Geen ANWB meer, maar pechhulp on demand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Geen ANWB meer, maar pechhulp on demand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 23:57

Ik zie regelmatig die (supergrappige!) reclame voorbij komen, en het lijkt mij eigenlijk wel wat: geen abonnement meer, maar er alleen gebruik van maken, en dus betalen, als het nodig is.

Nou heb ik zelf nog niks vergeleken qua prijzen en voorwaarden enzo, maar ik ben wel benieuwd of er al mensen zijn die hier op zijn overgestapt en hun ANWB-lidmaatschap hebben opgezegd. En er misschien ook al wel gebruik van hebben moeten maken...? Hoe bevalt het? Kan het uit?

KimD

Re: Geen ANWB meer, maar pechhulp on demand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:00

Ik hou vooral van eenvoud en gemak, dus ik blijf lekker bij de ANWB. Ik maak wel ook vaker gebruik van hun andere aanbiedingen en voordelen als lid.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:01

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen hiermee! Mijn moeder drong steeds aan dat ik lid moest worden van de ANWB (ook wel logisch), maar nogsteeds niet gedaan en als dit ook prima is dan vind ik het ook gezegend :))

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:01

Mijn man is 8 jaar lid geweest van de ANWB x 50 Euro per jaar welgeteld 0 keer gebruik van gemaakt. (Altijd zelf op kunnen lossen) bij pech, slepen kunnen we zelf wel en bij andere problemen wisten we wel wat er aan de hand was maar dat gaat de ANWB niet voor je oplossen ;-)
Nu dus opgezegd...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 00:03

Ik ben pas twee jaar geleden ANWB-lid geworden hoor Dreamy :)) Ter plekke, langs de snelweg. Met een auto zonder stroom met paardentrailer én paard erin. Op zondagochtend voor dag en dauw op weg naar wedstrijd. :x Dus toen moest ik wel. Maar daarvoor 10 jaar lang gereden zonder abonnement.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:06

Ik ben altijd gratis lid van de service van het merk van je auto.

Eerst Renault route service, toen Volkswagen, en nu Toyota pechservice.

Snap nooit waarom mensen ANWB lid zijn :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:07

Ik ben drie jaar lid en heb ze toch al 11x aan de auto gehad. Vaak voor de meest nutteloze dingen die kapot gingen of niet meer aan wilde gaan. Maar ook voor een paar noodreparaties.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:14

KimD schreef:
Ik hou vooral van eenvoud en gemak, dus ik blijf lekker bij de ANWB. Ik maak wel ook vaker gebruik van hun andere aanbiedingen en voordelen als lid.

Idem.

Daarbij vind ik reclame maken 'ten koste' van een ander bedrijf geen leuke mentaliteit. Genoeg reden om nooit gebruik te maken van hun diensten.

verootjoo schreef:
Ik ben altijd gratis lid van de service van het merk van je auto.
Eerst Renault route service, toen Volkswagen, en nu Toyota pechservice.

Omdat ik mijn auto niet door de merkgarage laat onderhouden.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:17

Ben geen ANWB lid en zal het ook niet worden, we kunnen tot nu toe altijd alles zelf oplossen,
en de auto heeft ons nog nooit laten staan, het is een oude auto maar wel betrouwbaar (24 jaar)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:21

Ik heb een lidmaatschap, en blijf er ook lid :j Maar goed, ik moet ook zeggen dat ik door mijn callcenterwerk daar juist meemaak hoe handig het is om te weten wat je kunt verwachten qua hulp. Ik heb een NL standaard pakket, juist zodat ik mij geen zorgen hoef te maken over vervolghulp, hulp in woonplaats etc. Ik betaal nu een vast bedrag per jaar, en weet daarmee ook wat ik kan verwachten :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:26

Voorop ik kan er toch geen gebruik van maken :D Maar ik was nieuwschierig, en heb eens op de site hun voorwaarden en prijzen opgezocht. Enne geen verrassing, er hangen wel wat haken en ogen aan. Afslepen kost (zo uit mijn hoofd) 120/130 euro, en dat is alleen maar binnen iets van 30 km van je woonplaats. Alles erbuiten krijg je er zoveel cent de km overheen.

Ik denk als je maar zeldzaam verder van huis gaat en een heel erg betrouwbare auto hebt zon on demand pechhulp interessant kan zijn. Maar een iets onbetrouwbare auto, en ik denk dat je lidmaatschap van de anwb toch voordeliger is.

Hoorde overigens vorige week nog een spot reclame op de radio van een andere firma die ook zon pechhulp on demand opgezet hadden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:30

De Consumenten besteedt aandacht aan pechhulp on demand van Allsecur.

Je kunt ze inschakelen via een app.

Starthulp kost € 65,00
Reparatie kost € 90,00
Transport kost € 120,00

Hulp in Nederland en in de eigen woonplaats.

Dekking in Europa voor € 225,00 per keer.

De losse pechhulp is alleen interessant als je geen oude auto hebt en weinig pech verwacht.

Vergeleken met een pechhulpverzekering ontbreken belangrijke dekkingen (vervangend vervoer, verblijfkosten, taxikosten). Dat houdt de kosten laag, maar is een flink nadeel.

Aldus de Consumentenbond.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:31

Een andere firma is RoadGuard. Die hanteert wat hogere tarieven.

Aldus de Consumentenbond :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:44

Ik zit bij de ADAC in duitsland.
Toen ik de reclame hoorde dacht ik ook euhm ja opzich gooi je het geld weg.
Maar toen ging ik verder denken.

