'Mannelijke' hobby's?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamira

Berichten: 106
Geregistreerd: 11-07-12
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:39

Wat leuk allemaal om te lezen!
Ik doe een opleiding in de autobranche, dus een van de enige meiden op school en werk bij een autobedrijf. *D
Auto's vind ik geweldig, maar wat ik het mooiste vind zijn motoren! Helemaal gek van de motorsport en ga over 2 week beginnen met mijn motorrijbewijs.
Verder zit ik in het kartteam van school en doen wij mee aan een kampioenschap tegen meerdere mbo scholen van Nederland.
Verder ben ik een echt meisje meisje wat graag in rokken en jurkjes loopt en om mijn uiterlijk denkt :o (moet ook voor mijn werk gelukkig), dus ik word nog wel eens raar aangekeken als ik begin te praten met mijn kennis over auto's en motoren haha

Esmee_RS

Berichten: 4883
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:43

NinaBonanza schreef:
Wat leuk allemaal om te lezen!
Ik doe een opleiding in de autobranche, dus een van de enige meiden op school en werk bij een autobedrijf. *D
Auto's vind ik geweldig, maar wat ik het mooiste vind zijn motoren! Helemaal gek van de motorsport en ga over 2 week beginnen met mijn motorrijbewijs.
Verder zit ik in het kartteam van school en doen wij mee aan een kampioenschap tegen meerdere mbo scholen van Nederland.
Verder ben ik een echt meisje meisje wat graag in rokken en jurkjes loopt en om mijn uiterlijk denkt :o (moet ook voor mijn werk gelukkig), dus ik word nog wel eens raar aangekeken als ik begin te praten met mijn kennis over auto's en motoren haha

Gaaf zeg, welke opleiding doe je?
Hadden we bij mij op school ook maar een kartteam :')

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:50

Hier ook groot fan van F1! En ik game... Destiny, CoD... Verder niet echt veel mannelijke hobby's, maar ben wel vrij handig met computers en dingen in elkaar zetten bv.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:50

Ik houd vogelspinnen. :D De vogelspinnenwereld bestaat voornamelijk uit mannen en een handjevol vrouwen. De vrouwen die aan vogelspinnen begonnen zijn, zijn vaak aangestoken door hun partner. Mijn vriend is er echt totaal niet geïnteresseerd in. :')

Inmiddels heb ik er een stuk of twaalf. Ik probeer iedere keer wat uit te breiden, maar vooral de hele jonge vogelspinnen gaan gauw dood helaas. -O-

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:53

Hier een oldtimer liefhebber :):)
Ik ging elk jaar al vanaf kleins af aan met mijn vader naar het Citromobile evenement en de laatste paar keer nam ik zelfs mijn dochtertje mee, want mijn favoriete oldtimers zijn toch echt Citroëns, alleen sinds ik geemigreerd ben gaat dat niet meer |(

Maar bij elke mooie oude auto sta ik te watertanden hoor, niet alleen bij citroenen :D
Saab 96, Renaultje 4, Volvo amazon, ga maar door...

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: 'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:26

Ook hier auto's! Sleutel zelf niet, maar heb altijd wel een lijstje met wat ik gedaan wil hebben.
Van jongs af aan al gek op auto's eigenlijk. Dus regelmatig met vriendlief en team op het circuit te vinden!

En werk in de mannenwereld bij Profile tyre center. Alweer 5 jaar als baliemedewerkster. En dus alles wat er verder bij houdt wat betreft verkoop.

Je staat er versteld van hoeveel mannen er nog niet aan gewend zijn dat er dames werkzaam zijn in een mannen bedrijf :')

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Re: 'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:23

Hier ook een vrouw met 'mannelijke' interesses.
Ik doe veel aan buitensporten zoals mountainbiken, hiken, abseilen, tokkelen, (back to basic) kamperen. Bij scouting is het alleen heel normaal dat meiden ook dit soort dingen doen, dus daar is de verhouding redelijk 50/50. Buiten scouting heb ik ook nog een vriendin die dit soort dingen ook geweldig vind dus de vrouwen in het 'vak' zijn er zeker wel. Ook komen er ook steeds meer spullen op dit gebied speciaal voor vrouwen op de markt, maar de keuze bij de vrouwen is helaas wel een stuk minder dan bij de mannen.

