Help! Kiezen werkgever.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Help! Kiezen werkgever.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 19:29

Help!
Sinds augustus bezig met een nieuwe baan.. een baan in mijn huidige werkveld.
Sinds september het idee dat dit het niet is voor mij...
Ik wil toch 2 niveau's terug. Gewoon mbo4, mijn eigen gebiedje waarin ik rust vind.

Nu kan ik begin december op gesprek voor zo een baan. Mijn eigen ding zeg maar. 36 uur. Leuk salaris.

De eerste potentiele werkgever is bezig met goedkeuring te krijgen voor het aannemen van een nieuw persoon.
Van de week had ik een mail gehad dat ze verwachten over 2 tot 3 weken uitslag te hebben hiervan.
Door omstandigheden (lees zwaar gewonde moeder na een val van de trap met alle gevolgen van dien) heb ik hier niet op gereageerd.

Zojuist had ik een gemiste oproep van de meneer.
Uiteraard bel ik hem terug.

Maar stel... stel nou dat de goedkeuring er is.. ga ik dan eerlijk zijn en aangeven dat ik eigenlijk het gesprek wil afwachten bij partij b?
En hoe breng ik dat zonder dat partij a het idee heeft op de 2e plek te staan?

Help..

Joltsje

Re: Help! Kiezen werkgever.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:17

Begin december is al over 2/3 weken. Dan komt het toch precies uit.

Ik zou het in eerste instantie niet zo zeggen. Hooguit dat je meer sollicitaties hebt lopen

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 21:05

Ik heb niets gezegd.
Ik hoop dat het precies goed loopt allemaal.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:27

Ik zou er ook nog niks van zeggen en even afwachtrn. Een vaste baan in deze tijd is moeilijk. Stel dat de huidige baan je een job aanbiedt, gewoon aannemen, want je weet niet of de tweede optie zal doorgaan of niet. Indien hij wel doorgaat, kun je nog altijd veranderen en die tweede aannnemen.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:57

Ik zou ook niet gezegd hebben en het nog even afwachten. Een werkgever laat soms ook meerdere sollicitanten komen voor een functie, waarom zou jij dan niet meerdere sollicitaties mogen hebben lopen? Begin december schiet al aardig op, dus het is niet zo dat je de andere werkgever lange tijd "aan het lijntje houdt".

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 19:29

@kalab.. helaas is je laatste bewering niet waar.
4 gesprekken (waarin aangegeven is dat het zsm in orde gemaakt wordt) en in gesprek 4 (!) Wordt aangegeven dat er nog 3 maanden overheen kan gaan wegens toestemming.
Snap ik allemaal, ik had het gewaardeert als ik nou juist dat eerder geweten had. Bij gesprek 1 bijvoorbeeld en het uitleggen van procedures.

@duhelo, ik heb inderdaad even gezwegen.
Ik ben benieuwd naar het bedrijf waar ik eind november een gesprek heb! :)

En verder.. ik heb momenteel een baan. Dat is wel mijn geluk denk ik. Maar ik ben slecht in keuzes denk ik..