Combinatie kerstboom en kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:47

Vorig jaar was ons zoontje 14 maanden. En hij deed er eigenlijk niks mee gek genoeg. Dit jaar mag hij helpen optuigen en daarna gaan we hem leren dat hij er vanaf moet blijven. Hopelijj lukt dat haha.

Overigens wij hebben een kunst boom en geen echte ballen. Dat vind ik te gevaarlijk.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:49

Hier altijd onze kunstkerstboom gezet, met glazen ballen en in de onderste regio veel houten en stoffen versiering. Er sneuvelen ieder jaar ballen (vorig jaar waren ze 4 en 2), maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat de meesten door mij sneuvelen. :+ Ze helpen altijd ballen en zo in de boom te hangen. Oudste is een actieve kleuter en die botst nog wel eens tegen de boom.

Maar er sneuvelt hier wel vaker iets van glas en bij "STILSTAAN!" (gebruld :+ ) bewegen ze beide niet meer en kan ik kiddo's naar een veiligere plek verplaatsen en het glas opruimen.

Edit: beide kids hebben altijd ook een eigen boompje. Eerst 1 voor hen samen (toen was mini nog 1 jaar) en vorig jaar beide 1. En ook daar zitten glazen ballen in. :D Alleen die sneuvelen zelden.
Laatst bijgewerkt door djinnie op 30-11-16 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:51

Ook 1-jarigen kun je 'nee' aanleren ;)

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:08

Ja dat kan, of t werkt is een ander verhaal.
In mijn geval haal ik die van 9 maanden weg bij de boom, draai me om en die van 2 en 3 zitten er in. Oh en dan krijgt die van 8 een woedeaanval en knalt de boom om (en nee, dat is niet te voorkomen, autisme is een bitch) waar dan die van 9 maande (die dan weer terug gekropen is) onderligt. Nah ik zet dr wel een hekje om heen

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:19

_Nadia_ schreef:
Ja dat kan, of t werkt is een ander verhaal.
In mijn geval haal ik die van 9 maanden weg bij de boom, draai me om en die van 2 en 3 zitten er in. Oh en dan krijgt die van 8 een woedeaanval en knalt de boom om (en nee, dat is niet te voorkomen, autisme is een bitch) waar dan die van 9 maande (die dan weer terug gekropen is) onderligt. Nah ik zet dr wel een hekje om heen


Ik denk dat jij een iets andere situatie hebt dan de doorsnee bokker dus ik snap jouw hekje wel ;)

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:52

Je kunt het ze aanleren en dan kijk je 1 seconde de andere kant op, hangt je kind in de boom :') en tegen de tijd dat die boom weer weg gaat snappen ze het eindelijk.
Ik heb niet heel veel zin om elke seconde kind in de gaten te houden, dus ga voor een kindproof huis waar niet veel stuk kan gaan :)

Ik zou er gewoon houten dingen in doen of een hek erom heen zetten. Hier zet ik hem op een plek waar hij er niet bij kan, tussen de bank en de muur en het raam :+

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:05

Goof schreef:
Ook 1-jarigen kun je 'nee' aanleren ;)


Dit dus.. Veel ouders zijn echt ongelofelijk soft en niet consequent.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:07

Sandyislief schreef:
Goof schreef:
Ook 1-jarigen kun je 'nee' aanleren ;)


Dit dus.. Veel ouders zijn echt ongelofelijk soft en niet consequent.


Mijn hemel :') is dit een opvoedtopic of een tips-hoe-kan-ik-kindproof-een-kerstboom-neerzetten-topic?

Maar fijn dat jij nooit je kind een paar sec niet doorhebt en ze bij jou nooit het huis op stelten zetten :j

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:11

Ik laat de kinderen altijd zelf kerstballen en dergelijke van papier maken. Dan versieren we samen de boom met de knutsels en de kunstof kerstballen. Ze zijn dan zo trots op het resultaat dat ze er best voorzichtig mee zijn. Er wordt heus wel eens een bal uitgehaald en op een andere plek gehangen, maar meer dan dat is er nog nooit gebeurd. Onze kinderen zijn nu vijf, net vier en twee.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:27

[/quote]

Mijn hemel :') is dit een opvoedtopic of een tips-hoe-kan-ik-kindproof-een-kerstboom-neerzetten-topic?

