ben ik nou verliefd op een vriend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

ben ik nou verliefd op een vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 16:33

Hallo,

Ik snap mezelf echt niet zo goed meer. Het is zo verwarrend. Ik ben 21 jaar en heb een vriend/collega van 17 jaar. En van de een op andere dag kreeg ik een klein beetje verliefdheid gevoelens ofzo. Wat helemaal niet bij mij past. Want ik val niet op jongens die zo jong zijn. Maar ik zie die jongen gewoon graag en het is gewoon altijd super gezellig met hem. Ik denk dat ik hem meer als vriend zie maar ik snap dat verliefdheid gevoel niet. Is het nou echt?
Ook is dit de eerste keer dat ik echt goed vriendschappelijk met een jongen kan opschieten. Daarvoor had ik nog nooit een jongen als vriend gehad. Ik weet zeker dat hij niks voor mij voelt. Ik wil dat verliefde gevoel gewoon niet en gewoon vrienden zijn. Wat denken jullie? Zou het een opvlieging zijn? Het is ook echt van de een op andere dag. Een week geleden was er niks. Het is zo verwarrend.

Pluttersput

Re: ben ik nou verliefd op een vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:46

Tuurlijk kan je verliefd worden, zelfs al is de jongen jonger dan jij en val je daar normaal niet op :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:57

Ik dacht dat ik niks had met jongens met rood haar, inmiddels ben ik ruim een jaar samen met mijn vriend, wonen we samen, en guess what; hij is rood.

Aan je gevoel doe je niks. Een jongen van 17 kan ook volwassen zijn. Verliefdheid is niet leeftijdsgebonden. De klik is er of hij is er niet. Je doet er niks aan :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:02

Misschien is dit inderdaad een opvlieging. Omdat jij ook zegt dat je nog nooit een jongen als vriend hebt gehad, dat je daardoor misschien deze gevoelens een beetje door elkaar haalt?

En als je wel echt verliefd bent, geniet er lekker van!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:04

Ik heb even in mijn glazen bol gekeken en...

Nee joh, hoe moeten wij nou weten wat jij voelt en of het blijft of niet? Als je het niet wilt, is het misschien een idee om even afstand te nemen tot het afneemt. Uit het oog, uit het hart vaak.

Maar je zegt dat hij niks voor jou voelt, hoe weet je dat zeker? Misschien denkt hij wel hetzelfde over jou. <<)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 17:18

iirrssjjee schreef:
Misschien is dit inderdaad een opvlieging. Omdat jij ook zegt dat je nog nooit een jongen als vriend hebt gehad, dat je daardoor misschien deze gevoelens een beetje door elkaar haalt?

En als je wel echt verliefd bent, geniet er lekker van!

Dit dus. Ik vermoed dat ik dit heb.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:39

Gewoon gezellige dingen met hem blijven doen en er niks over zeggen. Mocht je je over een maand (of 2) nog zo voelen, dan weet je dat je echt verliefd bent. Maar kom daar eerst maar achter.
En verliefd zijn op iemand die jonger is, is helemaal niet raar hoor. Ook niet als jullie misschien ooit een relatie krijgen. Mijn man is ook 5 jaar jonger dan ik en daar merken we niks van.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 21:30

Het punt is dat ik het al verteld heb. Toen ik wat wijntjes op had. Maar ik was opzich best helder toen ik het vertelde

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:36

Wat is dan je punt? Ik ben het spoor een beetje bijster met wat je nou wilt van dit topic...
Je weet dat hij niks wil, jij weet niet of je verliefd bent maar denkt aan een bevlieging... Wat had je graag nog van ons medebokkers gehad dan :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:37

Bambi1995 schreef:
Het punt is dat ik het al verteld heb. Toen ik wat wijntjes op had. Maar ik was opzich best helder toen ik het vertelde

Oei... wat zei hij?
Meestal is zoiets het einde van de vriendschap als het van 1 kant komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:40

Als je echt verliefd bent weet je het wel! :)

Wat was zijn reactie toen je het vertelde?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:32

Aan verliefdheid doe je helaas niet zo veel aan. Ikzelf ben ook met mijn huidige relatie gegroeid van vriendschap naar verliefdheid. En toevallig precies het type persoon waarop ik altijd geroepen heb niet op te vallen.

Maar ik ben wel benieuwd wat hij heeft gezegd

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 12:41

Hij snapte het niet goed omdat hij veel jonger is maar hij voelde zich wel vereerd. Maar het is niet wederzijds. Op zich gaan we gewoon zoals altijd met elkaar om. Er is niet echt iets veranderd. Ik wil ook niets met dit doen. Ik wil gewoon vrienden blijven en ik denk dat hij dat ook wel wil.