Mijn jas stinkt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_classic

Mijn jas stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 21:34

Hallo,

Ik heb een schoonmoeder die rookt in huis, waardoor mijn kleren dus altijd naar rook stinken als ik thuis kom. Opzich geen probleem, want thuis gooi ik ze gewoon in de was.
Maar het is dus ook zo dat mijn winterjas vrij snel naar rook stinkt. En ik vind die geur zo smerig, dat ik soms gewoon wel over mijn nek kan gaan.
Daarnaast wil ik niet dat als ik op school of mijn werk ben dat ik altijd naar rook stink terwijl ik zelf niet eens rook..

Het punt is dus dat ik maar één winterjas heb, en in deze tijd van het jaar hem niet te lang kan missen aan de wasmachine..
Ook ben ik bang dat als ik hem te vaak was, dat hij dan minder wind- en waterdicht is.

Mijn vraag is dus, hebben jullie een manier (buiten wassen om) om hem fris en rookvrij te krijgen?

Anoniem

Re: Mijn jas stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:36

Vragen of je schoonmoeder misschien buiten wil roken? :=

En anders je jas buiten laten. Je hebt geen lekker warme jas om aan te doen, maar hij stinkt waarschijnlijk niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:36

Jas in de auto laten als je daar heen gaat?

Herken je helemaal. Mijn beide ouders roken en ik niet, vind het zo smerig en ruik t ook aan mn kleren en haar als ik dan weer thuis ben...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:41

Inderdaad zorgen dat je jas daar niet binnen komt. Dus in de auto laten of als je loopt/fietst/ov't dan een paar laagjes kleding en een niet-winterjas die wel zo dik mogelijk is :) Je zou voorzichtig kunnen polsen of ze het oke vindt om buiten te roken als jouw jas daar hangt maar dat hangt helemaal van haar instelling af. Sommige rokers vinden het helemaal prima en bij anderen wordt je direct onterft (of alle mogelijk opties daartussenin) :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:49

idd, gewoon jas in de auto laten zoals al gezegd.
of vragen of je schoonmoeder niet in jullie garderobekast bij jullie thuis wil gaan zitten roken ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:51

Als er geen plek is om je jas rookvrij op te hangen bij je schoonmoeder in huis;
kun je ook een plastic tas meenemen en daar je jas in doen (en goed dicht te vouwen/rollen).
Dan blijft hij ook rookvrij.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:52

In een plastic zak/vuilniszakken knopen bij aankomst?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:55

Wat ook helpt voor even een fris geurtje is een sprayfles vullen met water en een scheutje wasverzachter. Dat er op sprayen en even laten drogen. Daarna ruikt ie weer heerlijk.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 22:29

Meestal hang ik mijn jas al op de slaapkamer van mijn vriend neer, daar ruikt het niet naar rook. Maar heel af en toe vergeet ik het en stap ik met jas de woonkamer in, en dan is het al te laat..

Mijn vriend heeft haar wel is gevraagd of ze dat roken niet binnen wil doen, maar daar was ze niet heel enthousiast over. Zelf durf ik dat niet te vragen, ben bang dat ik daar niet echt goeie punten mee scoor :o

Die van die spray met water en wasverzachter ga ik proberen!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:30

Op jezelf gaan wonen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:41

_classic schreef:
Meestal hang ik mijn jas al op de slaapkamer van mijn vriend neer, daar ruikt het niet naar rook. Maar heel af en toe vergeet ik het en stap ik met jas de woonkamer in, en dan is het al te laat..

Mijn vriend heeft haar wel is gevraagd of ze dat roken niet binnen wil doen, maar daar was ze niet heel enthousiast over. Zelf durf ik dat niet te vragen, ben bang dat ik daar niet echt goeie punten mee scoor :o

Kom op zeg!!!
Iedereen weet dat roken dodelijk is. En het stinkt. Daar hoef jij echt niet zo'n last van te ervaren.
Schoonmoeder vragen rekening te houden als je komt, (ff luchten en tijdens dat jij er bent niet roken) en jij houdt rekening met je kleding en laat je jas buiten.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:47

Toevallig niet nog ergens een oude jas liggen? Dat je die alleen naar haar kan aantrekken

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 22:48

mrie schreef:
Op jezelf gaan wonen?

Als het goed is krijgen wij december of januari de sleutel van ons huis, heb mijn vriend dan gezegd dat er absoluut niet binnen gerookt word. Ook niet tijdens de verbouwing :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:48

Dat heb ik als ik naar mijn vader ga, daar worden sigaren gerookt. Ik houd daar dus rekening mee en neem nooit een jas mee naar binnen. Die trek ik buiten uit en laat m in de auto. Ook dingen waar rook in kan gaan zitten (tas ofzo) neem ik niet mee daar naar binnen. En zij houden er echt rekening mee hoor als ik er ben maar je ruikt het altijd!

