Mijn vriend woont nu bij mij en mijn ouders sinds een jaar en hebben de bovenste verdieping van het huis volledig ter beschikking, we hebben 2 grote kamers. Hij is bij mij gaan wonen omdat hij ten eerste graag bij mij wilt zijn, en zijn toenmalige woonsituatie niet fijn was.
Ik werk zelf met dieren en heb die in de tuin staan, ze hebben ruimte nodig. Mijn vriend doet allerlei projecten en heeft een kans gevonden om een bedrijf over te nemen (zijn vader doet hetzelfde werk en heeft hier ervaring mee, net als zijn moeder, maar zij heeft geen eigen bedrijf)
Boven het bedrijf zit een woonruimte, het zijn in principe 2 ''woningen'' maar met 1 ingang, het kan los verkocht worden maar dan moet er een 2e ingang gemaakt worden. + je bent dan de opslag kwijt, omdat je daar maar op 1 manier kan komen, en dat is via de woonruimte. Dit pand incl bovenwoning is 350.000 euro en ligt in een woonwijk, soort tussenwoning, heeft geen tuin. Is mijn vriend zéér over te spreken, gaat er het liefst gister al in.
Mochten we ervoor kiezen om daar te gaan wonen kunnen de dieren kunnen gewoon bij mijn ouders in de tuin blijven, maar ik heb ze graag aan huis ivm diefstal en mocht er iets gebeuren met ze. Het pand is 5 minuten van het ouderlijk huis af en ze staan niet in de weg voor mijn ouders. (Al zouden die stiekem de tuin wel graag terug willen
Zelf heb ik een woning op het oog, met ruim 100 vierkante meter tuin + garage (garage willen we beide graag hebben, tuin is voor m'n vriend geen eis) Leuk huis, in een groene omgeving, naast het huis een lap grond waar ik met mijn beestjes aan de slag kan. De ligging is perfect, in het groen wat ik heel graag wil, ben een natuurmens. Dit huis is 219.000 euro en is 10 minuten van het pand af die mijn vriend graag wilt overnemen.
Wat is nou wijsheid? We snappen elkaars punten helemaal. Zou het mogelijk zijn dat mijn vriend een lening aanvraagt voor het pand én het huis met tuin? Ik zie de woning daar echt niet zitten, het huis is ruim, maar geen tuin, en de indeling vind ik ook niet zo.. het ligt in een buurt met eigenlijk amper groen, als ik het raam uit kijk zie ik alleen maar stenen (huizen), zowel voor als achter.. echt een woning waar ik niet gelukkig zal worden
maar ik wil de droom van mijn vriend ook niet in de weg zitten.. Hij zit financieel oké, en het pand zal goed blijven lopen, (weten we eigenlijk wel zeker)
Ik zit financieel meer dan oké, maar ben aan het kijken voor ander werk, wat begint met een opleiding waar je direct voor betaald krijgt.
HELP