Geen oud en nieuw willen vieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Geen oud en nieuw willen vieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:42

Althans ik wil het wel vieren maar niet zoals voorheen..

NYE van 2014-2015 was in principe erg gezellig. Maar met de vriendengroep waar ik mee ben (standaard met NYE en Koningsdag) gebeurd er altijd wel wat. 4 van de 10 waar we mee waren werden uit de club gezet in verband met een vechtpartij. Ik wilde wel blijven (eigen schuld dikke bult) maar het zijn meer mijn vriends vrienden en die wilde hij niet laten zitten. Ok, snap ik dus we waren alweer erg vroeg thuis. Zonde van het kaartje die we hadden gekocht maarja so far was het gezellig.

NYE van 2015-2016 was minder. -O- Wederom met het zelfde groepje. Elk jaar kiezen we een andere stad en zo waren we dit jaar in Leiden bij een jongen die daar woont. Alhoewel daar waren we eerst vervolgens gingen we naar een studentenhuis van jongens die wij allemaal niet kenden behalve die gast uit Leiden zelf. Oke apart maargoed het is oudjaarsavond en het is nooit te laat om nieuwe mensen te ontmoeten.

We stonden buiten om 00:00 en een vriendinnetje en ik keken naar het vuurwerk. Tot het helaas vreselijk verliep. Er viel een pot om en jawel, precies onze kant op. Ik voelde die bolletjes vuurwerk uiteenspatten bij onze benen en voeten. Wat een pijn. Ik heb er niets aan over gehouden (waarschijnlijk door de honderd laagjes kleding die ik aan had) behalve wat blauwe plekken, lichte brandwondjes en een paar dikke bulten. Vriendin daarentegen een een enkel die drie keer zo dik was, flinke brandwond. Niet fijn om te zien. :n

Een gezin uit de straat heeft voor ons gezorgd, we waren zowat iedereen kwijt maar daarna vonden we elkaar weer terug. Toen nog op stap.. €30 betaalt voor een feestje die echt ruk was. En wederom werd er gevochten door een jongen uit ons groepje. Ik trok het niet meer van de hele happening en we zijn met z'n alle vertrokken rond 03:00. De eerste trein naar huis ging rond 6en.

Het was allemaal echt te rot voor woorden en ik ben er zo klaar mee dat ik lekker oud en nieuw ga vieren bij mijn ouders dit jaar. Heerlijk zoals vroeger, geen klote feestjes meer die je een fortuin kosten. Lekker thuis. :+:

Maarja hier denkt mijn vriend natuurlijk anders over. Toen wij 1 januari 2016 in de trein naar huis zaten heb ik gezegd dat ik er klaar mee ben en gewoon lekker thuis blijf volgend jaar. Hij in de hoop dat ik nog wel bij kwam daarover. :') Well, I'm not. Hij vindt het jammer want hij wilt het met mij en met zijn vrienden vieren. Maar dat gaat natuurlijk niet. Heb gezegd dat als hij lekker op stap wilt gaan hij dat gewoon moet doen.

Zijn er meer mensen die helemaal klaar zijn met die feestjes waar het alleen maar gaat om hoe dronken je wel niet bent? -O-

Kan niet wachten tot ik lekker weer eens thuis ben met O&N. Flinke schaal oliebollen en appelflapjes. :9 Geen gevechten en een super fijne sfeer! Ohja en een beetje safe kunnen kijken naar vuurwerk. :=

mirriejj

Re: Geen oud en nieuw willen vieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:45

Ik blijf ook lekker thuis, mijn vriend gaat stappen met vrienden. Ik vind het heerlijk, lekker met de hondjes op de bank, film aan en op tijd weer naar bed!

Anoniem

Hier nog een! Gewoon lekker thuis, en ik wil altijd de telefoons weg hebben, vind er niks aan al dat geapp en gesms savonds. Tis gewoon weer een nieuwe dag daarna :+

DanielleB

Ik.... Meestal kijk ik even snel buiten of achter het raam... Gelukkig nieuwjaar en weer klaar..
2 jaar terug stond ik boven te kijken en ik zag hoe een buurman een nieuwe pot op één zette die al klaar was.
Ik zei vooraf al: dit gaat mis.. (lees: jonge man met kinderen + staan kinderen bij van anderen).
Nou ja hoor, pot om.. Vloog tegen ons dak (ik kon onwijs snel het raam dicht doen boven).
En dan kan ik zoo kwaad worden... Het zou maar gebeuren dat een kind gewond raak door zo'n domme actie van een volwassene die voorbeeld moet geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:47

Hier ook thuis. :j
Nu hebben we dieren, dus kunnen sowieso niet weg, maar ik hou ook echt niet van die drukte. :o
Gewoon lekker met z'n tweeën op de bank, lekker warm, tv aan of zelf een film uitkiezen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:47

Nou ik snap dat je wel even genezen bent na zulke 'feestjes'. Lekker naar je ouders gaan zou ik zeggen :j

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:48

Niet klaar met feestjes, maar ga het waarschijnlijk dit jaar wel anders aanpakken :)
Lekker met dierbaren eten en daar feestvieren, misschien daarna eens kijken of er nog wat buiten de deur te vieren valt. Maar in onze omgeving hoef je het niet te zoeken met O&N tegenwoordig :+

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:49

Maar je vriend kan toch gewoon gaan? Mijn vriend gaat ook stappen, ik blijf waarschijnlijk lekker thuis met de hond. Heerlijk!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:49

ik vier oud en nieuw dit jaar in disneyland parijs en wordt na oud en nieuw in een hotel in parijs gedropt waar ik lekker uit kan slapen.

