Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Voor mij was het wel een voordeel om te gaan studeren in een stad die ik al goed kende. Het was vertrouwd en ik zou niet nog eens willen wennen aan een stad waar ik niks ken, terwijl ik ook nog moet wennen aan de nieuwe opleiding. Uitgaan in Leuven als student is heel leuk, en ik denk dat de Oude Markt/fakbars van Leuven wel te vergelijken zijn met de Overpoort in Gent.
) en dat is heel leuk maar er zitten ook wel nadelen aan vind ik hoor. 
Ik had op 4 jaar één vak Religie, maar dat paste binnen mijn studie (taal- en letterkunde) en was meer analyse van hoe het schrijven van de bijbel tot stand is gekomen en hoe de verhalen verklaard kunnen worden binnen de historische context. Maar dat was allemaal ook erg kritisch, en op geen enkel moment voelde ik het opdringerig of alsof ik zelf ook religieus moest zijn. 
). Een vriendin van mij die is moeten stoppen aan KUL omwille van de 30% regel niet gehaald te hebben, gaat volgend jaar beginnen in Gent gezien het daar naar het schijnt 'makkelijker' is (minder strenge verbetering op examens). Een andere vriendin die om dezelfde reden is moeten stoppen is naar Brussel gegaan en heeft daar al haar examens wel gehaald... Rechten aan de KUL (waarschijnlijk gewoon overal, maar zelfs studiebegeleiding zei me dat het ergens anders minder moeilijk is) is dus wel enorm moeilijk en ik zou aanraden, moest je in Leuven starten en je merkt dat het na het eerste semester al moeilijk gaat, naar Gent te gaan