1 jaar geleden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

1 jaar geleden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:42

Hallo Bokkers ,

dit wil ik van mijn afschrijven ! Een jaar geleden kreeg ik een berichtje via FB dat mijn ex vriend op 7 december 2015 is overleden. Het raakte me toch nog heel diep. Al was onze relatie toen al ruim 7.5 jaar over , je gaat toch terug in die tijd toen ik nog samen met hem was.

Het leed wat een ex vriendin heet , ik nam contact op met vrienden van mijn ex vriend die in de tijd ook mijn vrienden waren toen ik nog met hem samen was en vroeg aan hun over de uitvaart van mijn ex vriend. Al snel merkte ik aan hun reacties dat ik niet echt welkom was, dus ben ik ook niet na zijn uitvaart geweest. Ik snap niet dat de vrienden van mijn ex vriend niet kunnen of willen begrijpen dat een ex vriendin ook verdrietig kan zijn en mag zijn.

In oktober van dit jaar was ik na mijn ex schoonouders geweest , ik had nog wat van mijn ex vriend gevonden en had dat na zijn ouders gebracht. Ik zag aan hun beide dat het nog elke dag heel veel pijn doet en dat zij echt moesten vechten om hun tranen in bedwang te houden. Dit raakte mij enorm hard. Ook ik hield mijn tranen in vooral toen we terug gingen in de tijd toen hun nog mijn schoonouders waren.

Ik zag ook dat het mijn ex schoonouders het goed deed dat ik er was geweest en zij vertelde mij dat er niet meer zoveel veel vrienden van hun zoon daar over de vloer kwamen , daar kreeg ik een brok van in mijn keel. Zijn ouders hebben vooral nu heel veel steun nodig en het doet hun ook goed als er bezoek komt. Ik heb geen auto , als ik wel een auto heb dan zal ik er meer komen. Vooral om hun te steunen in deze moeilijke en zware tijd.

Vandaag heb ik veel verdriet terug denkend aan de tijd toen wij nog samen waren en aan de leuke dingen die we toen hadden gedaan. Mijn gedachten gaan ook uit naar zijn ouders en zijn 2 zonen. Wat hebben hun vandaag een moeilijke dag. Ik heb niet echt iemand waar ik me kan bij uit kan huilen. En dat doet pijn. Op FB staan er berichten over mijn ex vriend waar ik niet op kan reageren , al zal ik dat wel willen maar ik doe het ook niet. Alleen bij zijn vader heb ik een bericht op zijn FB gezet.

Ik heb het er ook moeilijk mee.

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: 1 jaar geleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:49

Blijft heel erg zwaar voor jou en zijn ouders. Ik vind het raar dat jij zogenaamd niet welkom was. Dat is niet aan zijn vriendenkring maar aan zijn ouders. Daarin zit een stukje verwerking wat je nu ook gemist hebt. Hou de mooie momenten vast en ik wil jou veel sterkte wensen. Ga lekker om de zoveel tijd koffie drinken bij zijn ouders en haal de leuke herinneringen op!

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: 1 jaar geleden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 14:08

Het lag niet aan zijn ouders maar aan zijn jongere broer. Die heeft mij echt zwart gemaakt bij iedereen en die kan praten als brugman en dat geloven zijn vrienden ook nog eens. Ik ga zeker heel wat koppies koffie drinken bij mijn ex schoonouders.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:12

jansje73 schreef:
Het lag niet aan zijn ouders maar aan zijn jongere broer. Die heeft mij echt zwart gemaakt bij iedereen en die kan praten als brugman en dat geloven zijn vrienden ook nog eens. Ik ga zeker heel wat koppies koffie drinken bij mijn ex schoonouders.


Moeilijk verhaal maar pas goed op met te vaak bij je ex schoonouders komen. Prima om zo een plekje aan je verdriet te geven maar zij moeten ook met de familie door en dat ben jij niet. Klinkt hard maar zo is het wel. En de begrafenis, was er geen mogelijkheid om naar het condoleren te gaan?
Vervelend van je ex zwager om je zo af te katten maar ik mis ook de vrouw/vriendin van je ex??

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: 1 jaar geleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:20

Oh wat naar zeg! Wat vreemd dat je je niet welkom gewenst voelde. Snap dat jij het ook moet verwerken. Op deze manier wordt dat wel lastig.
Sterkte vandaag :(:)

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: 1 jaar geleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:47

Veel sterkte vandaag!

En goed dat je wel over de vloer komt bij je ex schoonouders!

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 16:02

bigone schreef:
jansje73 schreef:
Het lag niet aan zijn ouders maar aan zijn jongere broer. Die heeft mij echt zwart gemaakt bij iedereen en die kan praten als brugman en dat geloven zijn vrienden ook nog eens. Ik ga zeker heel wat koppies koffie drinken bij mijn ex schoonouders.


