Na 7 jaar in NL te wonen heb ik er nog steeds moeite mee. De does en dont's zijn zo vaag en zo verschillende dat het voelt alsof ik het wiel elk jaar weer opnieuw moet uitvinden.
Met vriendinnen maakt het me allemaal niet zo veel uit, die waarderen mijn 'traditioneel/sociale onhandigheden' wel
. Dit jaar moet ik niet alleen gedichten, surprises en cadeaus verzinnen voor vriendinnen maar ook voor de schoonfamilie en tadaaaa collega's.
Voor de schoonfamilie heb ik hulp van mijn vriend maar voor mijn collega's kom ik er niet uit.
Uiteraard heb ik als lootje mijn baas
. Ik kom net terug van vakantie, kan dus ook niet stiekem collega's vragen wat zij zouden doen. 1 december is het al zo ver...
Wat zouden jullie als sinterklaas experts (dat is in mijn ogen iedereen die met sinterklaas opgegroeid is
) doen? Kom maar op met jullie ideen.
De enige spelregels die er zijn: rond de 10 euro, gedicht of surprise is leuk maar niet verplicht(weer zo vaag...).
Mijn baas is rond de 40 jaar, heeft twee kinderen, is zelf 20 jaar geleden vanuit Duitsland naar NL verhuisd en loopt in mei zijn eerste Iron man.
maar met tradities als dit blijft het een raar volkje...
...ik heb nog geen kinderen maar verstoppen kan ik mee blijkbaar ook niet.