Huilen op ongelegen momenten, bij kritiek of juist positieve feedback. Of gewoon bij een onbenullige discussie met iemand, waarbij je het gevoel krijgt niet alles te kunnen zeggen wat je zou willen zeggen.
Het is nu al 2 keer voorgekomen dat ik in huilen uitbarste, tijdens een gesprek met mijn werkbegeleider. Voornamelijk uit het gevoel van onmacht.
Bij de eerste keer reageerde mijn werkbegeleider daar (voor mijn gevoel) negatief op. Waardoor de spanning bij het volgende gesprek al snel te veel werd, en het weer gebeurde.
Mijn werkbegeleider is een man, recht door zee, en op zijn werk zeer professioneel (hij is ook ontzettend aardig, met het hart echt op de juiste plek. Kijk ook enorm tegen hem op). Mijn gejank irriteerde hem voor mijn gevoel duidelijk.
We zien elkaar nauwelijks, omdat wij nooit samen werken. Wanneer we elkaar zien, is het dus vaak in combinatie met een 'gang van zaken' gesprekje. Ik merk aan mijzelf dat ik hem hierdoor ontloop, wanneer ik hier de mogelijkheid voor heb.
Voor begin december staat er een periodiek voortgangsgesprek met mijn werkbegeleider en praktijk begeleider op de planning. Om mijn voortgang binnen de opleiding te bespreken.
Ben er ontzettend zenuwachtig voor, en ben ontzettend bang dat ik mijn emoties weer niet onder controle kan houden.
Er zijn vast wel meerdere bokkers met dit probleem.
Het zou prettig zijn om wat tips te krijgen, en jullie ervaringen te horen.

Loop namelijk behoorlijk vast hier in!
Groetjes
Misschien als je jezelf meer kan accepteren dat je de druk er wat meer afhaalt.