Moeilijk verhaal maar pas goed op met te vaak bij je ex schoonouders komen. Prima om zo een plekje aan je verdriet te geven maar zij moeten ook met de familie door en dat ben jij niet. Klinkt hard maar zo is het wel. En de begrafenis, was er geen mogelijkheid om naar het condoleren te gaan?
Vervelend van je ex zwager om je zo af te katten maar ik mis ook de vrouw/vriendin van je ex??


Nee wil ook weer niet te vaak gaan , het is voor wel een aardig eindje om te rijden. Hij had net een jaartje met zijn vriendin , waar ik ook geen contact mee heb.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: 1 jaar geleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:09

Het klinkt cru wat ik nu zeg, maar zitten die ex "schoonouders" wel echt op iemand te wachten die al 8 jaar uit hun leven is? Tuurlijk mag je verdrietig zijn, maar ik zou daar wel mee uitkijken. Sterkte.

Brainless

Berichten: 29738
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:13

antje_vip schreef:
Het klinkt cru wat ik nu zeg, maar zitten die ex "schoonouders" wel echt op iemand te wachten die al 8 jaar uit hun leven is? Tuurlijk mag je verdrietig zijn, maar ik zou daar wel mee uitkijken. Sterkte.

Ik zou het als nieuwe (lees: laatste) vriendin ook apart vinden als een ex na zoveel jaren op zou komen duiken om samen te rouwen met mijn (ex)schoonouders.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:05

Brainless schreef:
antje_vip schreef:
Het klinkt cru wat ik nu zeg, maar zitten die ex "schoonouders" wel echt op iemand te wachten die al 8 jaar uit hun leven is? Tuurlijk mag je verdrietig zijn, maar ik zou daar wel mee uitkijken. Sterkte.

Ik zou het als nieuwe (lees: laatste) vriendin ook apart vinden als een ex na zoveel jaren op zou komen duiken om samen te rouwen met mijn (ex)schoonouders.

Op zich kan dit prima, als 16 jarige twee jaar verkering gehad, tot mijn 18e, was behoorlijk serieus maar toch heb ik de relatie beeindigd. Zijn nu meer dan 40 jaar later maar ik kom nog altijd bij mijn ex-schoonmoeder op de koffie wanneer ik in de buurt ben,geweldig mens en ze belt ook altijd even met mijn verjaardag. Niets mis mee maar in dit geval, na acht jaar, tricky. Goed voor de verwerking van ts misschien maar na één of twee keer zou ik niet meer gaan en verder gaan met mijn eigen leven.

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Re: 1 jaar geleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:23

Mag ik vragen waaraan hij overleden is?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: 1 jaar geleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:26

Omdat dit topic beter past op het Leven Zonder Paarden, verplaats ik het vanaf Mensenwelzijn en Sport naar LZP.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:53

kesha1 schreef:
Mag ik vragen waaraan hij overleden is?

Lijkt me niet belangrijk voor waar de TS het topic geopend heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:55

antje_vip schreef:
Het klinkt cru wat ik nu zeg, maar zitten die ex "schoonouders" wel echt op iemand te wachten die al 8 jaar uit hun leven is? Tuurlijk mag je verdrietig zijn, maar ik zou daar wel mee uitkijken. Sterkte.


Hier dacht ik ook aan.

En ook, iemand die ik 8 jaar niet heb gezien of gesproken hoeft echt niet op mijn uitvaart te komen. Bij ons in de familie noemen we dat: niet bij leven, niet bij dood. Dus zelf vind ik het niet heel raar van zijn vrienden/broer.

Hoe dan ook, dit is geen aanval oid. Dus hoop niet dat je het zo opvat. Ik begrijp dat het pijn doet en wil je ook zeker veel sterkte wensen. :(:)

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: 1 jaar geleden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 16:48

Mijn ex schoonouders zijn wel mensen die het gelijk zeggen of door de telefoon , berichtje of wat dan ook dat ik niet meer welkom ben. Dat hebben ze niet gedaan , ruim 2.5 jaar geleden zag ik mijn ex schoonvader omdat hij nog wat spullen moest komen ophalen die van mijn ex vriend waren. Ik zat middenin een verhuizing , zelf kwam hij niet. Toen hadden we niet heel veel tijd om te praten maar er kwam er wel op neer dat mijn ex schoonvader het heel erg vond dat het over was tussen ons. Toen heb ik mijn kant van het verhaal verteld wat er was gebeurd en hij schaamde zich ervoor. En zei toen jij bent en blijft altijd welkom.