Confessions of a Stille Meelezer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gwahir

Confessions of a Stille Meelezer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 21:22

Ja, lieve mede-bokkers, ik beken: ik ben een Stille Meelezer. Ik dwaal rond op bokt, meerdere keren per dag vele minuten en uren. En ik lees. Nietsvermoedende TSers, ik lees jullie topics, ik bewonder jullie foto's, ik verbaas en verwonder me, en soms maak ik me kwaad. En toch... zeg ik meestal niets, en velen met mij.

Heel soms moet er iets uit! En waag ik me aan een post. Maar meestal kom ik niet uit mijn woorden, kan ik de nuance niet vinden voor wat ik zeggen wil, of heb ik net iets getypt en denk dan ach, wat weet ik er nou eigenlijk van?

Herken jij dit misschien ook wel? Waarom ben jij een SM (stille meelezer)? :x

Miesemuisje

Re: Confessions of a Stille Meelezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:22

jep, hier nog 1 :D vooral omdat ik vaak op mijn mobiel lees, vind het niet fijn om op mijn mobiel veel te typen..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:25

Jep hier ook :') laat de anderen maar lekker kritiek geven O:)

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:25

herkenbaar TS!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:26

Hier ook hoor! Vooral in discussietopics kan ik moeilijk uit mijn woorden komen. Ben altijd bang dat ik iets verkeerds zeg of dat ik het niet goed verwoord.

Weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:28

Hier ook een stille meelezer. En dat is misschien maar goed ook, anders zou ik nóg meer tijd spenderen op Bokt.

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:29

Same here, altijd bang iets verkeerds te zeggen :')

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 21:30

Wat ik net ook tot mijn schrik heb bemerkt is dat ik toch in 6 jaar bokt 575 posts, dus ongeveer 100 posts per jaar hebt geschreven :oo dus er zijn vast nog veel stillere meelezers onder ons :)
Veel van die posts zijn overigens waarschijnlijk "sterkte" berichten op IM, of "hij is leuk" berichten op ITP. Maar ik lees ondertussen alles wat los en vast zit aan topics :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:32

Maureen95 schreef:
Hier ook hoor! Vooral in discussietopics kan ik moeilijk uit mijn woorden komen. Ben altijd bang dat ik iets verkeerds zeg of dat ik het niet goed verwoord.

Dit dus.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:37

Hier ook, al hoewel er wel 2 dingen zijn waarbij ik actief ben. Plaats hier en daar wel een reactie maar breng echt uren op bokt door waarvan ik het grootste deel niet reageer.

Ik formuleer de dingen soms ietwat onhandig plus heb niet altijd dezelfde mening en ben bang dat mensen door die combinatie meteen over mij heen vallen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:37

Ik ben ook stille meelezer. Meng me niet vaak in discussies omdat ik mijn eigen mening toch niet bijstel :Y). Ga een discussie nooit uit de weg maar via internet oordelen over een ander of over het probleem van een ander vind ik niet kunnen dus hou ik altijd maar wijselijk mijn mond.

Voor de gene die 'een jaar lang in the picture' topics hebben gemaakt, ja, ik heb ze allemaal gelezen :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:41

Oh ja ik ben er ook goed in :P , en idd vaak wil ik mijn mening niet geven of wil ik gewoon rustig lezen alsof het topic dan een boek is vol spannende verhalen :')

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:43

Ik ben ook een stille meelezer.
Wil sinds ik thuis zit met zwangerschaps klachten wel eens wat posten of wen topic openen maar liever lees ik.

Waarom.. tja beetje dezelfde redenen als genoemd worden. Soms het gevoel dat je alles tot in den treure moet onderbouwen om niet aangesproken te worden, de felheid in discussies waag ik me ook niet aan en vind het vaak teveel
moeite om echt goed na te denken hoe ik het beste mijn boodschap over kan brengen. Dan maar lekker niet..

Daarnaast gaat heel veel (on)bekenden ook niet echt aan. Ik ben nu zwanger en vind het heerlijk om daarover te lezen. Maar om al m'n kwaaltjes, stribbbelingen met hormonen & ditjes en datjes online te gooien voor iedereen te lezen, nah niet mijn ding. Daar heb ik wel van geleerd.
Laatst bijgewerkt door Arethe op 29-11-16 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:45

Of dat je weet dat bepaalde bokkers meteen over je heen springen als je jouw oogpunt laat zien en je de grond in zullen trappen. Of dat ze het te persoonlijk nemen en dan zielig gaan doen.
Heb daar dan echt zo geen zin in.

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:46

Hier ook een, om dezelde redenen :)
Ook ongeveer dezelfde berichtjes trouwens _O-
560 berichten in bijna 10 jaar.

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:47

Heel herkenbaar TS en als ik dan al iets post, pas ik het nog -tig keer aan voor ik tevreden ben.
En dan denk ik nog achteraf had ik niet beter....... :Y)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:49

8-)
Meelezer meldt zich

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:51

En hier ook :+

Vaak vind ik een topic gewoon leerzaam/spannend/leuk om te lezen en voel ik niet zo de behoefte om 'ook wat te moeten zeggen', maar ben ik meer benieuwd naar de meningen/ideeën/reacties van anderen. :)

Het typen van een reactie en dan denken 'hm, dit klopt niet helemaal met wat ik wil zeggen' of 'ach, laat ook maar' komt mij inderdaad ook heel bekend voor :+

[***] schreef:
Maureen95 schreef:

Dit dus.

Of dat je dan 'fan'-PMs gaat krijgen :Y)

Edit: Ik ben dan wel ook aan het Whatsappen, maar heb toch maar mooi 27 minuten over deze post gedaan :')

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:51

Ik heb het ook! Ik wil vaak wel reageren, maar heb dan geen zin om een lang verhaal te typen of ben bang dat ik allemaal kritiek krijg op mijn reactie :=

Ik typ vaak een reactie, maar halverwege denk ik van 'meh' en dan haal ik hem weer weg :')

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 21:52

Rebecca schreef:
Oh ja ik ben er ook goed in :P , en idd vaak wil ik mijn mening niet geven of wil ik gewoon rustig lezen alsof het topic dan een boek is vol spannende verhalen :')

Lol door jouw zeer opvallende avatar herken ik jou dan altijd meteen als je iets post :) (of hebben meer bokkers stiekem deze avatar? Nee toch?) daardoor lijk je waarschijnlijk meer te posten, ik zou je niet herkend hebben als SM :)

Edit: en sommige topic zijn inderdaad net een spannend boek :) en dan lopen de gemoederen zo hoog op dat ik denk, volgens mij heb ik hier niets zinnigs aan toe te voegen. Maar ik geef toe dat het dan wel heerlijk leesvoer is :o
Laatst bijgewerkt door Gwahir op 29-11-16 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:53

Leuke is hier kunnen we ook massaal meelezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:53

Gwahir schreef:
[naam] schreef:

Lol door jouw zeer opvallende avatar herken ik jou dan altijd meteen als je iets post :) (of hebben meer bakkers stiekem deze avatar? Nee toch?) daardoor lijk je waarschijnlijk meer te posten, ik zou je niet herkend hebben als SM :)

[naam] is watching you *\o/*

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:54

Jup, ik meld me!
Vooral in discussie topics van ik een stille meelezer. En dan kan ik me heel kwaad maken, maar ik heb geen behoefte aan een discussie op bokt, dus houd ik me stil :roll:

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:54

:wave:

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:55

Maureen95 schreef:

Dit heb ik ook!