Gebeld door anwb onder prive nummer?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje1998

Gebeld door anwb onder prive nummer?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 23:31

Hoi Bokt,

Ik heb dit geprobeerd te googlen maar werd niets wijzer.

De afgelopen dagen ben ik een paar keer gebeld door een pruve nummer. Toen ik gisteren opnam zei degene aan de andere kant dat ze van de anwb was. Omdat ik daar mijn rijbewijs gehaald heb zei ze dat ze me een speciaal aanbod voor pechhulp mocht doen. Ik heb gezegd dat ik erover zou denken. Ze gaan nog een keer terugbellen.

Het was goed aanbod, vond mijn vader ook(die vond dat ik het moet doen). Ikzelf kijk er echter een beetje vreemd tegenaan. Vooral omdat er vanaf een prive nummer werd gebeld. Ik ben in alle tijd dat ik er leste niet op prive nummer gebeld door ze.

Zijn er anderen die dit ook aan de hand hebben gehad?? Wat moet ik ermee?

zonnebloem18

Re: Gebeld door anwb onder prive nummer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:32

Dit gaat via een callcenter en die bellen altijd geheim.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:33

callcenters bellen toch bijna altijd met een prive-nummer? Want dat zal in dit geval wel geweest zijn denk ik. Ik vraag meestal of ze zulke dingen op de mail willen zetten, kan je het altijd nakijken of het klopt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:33

Waarschijnlijk ben je gebeld vanaf een callcenter, zij bellen altijd met een privenummer.
Ik denk dat het zeker wel zo kan zijn dat ANWB je dit aanbied, maar als je het zeker wil weten zou ik een mailtje sturen naar het ANWB mail adres of het inderdaad mogelijk is dat je daarvoor benaderd wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:34

Wat Zonnebloem zegt, daarom neem ik geheime nummers nooit op en heb ik vast al heel wat aanbiedingen gemist |(

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:38

Ik ben laatst inderdaad anoniem door de ANWB gebeld, en neem standaard anonieme telefoontjes nooit op om onzin te voorkomen etc. Kreeg gelukkig daarna netjes een mailtje dat ze me hadden geprobeerd te bellen. Oops :+

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 23:46

Ik ga denk ik even een mailtje naar de ANWB hierover sturen. Normaal neem ik ze ook niet op, maar omdat het een paar dagen achter elkaar was heb ik toch maar opgenomen. Hoopte ervan af te zijn.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 01:02

Ik begrijp je punt niet helemaal. Of tenminste, waarom vind je het raar dat ze met een onbekend nummer bellen? Wat zou er anders zijn als je een telefoonnummer ziet?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 01:29

Als ik een nummer had gezien had ik het kunnen checken. Ik wist namelijk niet dat anwb ook vanut callcenters belt. Ben nogal bang voor oplichting ofzo, ivm het aanbod wat er gedaan werd.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 01:35

Gewoon even met.anwb contact opnemen. Als het goed is zijn zij op de hoogte of kunnen het uitzoeken
wel grote kans dat zij zelf de aanbieding niet kunnen doen als het via een extern callcenter loopt maar ze horen wel op de hoogte te zijn

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:51

Ik neem de telefoon op bij een auto dealer en als wij gebeld worden door de ANWB gebeurd dat ook vaak vanuit een anoniem nummer. Dus het kan wel kloppen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:49

Dit soort organisaties bellen vrijwel altijd anoniem, ik zou het verontrustender vinden als ik met een zichtbaar nummer gebeld zou worden ;)
Kan je hen niet bellen met de vraag of het aanbod nog geldt?

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:57

In de tijd dat ik er nog werkte ( 3 jaar terug, op het ANWB ledencentrum ), belden we outbound inderdaad anoniem. Zo belden we onder anderen pechgevallen na over de ervaringen, maar ook boden we partnerlidmaatschappen aan.
Kan me herinneren dat er bij halen rijbewijs, vanuit een ander bedrijf (rijschool?) namens de ANWB gebeld werd met een aanbieding, maar ik weet niet zeker of dat nog steeds zo is..

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:10

Denk dat het heel goed kan, maar vind goed dat je op je hoede bent.

Wij hebben pas iets soortgelijks gehad, zogenaame van kpn, en zij probeerde je bepaalde zinnen te laten zeggen zodat we dan eraan vast zouden zitten.
Gebeurt vaker helaas..

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:11

Pluisje1998 schreef:
Als ik een nummer had gezien had ik het kunnen checken. Ik wist namelijk niet dat anwb ook vanut callcenters belt. Ben nogal bang voor oplichting ofzo, ivm het aanbod wat er gedaan werd.

Dan stuur je toch een berichtje op fb of via de mail naar de ANWB met het aanbod en de vraag of zij dat kunnen verifieren?