13

Hoogtepunten: leuke baan met top werkgevers. Samen gaan wonen met mijn vriend. Mijn paard eindelijk officieel op wedstrijd uitgebracht met succes. Mooie reisjes en stedentripjes. Vrienden die trouwen en/of eerste kids verwachten. En nog meer leuke dingen! Ik hoop dat 2017 ook weer een positief jaar wordt:)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:17

- Mijn twee merries (ach, stiekem de oudste in eind 2015)
- Over naar HAVO4, en nu heel hard knokken voor HAVO5
- Iets socialer geworden
- Concert van mijn lievelingsband BASTILLE *\o/*

En verder heb ik een saai leventje.... :Y)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:19

Een hoop ellende met uiteindelijk een goed resultaat; ons lieve zoontje :+:

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:25

Het absolute dieptepunt was het verlies van mijn allerliefste poezenvriendinnetje. ;(
4 jaar geleden kwam ze bij mij in een klein doosje, amper een paar weken oud. Met de fles groot gebracht tot een prachtig mooie kat... En nu is ze er niet meer.. ;(
Afbeelding

Maar laat ik zeker niet de hoogtepunten vergeten..

Het vinden van een absoluut droom paardje <3
Afbeelding

En mijn andere 2 merries beide in 1 keer drachtig! Dus komend jaar verwachten we 2 veulens. Uiteraard wel even duimen dat dat ook allemaal goed gaat.

En sinds dit jaar bijna van alle zware medicatie af! Dus op naar een gezond 2017, waarin ik eindelijk weer eens wat conditie kan opbouwen, weer fit kan worden en lekker in mn vel kan zitten. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:28

Mijn toppunt was een gewonnen ballonvaart, maar ook een week naar een groot evenement met ballonnen in Duitsland.

Afbeelding

Baal wel enorm dat ik afgevallen ben en terug gejojot ben..

Heb werk gevonden, verloren en proefdraai nu bij een nieuw bedrijf

Mijn geliefde konijnen man verloren aan maden , nu een nieuwe vent voor mijn flessenkonijn en wie weet komen ze in 2017 thuis staan ipv bij mijn ouders :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:31

Ik kijk erop terug met een lach en een traan
Eind 2015 is mijn paard overleden, in juni mijn pony met heftige koliek in laten slapen, kort daarop plotseling mijn hond verloren en mijn baas verloren aan kanker.
Buiten veel tranen en een gemis heb ik ook een geweldig mooi paard gekocht, een Spanjaard waar ik al jaren van droomde en buiten zijn geweldige looks is het ook qua karakter echt mijn match made in heaven. dat terwijl hij alles was wat ik niet zocht, een jong paard, te groot, ver weg.
Hij lijkt ook ontzettend veel qua karakter en omgang op mijn overleden merrie die ik nog steeds mis.
Ook is er sinds een aantal weken een nieuwe hond in ons leven, de hond genaamd Happy is overleden en pup Joy kwam ons leven binnen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:42

2016 heeft mij niks gebracht, ik heb mezelf in 2016 aan een rijbewijs, propedeuse en een paard geholpen! Op naar 2017 *\o/*
Afbeelding

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:42

Eerlijk gezegd, dit was tot nu toe echt een bagger jaar.
Ontzettend depressief geweest en op een aantal momenten het leven écht niet meer zien zitten. Veel verkeerde dingen gedaan waaronder automutilatie. Gesprekken met een psycholoog waarbij ik me totaal niet op mijn gemak voelde. Rust krijgen in de zomervakantie maar daarna weer een hele erge terugval krijgen waarbij alles 20x zo erg lijkt. Nee, 2016 is echt één van de slechtste jaren die ik tot nu toe heb meegemaakt en eigenlijk zou ik hem het liefst uit mijn geheugen willen verwijderen, wat helaas nooit gaat lukken. Alles lijkt gewoon steeds moeilijker, m'n school gaat weer ontzettend slecht etc.