Verder studeer ik civiele techniek. Een studie met lekker veel (toegepaste) wiskunde en natuurkunde. Tot voor kort ook een echte mannenstudie. Dit jaar is het aandeel vrouw voor het eerst boven de 10% :Y)

Mensen vinden vooral heel stoer dat ik civiele techniek studeer en dit soort hobby's heb. Eigenlijk nog nooit negatieve opmerkingen gehad.

Met voetbal, gamen en auto's heb ik dan eigenlijk weer niet zo veel. Al lijkt het mij wel erg gaaf om later motor te rijden.

Met paardrijden zoek ik eigenlijk ook meer de 'stoere' kanten op: western, endurance en TREC.

Jamira

Berichten: 106
Geregistreerd: 11-07-12
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:29

Esmee_98 schreef:
NinaBonanza schreef:
Wat leuk allemaal om te lezen!
Ik doe een opleiding in de autobranche, dus een van de enige meiden op school en werk bij een autobedrijf. *D
Auto's vind ik geweldig, maar wat ik het mooiste vind zijn motoren! Helemaal gek van de motorsport en ga over 2 week beginnen met mijn motorrijbewijs.
Verder zit ik in het kartteam van school en doen wij mee aan een kampioenschap tegen meerdere mbo scholen van Nederland.
Verder ben ik een echt meisje meisje wat graag in rokken en jurkjes loopt en om mijn uiterlijk denkt :o (moet ook voor mijn werk gelukkig), dus ik word nog wel eens raar aangekeken als ik begin te praten met mijn kennis over auto's en motoren haha

Gaaf zeg, welke opleiding doe je?
Hadden we bij mij op school ook maar een kartteam :')


Aftersalesmanager Mobiliteitsbranche :D
Hele hap, maar betekent dat ik werkzaam ben achter de werkplaatsbalie.

original_

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-05-10
Woonplaats: Tinte

Re: 'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:24

Leuk dit topic!
Ik was zondag semi verbaast weer eens een ander meisje te zien rijden op de crossbaan, dus dat zegt ook wel genoeg denk ik :D
Waar ik overigens nog even aangekeken werd (zoals wel vaker) omdat ik met onze oudste Landrover aan kwam, ook niet geheel vrouwelijk :P
Opgegroeid in de polder met ouders die geïnteresseerd zijn in motoren en (oude)landrovers dus een niet geheel vrouwelijke jeugd gehad maar ben er best handig van geworden.
Maar naast dat ik het liefst iedere zondag met de motor op pad ben kan ik ook veelste lang met make-up bezig zijn en heb ik meer kleding dan in m'n kast past :D

Esmee_RS

Berichten: 4883
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:47

NinaBonanza schreef:
Esmee_98 schreef:

Gaaf zeg, welke opleiding doe je?
Hadden we bij mij op school ook maar een kartteam :')


Aftersalesmanager Mobiliteitsbranche :D
Hele hap, maar betekent dat ik werkzaam ben achter de werkplaatsbalie.

Ah leuk zeg :) En met wat voor karts rijden jullie?

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 04:37

Zo herkenbaar.
Ik werk in de beveiliging. Ik hou enorm veel van auto's, en sleutel er ook het allerliefst zelf aan. Ben handig met computers, en als er thuis dingen kapot zijn ben ik meestal degene die het weer repareert. :D

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: 'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 08:34

Ik ben geen meisje meisje. Vind winkelen echt niks aan. Een dagje tutten, als in gezichtsmaskers en weet ik veel wat. Niks aan.