Maar fijn dat jij nooit je kind een paar sec niet doorhebt en ze bij jou nooit het huis op stelten zetten :j[/quote]

Haha dat zeg ik toch niet.. Maar als zoiets basaals als ergens van afblijven blijkbaar al niet mogelijk is, heb ik er wel mijn vraagtekens bij.

(Uitzonderingen daar gelaten, zie bijvoorbeeld het geval van Nadia hierboven.)

Ontopic, leg uit dat het kind er af moet blijven, zet een hekje om je boom of een kleiner boompje op een wat hoger tafeltje. Hang plastic ballen in de boom.

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:20

Bij mijn grijpgrage oppaskindjes hadden ze de kerstboom ondersteboven aan het plafond opgehangen, zag er heel gezellig uit, en was kindveilig!

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:25

xMarieke schreef:
antje_vip schreef:
Kan je niet gewoon tegen je kind zeggen dat ie eraf moet blijven?

Dat kan je wel zeggen... Maar dat maakt geen verschil ;)
Mannetje is nog geen jaar oud, die laat zich niets vertellen.

De oudste kan ik het best uitleggen :j


Wel als ze doorhebben dat er consequenties zijn als ze er wel
aan zitten ;)

Mijn dochter, inmiddels 5, heeft nog nooit in onze boom gehangen, en onze
kat overigens ook niet :n

Gewoon neerzetten, en consequent blijven :)

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 16:39

Esplendido schreef:
Ik laat de kinderen altijd zelf kerstballen en dergelijke van papier maken. Dan versieren we samen de boom met de knutsels en de kunstof kerstballen. Ze zijn dan zo trots op het resultaat dat ze er best voorzichtig mee zijn. Er wordt heus wel eens een bal uitgehaald en op een andere plek gehangen, maar meer dan dat is er nog nooit gebeurd. Onze kinderen zijn nu vijf, net vier en twee.



Wat een leuke en slimme oplossing :D

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 16:42

verootjoo schreef:
Mijn hemel :') is dit een opvoedtopic of een tips-hoe-kan-ik-kindproof-een-kerstboom-neerzetten-topic?


Dat idee had ik ook :j

Ik kan absoluut niet 100% van de tijd mijn kinderen in de gaten houden.
Mannetje is nog geen jaar oud en volop aan het ontdekken. Ik kies er dus voor om de boel hier zodanig in te richten dat hij redelijk vrij kan rond banjeren. Hij hoort best ook wel eens nee, maar zo'n kerstboom zet ik voor de lol neer, als ik steeds moet opletten dat ie niet omver wordt getrokken, is de lol voor mij er vanaf :0

TinkerTreas

Berichten: 3702
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:44

Er is ook nog verschil in karakter.
Mijn dochter van bijna 6 heeft nooit iets uit de boom gehaald.
Mijn zoontje is veel ondernemerder, die heeft ook nog nooit iets uit de boom gehaald, maar dat was omdat hij er vorig jaar niet bij kon.
Ik verwacht dat daar dit jaar wel verandering in komt :D
En ik wens je succes met het verbieden, er zit namelijk een behoorlijke kop op.
Ik heb geen zin om continu politie agentje te moeten zijn, dus ik zorg er gewoon voor dat hij niet veel kwaad kan bij de boom. Dus plastic ballen en de boom vast aan de muur.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:45

Ik ga er dit jaar ook voor!
Mijn dochter van bijna 2 laat ik helpen. Ik weet zeker dat ze daarvan genieten gaat. Ben ook niet zo bang dat zij hem omtrekt..hoop ik.. :\
Ik denk eerder dat ze het prachtig vindt en er steeds naar kijkt. Ik heb een iets smallere (zie je heel veel momenteel) kunstboom gekocht met alleen maar plastic er in.
Het is wel een heel ondernemend meisje maar met een hele goeie fijne motoriek. Zal niet snel iets omgooien. Denk dat dat scheelt per kind.

Ik ben wel bang voor onze jonge kater (van bijna 6 mnd).
Maar ja, dat zien we dan wel weer.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:19

xMarieke schreef:
verootjoo schreef:
Mijn hemel :') is dit een opvoedtopic of een tips-hoe-kan-ik-kindproof-een-kerstboom-neerzetten-topic?


