Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
).
. Er zijn zo weinig mensen die van nature een goed, professioneel geluid hebben en zelfs mensen die dat van nature hebben, hebben zoveel baat bij zangles. Ik heb mensen gekend die zo verschrikkelijk vals zongen, maar na zangles een heel eind beter zijn gaan zingen. Zingen is 25% aanleg en voor de rest is het techniek, goed zangles en verrekte hard werken
.
. Fysieke zanglessen zijn en blijven het beste, ik heb in mijn zangcarriere vaak dingen verkeerd geinterpreteerd en daarom zijn soms verkeerde dingen gewoonte geworden wat dan enorm veel werk kost om het weer recht te trekken. Het is beter nooit een verkeerde gewoonte aan te leren dan iets af te leren dat erin gesleten is.
), helemaal in de lessen zelf. Als je het gevoel hebt dat je stagneert in je groei, dan is het echt tijd om verder te kijken. Als je echt kwalitatief goed zangles wil, is mijn beste tip om het dichtstbijzijnde conservatorium te zoeken, hun zangdocenten in de stijl die je wilt zingen te googelen en te kijken of ze ook prive lesgeven
. Ik weet natuurlijk niet waarom fysieke lessen nu nog geen optie zijn, maar er zijn ook docenten die over skype lesgeven, dat zou ook een optie kunnen zijn?
.
Even een stipje. Ik zou ook graag zangles willen. Ik denk dat het ook goed is voor m'n algemene spraak/ademhaling. Sabini schreef:Wat interessant en leuk zeg dit!Even een stipje. Ik zou ook graag zangles willen. Ik denk dat het ook goed is voor m'n algemene spraak/ademhaling.
) Thats_Me schreef:Je hebt krassende kraaien en zuivere nachtegalen. Zelf behoor ik tot de kraaien en zou het toch fijn vinden om wat beter te leren zingen en mijn stem te gebruiken. Gezien mijn agenda zou ik dat fijn vinden om thuis te doen. Wie heeft er goede tips of online-cursusen om mee te beginnen? Fysieke lessen zou ik pas vanaf juni kunnen gaan vokgen en zou toch graag eerder willen beginnen met de basis. Kortom wie helpt mij verder? Ik zie door de bomen het bos niet meer.