De adac of anwb heeft wel in elke regio 24/7 iemand aanwezig op oproepbasis.
Als ik een keer nachts naar huis wil en de auto zegt dikke doei, dan helpen ze wel.

Dus ik betaal liever 50-100 euro per jaar en weet dat ik thuiskom ipv on demand. Want wie weet is dat net een vervelende maand en kkan ik het eigenlijk niet betalen

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:01

Vergeet niet dat de ANWB een vereniging is die niet als doel heeft winst te maken. Daarom zul je er gemiddeld goedkoper uit zijn dan een bedrijf dat wel winst wil maken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:08

Ik rij altijd alleen maar splinternieuwe auto's dus ben geen lid van de ANWB. Heb het via de dealer lopen, maar ook nog nooit gebruik van gemaakt.

Laatst heb ik met onze paardenvrachtwagen de Tomtom erin laten zitten die de accu leeg heeft getrokken. Mijn moeder heeft toen gebeld omdat zij lid is van de ANWB.
Moest ze wel 45 euro extra per jaar gaan betalen, omdat we welgeteld 200 meter buiten onze woonplaats stonden 8)7
Laat maar. Heb zelf ff snel een nieuwe accu gehaald.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:10

Ik heb anders toch al 7x €140 uitgespaard omdat ik ze nog nooit nodig heb gehad. Dus in dat opzicht zou ik echt wel duurder uit zijn. Zal ook nooit lid worden.
Slepen inderdaad kost je toch vaak geld uiteindelijk, kan ik net zo goed bevriende automonteur met garage bellen. En die helpt me ook uiteindelijk overal wel, voor de wat-als-je-ver-weg-benters. En nee, ik heb absoluut geen nieuwe auto, hij is van 1992 :D
Ik weet nog dat mijn vader het toch mooi zelf uit mocht zoeken van de anwb, extra uitgebreid pakket, met hulp door heel europa. Maar mooi niet dus.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:14

Ik zit bij Allianz.

Ik vond het altijd zo vervelend bij anwb dat je net in de dure maand december ook nog eens in 1x de anwb moet betalen.
Anwb had geen optie om per maand te betalen.

Nu betaal ik 7 euro per maand en dat is inclusief woonplaats dekking.

Zoals iemand anders al zei, alleen al de manier waarop ze reclame maken schrikt me af.

Ik denk dat je voor de prijs van 1 keer on demand wel een aantal jaar lid kan zijn.
En ik heb ook wel eens gebeld voor een lekke band, maar als ik per keer zou betalen dan zou ik dat al niet meer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:15

Ik ben lid met mijn scooty en toch al 3x heel blij mee geweest :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:21

Ik had voorheen wel ANWB lidmaatschap. Ook een keer goed geholpen door ze toen ik een kapotte dynamo in de auto had. Fijne service!

M'n vorige auto had ik t via de Suzuki dealer maar dat was dus vrij nieuwe auto. M'n man heeft een auto uit 2009 en daar hebben we wel weer ANWB voor afgesloten. Ik vind t toch wel heel prettig dat je geholpen wordt als er iets aan de hand is. Kan zelf ook echt nog geen band wisselen dus dan is t wel fijn als ze komen helpen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:31

verootjoo schreef:

Je moet onderhoud bij een merkdealer doen, om van de assistance gebruik te maken.
EN je auto mag niet ouder dan 15 jaar oud zijn. (althans bij Subaru, weet niet waar de leeftijdgrens bij andere merken zit.)

Ik heb zelf al jaren pechhulp via mijn autodealer.
Laatst bijgewerkt door Sabbientje op 24-11-16 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:32

Wij hebben een aantal oldtimers en die worden bij de ANWB ook geholpen, itt sommige andere pechdiensten die een maximum leeftijd van 15 jaar oid hebben.

Tijdje terug strande manlief vlakbij huis. Normaal moeten ze je naar een garage slepen, maar gezien de hobby auto was de beste man bereid de auto naar huis te slepen. Hij bood zelfs aan te helpen met het vervangen van een onderdeel als die nog een in de garage lag.

Wij hebben echt al heel veel plezier van het lidmaatschap gehad. Zowel in binnen als buitenland met moderne en oude auto's. Jaren geleden toen ik nog thuis woonde en met mijn moeders auto op pad was hebben ze me zelfs op haar pasje geholpen.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:35

Wij zijn lid van ANWB via de campingcard. Zo heb je al tien procent koring op campings en haal je je lidmaatschap eruit en nog meer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:35

Hier ook ANWB. En dat blijft ook zo vanwege de berekeningen die hierboven staan.
Ik heb mijn auto nu 3 jaar en al 3x de ANWB mogen bellen. 2x voor een lekke band (tsja, vrouw alleen :o ) en 1x voor een kapotte accu. Dus wat dat betreft ben ik dan nu goedkoper uit dan met pechhulp on demand :j

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:39

Ik heb geen pechhulp en zal het ook niet afsluiten. Ook niet on demand. Ik kan zelf prima een band verwisselen, heb een bevriende automonteur en ik kan altijd wel iemand bellen om te komen slepen. In al die jaren heb ik nooit iets gehad wat ik zelf niet kon oplossen, ondanks dat de auto inmiddels bijna 26 jaar is. De auto wordt goed onderhouden, dus de kans dat er echt iets fout zit, is erg klein. En daarnaast, als er echt iets fout is, is het gewoon tijd voor een andere (oude) auto :D