Het toppunt van dit jaar was waarschijnlijk de zomervakantie, even er tussen uit. Het weer was echt ge-wel-dig. De medewerkers van het hotel waren aardig en we hadden het gewoon heel luxe. Een prachtig uitzicht en heerlijk eten. Men, wat zou ik graag terug willen naar dat hotel zeg. Echt niet normaal!
Daarnaast heb ik veel aardige mensen ontmoet, vooral online. Ik ben zo blij dat ik die mag kennen en dat ik ze zo erg kan vertrouwen. Ze steunen me daarbij erg in dingen die ik leuk vind om te doen!
Maar ook in het echte leven, zo veel mensen waar ik mijn passie mee mag delen. Echt gaaf om te zien dat er gewoon mensen zijn buiten mijn standaard vrienden groepje op school.

Waarschijnlijk weet ik ook wat ik later voor beroep wil hebben, meerdere dingen zelfs. Ik heb dit jaar erg mijn eigen stijl en smaak ontwikkeld en ondanks dat ik die niet helemaal kan doorvoeren ben ik er blij mee dat ik redelijk goed weet wat ik wil.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:49

In 2016 is er echt ontzettend veel gebeurd in mijn leven.

Ik heb mijn vriend ontmoet, mogen rondreizen door 1 van de mooiste landen ter wereld, ik heb twee diploma's behaalt en hiermee mij studie afgerond, een baan gevonden in mijn werkveld, verhuisd naar de andere kant van de wereld, en gaan samenwonen met mijn vriend.

Op zich helemaal niet zo'n slecht jaartje :D

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:53

Begin 2016 veel verdriet en paniek. Mijn moeder ernstig ziek en ze zou ook niet meer beter worden. Eenmaal verder in het ziekteproces iets minder paniek en genieten van de momenten die we samen hadden. Begin mei opluchting. Haar longen waren schoon. 10 mei een paar dagen weg samen met mijn moeder stiefvader en mijn man. Heerlijke vakantie gehad. We hadden het op die vakangie er over om het in de zomer nog een keer over te doen (vakantie met zijn 4en). Een week later is ze vrij plotseling overleden.

Goede dingen:
Band met mijn stiefvader is een stuk verbeterd. En na 2 jaar zijn we eindelijk iets verder met onze verbouwing die op een zeer laag pitje stond.

Maar 2016 is voor mij een jaar wat voornamelijk een zwart randje heeft helaas.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 07-12-16 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:55

Ik vond het jaar wel oke denk ik..

Rotdingen:
- mijn kattenkind overleden
- hond overleden
- nieuwe babypoesje overleden
- beide paarden vervelende beenproblemen gekregen
- zo goed als gebroken met een van mijn zussen en ook genoeg beleefd met haar

Leuke dingen:
- hobby uitgebreid en dat was een enorm succes
- eigen bedrijven doen het goed
- twee leuke nieuwe katten na overlijden van de anderen
- paard met trauma is enorm positief veranderd
- voor het eerst buiten gereden met de paarden
- mijn vriend is nog steeds de liefste
- ik ben zelf wat sterker geworden en kan geestelijk wat meer aan

Ja, het was allemaal wel prima. Ik mis mijn overleden dieren heel erg, maar dat hoort bij het leven.. het was geen raar jaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:28

Mijn 2016:
Terug begonnen met rijden op m'n manege waar ik nu nog steeds rij. In het begin reed ik vaak op hetzelfde paard. Nu rijd ik nog wel op hetzelfde paard maar dan eentje die veel moeilijker te rijden is.
Ik ben van m'n buitenrij angsten af.
Ik heb m'n F9 gehaald en ben nu F10 startgerechtigd.
Ik ben assertiever geworden. Soms iets te assertief denk ik.
Ik heb een vast contract gekregen op m'n werk.
Dieptepunt is echter dat ik van de trap ben gevallen op vakantie in Amerika. Afgevoerd met ambulance naar het ziekenhuis. En dat ik helaas nog steeds met klachten loop en mag hopen dat het ooit nog goed komt.