Maar vind mezelf ook niet super mannelijk. Ik houd wel van een leuk make upje. Niet te lastig.

Ik vind gamen ook leuk. Tijdje niet meer gedaan. Maar xbox 360 is in zicht. Zodat ik eindelijk fable 2 en 3 kan spelen!

Vroeger vooral veel counter strike en warcraft gespeeld. Met counter strike zelfs nog in verschillende clans gezeten en wars gespeeld.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: 'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:22

Zijn hier vrouwen die de Dakar volgen? *\o/*

Esmee_RS

Berichten: 4883
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:20

KimD schreef:
Zijn hier vrouwen die de Dakar volgen? *\o/*

Yes!! :D

germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:07

Ik heb ook een echt mannelijke hobby: technisch duiken. Ik ben de enige CCR cave instructeur in Nederland voor de duikorganisatie waar ik les voor geef en nog een vrouw ook. Er is nog 1 andere vrouw in Europa die deze cursus ook mag geven. Verder zijn het allemaal mannen. Het is een klein wereldje, met weinig vrouwen. Maar ik maak dus graag 'mannelijke' duiken :D
Maar heb wel een droogpak met roze/paars besteld en heb ook slangen in allerlei kleurtjes. :D
Maar ben geen typisch meisje, ook nooit geweest.
Laatst bijgewerkt door germie op 01-01-17 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:13

TerraHowrse schreef:
Animal schreef:
Oh ja! Hier nog iemand! :)
Ik speel drums en dat is echt een mannen instrument :)
Je ziet vaak wel veel vrouwelijke gitaristen, bassisten, toetsenisten en heel veel zangeressen, maar drummers zijn meestal toch mannen.

Hoe erop gereageerd wordt.. Tja.. :')
Veel mannen vinden het schijnbaar sexy, een vrouw achter het drumstel. Ik krijg er uit die hoek veel complimenten over. Daarnaast is er nog een groep die zich verwonderd en er is nog een groep mannen die vinden dat vrouwen niet kunnen drummen en het dus ook niet zouden moeten doen. Gelukkig is dat maar een kleine groep. Van vrouwen krijg ik meestal gewoon leuke reacties als; Goh wat leuk! Stoer zeg! Etc. :D

Hier ook een instrument, Es-Bas!

[ [url=m/rn1xW7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier idd vaak de ''Stoer hoor!'' reacties, al vinden de meeste mannen het maar raar. In het orkest waar ik bij zit zijn ze het inmiddels wel gewend :D

Verder vind ik motorrijden, trekker rijden, en gamen ook erg leuk.

Wat vet! Esbas is wel echt stoer hoor 8-)

Ik speel trompet en bugel, en voornamelijk op de trompet krijg ik veel commentaar... hoe vaak ik ook festivals al niet gehoord heb "goh kunnen vrouwen ook trompet spelen" :roll:

Verder heb ik niet echt mannelijke hobby's, ik vind gamen wel leuk maar niet perse een enorme hobby.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:17

Hier nog een mannelijke hobby:

- Ik ben piloot als hobby (gemotoriseerd). Binnen mijn club ben ik een van de weinige vrouwen en daarbuiten ook een van de ambitieuzere
- Sinds dit jaar doe ik ook aan skydiven. Ook hier zijn de vrouwen in de minderheid tov de mannen, maar dat begint wel te beteren. Echter begin ik meer richting Freefly te gaan, wat toch voornamelijk mannen zijn.
- Ik heb een moto (R6), wat velen ook eerder een mannenmoto vinden, maar ik ben echt verliefd op mijn beestje. :-)

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:34

Warboel schreef:
Wat vet! Esbas is wel echt stoer hoor 8-)

Ik speel trompet en bugel, en voornamelijk op de trompet krijg ik veel commentaar... hoe vaak ik ook festivals al niet gehoord heb "goh kunnen vrouwen ook trompet spelen" :roll:

Verder heb ik niet echt mannelijke hobby's, ik vind gamen wel leuk maar niet perse een enorme hobby.