Azmay

Re: Geen oud en nieuw willen vieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:51

Ik ben nog nooit op stap geweest met oud en nieuw. Altijd gewoon lekker bij de familie oliebollen eten en spelletjes spelen. Heerlijk <3

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:52

Wij lagen vorig jaar om 11 uur op bed. Ik had de maanden ervoor 60-70 uur per week gewerkt en was zo moe. Mijn knie stoten aan de tafel en daarvan helemaal overstuur. Toen zei mijn vriend "Zullen we naar bed gaan dan". Ik heb heel hard snikkend Ja gezegd. Op 1 januari zijn we naar de dierentuin gegaan, heerlijk!

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:54

Ik vind het altijd wel prettig om oud en nieuw gewoon gezellig met vriendinnen te vieren. Lekker eten, kletsen, feest vieren en vuurwerk kijken. Over het algemeen zijn wij niet zo'n organisatietalenten en is het een wonder als we de hele groep bij elkaar krijgen, dus van zo'n avond als oud en nieuw maken we dan ook ieder jaar gebruik om écht iedereen bij elkaar te hebben. :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:54

Ik ga het dit jaar ook eens geheel anders aanpakken! Gelukkig staat mijn vriend er ook precies zo in. Wij hebben een hutje op de hei gehuurd op Schiermonnikoog :') Ik kijk er echt naar uit! Tot nu toe altijd wel uit geweest of bij vrienden/familie gezeten met oud en nieuw, nu eens wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:56

Simbaa schreef:
Maar je vriend kan toch gewoon gaan? Mijn vriend gaat ook stappen, ik blijf waarschijnlijk lekker thuis met de hond. Heerlijk!

Dat zeg ik toch ook. :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:57

Wij vieren het altijd gezellig thuis. lekker met of mijn eigen familie of schoonfamilie.
Wij spelen altijd spelletjes, steken met zijn alle vuurwerk af en ik mag altijd de hapjes verzorgen <3
En na het vuurwerk lekker naar bed :)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:00

Ik blijf meestal gewoon thuis(met familie). Geen gezeur en gedoe meer inderdaad. :')

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:00

_Dominique schreef:
Simbaa schreef:

Dat zeg ik toch ook. :+

Ik ga niet lekker :')

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:02

Het laatste topic wat ik van jou las waren jij en je vriend uit elkaar? :+

Anyway ik vier ook geen oud en nieuw. Ik werk dit jaar tot 23 uur, dan fijn naar m'n gezinnetje toe :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:03

Ik vier al een paar jaar geen oud&nieuw, ik blijf thuis voor mijn katten, sluit alle ramen en gordijnen.
En dan plof ik neer op de bank met een dekentje, films en een schaal met hapjes (gewoon simpel kaas, worst, gevulde eieren, komkommer, wraps, ham-monchou rolletjes oid), een fles wijn/baileys en een paar oliebollen/appelbeignets .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:04

Ik ben ook altijd lekker thuis.

Soms wel even 's avonds naar vrienden, mits die in het dorp zijn(vaak zijn die ook met z'n alle in een grote stad). Maar rond een uur of 11 naar huis voor de beestjes.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:05

Ik blijf altijd thuis. 1x uitgegaan, die ik nooit meer. Al dat gezuip en gevaarlijk gedoe met vuurwerk... Val dood.

Wij maken het thuis altijd gezellig! Lekker potje kolonisten, de oudejaarsconference kijken en lekker eten en natuurlijk oliebollen. We steken vaak wel een beetje vuurwerk af, 'feliciteren' de buren en genieten vooral van de lucht en de duizenden euro's die anderen de lucht in jagen :j

En ik ben trouwens ook graag thuis voor de poezen.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:09

Onze oud en nieuw ziet er uit als elk jaar.. :+ . Tot half 12 waken bij de paarden samen met de hond (afgelegen) en dan snel naar huis, aftellen en weer terug naar de paarden. En wanneer het rustig weer naar huis slapen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:11

Gewoon lekker thuisblijven joh! :)
Niets lekkerders dan gewoon de vrij keuze hebben in het doen wat jou gelukkig maakt.
Je vriend overleeft het vast meer dan prima zonder je.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:13

Jaaa! Ik blijf ook bij mijn ouders dit jaar! Vorig jaar ook met vrienden gevierd, en altijd moesten ze weer een grote bult met hout/papier/ en weet ik veel wat in de fik steken voor ons huis.. En wie mag dat opruimen? Juist, ik.. :roll: Verder wel heel gezellig allemaal, maar dat vuur hoeft van mij echt niet en vind ik super onnodig...
Vriendlief heeft nu 'gelukkig' nachtdienst tijdens oud en nieuw en ben ik dus gewoon gezellig bij mijn ouders waarschijnlijk met mijn lieve hondje op schoot. En precies zoals je het zegt: Schaal oliebollen en alles er op en eraan. HEERLIJK lekker warm bij de open haard. <3

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:16

Ik vier het dit jaar ook anders. Normaal altijd thuis met familie, dit jaar ga ik vuurwerk kijken bij de Theems :D