Als ik thuis ben, gooi ik alles in de was en mezelf onder de douche :D

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:50

Gea99 schreef:
Toevallig niet nog ergens een oude jas liggen? Dat je die alleen naar haar kan aantrekken

Dit inderdaad. Als je een paar uur in de rook hebt gezeten en vervolgens je jas weer aandoet komt die rookgeur er (al dan wel) van binnenuit in en ruikt hij dus is no-time weer zo smerig. Ik zou even kijken of je nog ergens een oude jas hebt :)

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 22:52

Oude jas is ook een goed idee! Zelf nooit aan gedacht.
Bedankt voor alle goeie tips tot nu toe!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 00:32

Hannanas schreef:
_classic schreef:

Kom op zeg!!!
Iedereen weet dat roken dodelijk is. En het stinkt. Daar hoef jij echt niet zo'n last van te ervaren.
Schoonmoeder vragen rekening te houden als je komt, (ff luchten en tijdens dat jij er bent niet roken) en jij houdt rekening met je kleding en laat je jas buiten.

Kom op zeg... Dan mogen mensen daar nog steeds zelf voor kiezen en zelf bedenken of ze dat ik hun eigen huis willen doen. TS heeft in elk geval meer respect dan jij.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 01:00

mrie schreef:
Hannanas schreef:

Kom op zeg!!!

Kom op zeg... Dan mogen mensen daar nog steeds zelf voor kiezen en zelf bedenken of ze dat ik hun eigen huis willen doen. TS heeft in elk geval meer respect dan jij.

Wat is er onrespectvol aan als men even de toko lucht en twee uur niet binnen rookt als men op bezoek is? Bizar dat je het persoonlijk naar mij maakt en mij meteen moet beledigen.

Nu lees ik dat ts daar woont, ja dan wordt het lastig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 01:11

_classic schreef:
mrie schreef:
Op jezelf gaan wonen?

Als het goed is krijgen wij december of januari de sleutel van ons huis, heb mijn vriend dan gezegd dat er absoluut niet binnen gerookt word. Ook niet tijdens de verbouwing :')

In de tussentijd gewoon lekker niet meer langs gaan. Laat hem jouw kant opkomen de komende maand. Probleem opgelost.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 01:45

En een ambi pure spray? Te koop in de supermarkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:46

TS woont er niet Hannanas. Staat ook geschreven in de openingspost dat als ze thuis komt als ze daar is geweest dat ze alles in de was gooit.
Vragen om niet te roken zou ik niet doen, haar huis, haar regels. Ben zelf een roker en zou er ook niet blij mee zijn als iemand me in mijn eigen huis de regels voorschrijft (hoewel ik niet binnenshuis rook).
Jas niet mee naar binnen nemen is de beste tip. Verder buiten hangen, dan gaat er ook wel het een en ander uit aan rooklucht. Vroeger toen er nog gerookt mocht worden in de horeca stonken mijn kleren ook gigantisch na een avondje stappen, na een nachtje buiten luchten was het meeste er toch wel af (maar moet toegeven, niet alles, en er zat dan ook wel een combinatie van rook en alcohol aan lucht in).

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:56

ik heb vanmiddag de verjaardag van mijn kettingrokende zwager.Ik doe dan mijn paardenjas aan.Die ruikt toch al.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:00

Spullen die naar rookruiken kan je ook best 2 uurtjes buiten hangen vaak is de lucht dan ook weg!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:02

Hannanas schreef:
Kom op zeg!!!

Tja, ik rook niet en heb een bloedhekel aan de geur maar ik vind niet dat je kan verwachten dat mensen in hun eigen huis niet gaan roken omdat jij als niet roker komt.
Het zou voor mij wél betekenen dat ik er niet meer heen ga.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:40

Ayasha schreef:
Hannanas schreef:
Kom op zeg!!!

Tja, ik rook niet en heb een bloedhekel aan de geur maar ik vind niet dat je kan verwachten dat mensen in hun eigen huis niet gaan roken omdat jij als niet roker komt.
Het zou voor mij wél betekenen dat ik er niet meer heen ga.

Waarom niet? Haar schoondochter is haar ook vast veel waard?
Als mijn zus hier zou komen logeren moet ook de hele toko gesopt worden en gelucht en de katten boven (allergisch). Doe ik (vriend, ik kan het niet) met alle liefde voor haar.