Dat idee had ik ook :j

Ik kan absoluut niet 100% van de tijd mijn kinderen in de gaten houden.
Mannetje is nog geen jaar oud en volop aan het ontdekken. Ik kies er dus voor om de boel hier zodanig in te richten dat hij redelijk vrij kan rond banjeren. Hij hoort best ook wel eens nee, maar zo'n kerstboom zet ik voor de lol neer, als ik steeds moet opletten dat ie niet omver wordt getrokken, is de lol voor mij er vanaf :0


Precies, hier ook hoor. Hele huis vrijwel onsloopbaar. In het opvoedproces gaat nu eenmaal niet alles gelijk perfect en kinderen worden niet keurig opgevoed geboren :+
En je let natuurlijk goed op, maar kijk je 1sec de andere kant op, kan een dreumes ineens de hele boel op stelten zetten. Ze zijn al zo vlug!

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:51

Hier is het huis ook baby/peuter en kleuterproof. We hebben drie kinderen en de oudste is vijf, ik heb geen ogen in mijn rug en wil niet de hele dag agent spelen in mijn eigen huis.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:30

Hier een dreumes van 13 maanden en gaan zondag de kerstboom opzetten. We hebben een kunstboom van 180cm hoog, maar wel glazen ballen. In de onderste rand hangt sowieso al nooit iets vanwege de katten. Wij zetten de boom gewoon zoals altijd op en dan zal het de eerste dagen wel veel nee worden :D . Hij mag ook niet helpen, alleen maar kijken, om het makkelijk te houden. Nu heb ik wel een kind wat super makkelijk is en al vanaf dat ie kruipt nee kent en accepteert en daarnaast ook nog eens heel voorzichtig is met de spullen van een ander. Ik heb dan ook niks babyproof hoeven maken (behalve dan de normale dingen als laaghangende stopcontacten beveiligen, een traphekje boven aan de trap (die hij zelf dicht doet als ie open staat) en een slot op het kastje met de schoonmaakmiddelen). Daarnaast heb ik er ook maar 1, ben ik vrijwel altijd thuis, dus heb ook de tijd om het zo aan te pakken.
Ik zou in jouw geval dus ook voor plastic ballen kiezen en een kunstboom en niet laten helpen, alleen kijken. En daarna er een beetje bovenop zitten en hopen dat ie luistert :D . En zo niet, kan er in ieder geval niets ergs gebeuren ;)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:34

Hier kleine kinderen en veel huisdieren. Wij hebben altijd gewoon een boom staan en leggen uit dat ze er niet aan mogen zitten.
Op dit moment staat er een kunstkerstboom van 3.10 mtr in de woonkamer vol met plastic en houten ballen. Bijzonder functioneel :D

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 22:49

We hebben vandaag een mooie kunstboom uitgezocht en veel onbreekbare kerstballen... we gaan erachter komen....

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:23

Ik snap echt niet waar jullie last van hebben.. Zowel kids (toen ze nog klein waren), als katten, als honden worden gewoon gecorrigeerd als ze aan de boom of ballen zaten.. En zoon was iets lastiger (klassieke autist).. Niet luisteren als ik zeg afblijven.. Tik op z'n vingers.. Bij 3 keer, hup de box in en er voorlopig niet uit.. Na een paar keer herhalen was dit echt wel duidelijk.. Katten en honden idem, alleen niet in de box, maar op hun plaats cq even bij het nekvel beet pakken.. Kwestie van opvoeden en consequent zijn..

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:36

Mijn broertje laten we gewoon niet alleen met de boom, dat werkt ook :+

Zet er een hekje omheen, of maak die boom vast aan het plafond of de muur en hang er plastic ballen in die niet zo snel gesloopt worden.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:53

Hier geen kleine kinderen, wel huisdieren. Hond en kat, de hond hebben we als pup zijnde zelfs op tweede kerstdag gehaald, dus die vind het heel normaal dat er een kerstboom in huis staat :D . Hij is nu ouder, maar zelfs in zijn eerste jaar is er niks gesneuveld (al vond hij het wel heel leuk om helemaal achter de boom te gaan liggen :z ).

Wat ik me afvraag: hoe deden jullie ouders dat vroeger? Ik kan me niet anders herinneren of er was bij ons thuis gewoon een kerstboom, met glazen ballen. Ik mocht mee versieren en er daarna afblijven.....

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:59

Gewoon net als ik, afblijven met die tengels :P