Wij hebben alleen nog maar vrouwen op trompet, alle mannen zijn gestopt haha!
Ik vind trompet wel gaaf, kan je prachtige stukken op spelen. Krijg er zelf alleen geen geluid uit :P .

Ben zelf begonnen op bugel maar al snel over gegaan op bariton en daarna naar Esbas.

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:49

Ik hou vooral van gamen, en dan van alles.
Heb een tijdje gekickbokst. Ik ben er wel mee gestopt maar wil er binnenkort weer mee beginnen. (Vind vechtsporten in het algemeen leuk)
Ik word vaak wel raar aangekeken als ik gezellig meepraat over 'mannelijke' hobby's, gelijk ondervraagd en staan ze versteld als ik zelfs meer weet dan zijzelf :o

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:50

Esmee_98 schreef:
KimD schreef:
Zijn hier vrouwen die de Dakar volgen? *\o/*

Yes!! :D



Yeey! Ik voel me in mijn omgeving altijd erg alleen daarin. :')

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:54

TerraHowrse schreef:
Warboel schreef:
Wat vet! Esbas is wel echt stoer hoor 8-)

Ik speel trompet en bugel, en voornamelijk op de trompet krijg ik veel commentaar... hoe vaak ik ook festivals al niet gehoord heb "goh kunnen vrouwen ook trompet spelen" :roll:

Verder heb ik niet echt mannelijke hobby's, ik vind gamen wel leuk maar niet perse een enorme hobby.

Wij hebben alleen nog maar vrouwen op trompet, alle mannen zijn gestopt haha!
Ik vind trompet wel gaaf, kan je prachtige stukken op spelen. Krijg er zelf alleen geen geluid uit :P .

Ben zelf begonnen op bugel maar al snel over gegaan op bariton en daarna naar Esbas.


Ja in orkesten zie je meer vrouwen op de trompet, maar ik speel in een dweilorkest en dat zijn echt alleen maar mannen (of de vrouwen spelen een suf 3e partijtje). Bugel speel ik wel in een fanfare, 1e solo inmiddels :+

Bariton is ook leuk! Als ik m'n bugel zat ben ga ik hoorn spelen, dat is zo mooi <3

BulletjeBeer

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:55

Ik schiet zo'n beetje elke dag. Is dat mannelijk genoeg? :+

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:00

Warboel schreef:
Ja in orkesten zie je meer vrouwen op de trompet, maar ik speel in een dweilorkest en dat zijn echt alleen maar mannen (of de vrouwen spelen een suf 3e partijtje). Bugel speel ik wel in een fanfare, 1e solo inmiddels :+

Bariton is ook leuk! Als ik m'n bugel zat ben ga ik hoorn spelen, dat is zo mooi <3

Oh, dweilorkest.. die zie ik niet heel vaak maar als ik ze zie vrijwel alleen mannen op trompet inderdaad. Gaaf! Zo, respect, 1e solo doe ik je niet na.

Bariton vond ik ook heel gaaf maar ik heb een ontzettend brede kaak waardoor ik de hoge noten net niet goed kon pakken, Esbas is qua hoogte veel beter voor mij. Hoorn is ook prachtig, heb ik geprobeerd maar ik krijg er geen geluid uit haha.

Melisjeee
Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:01

BulletjeBeer schreef:
Ik schiet zo'n beetje elke dag. Is dat mannelijk genoeg? :+


Eindelijk nog een dame in de schietsport die zich meldt *\o/*

BulletjeBeer

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:04

Melisjeee schreef:
BulletjeBeer schreef:
Ik schiet zo'n beetje elke dag. Is dat mannelijk genoeg? :+


Eindelijk nog een dame in de schietsport die zich meldt *\o/*


Ha leuk!! Misschien een topic erover maken :D Als het in goede aarde valt dan, want ik krijg er nogal wat reacties op.
Welke discipline schiet je? *D