Misschien zouden jullie met mij mee willen denken?
Op dit moment heb ik een vast contract als sociaal werker, maar niets is zeker en er hangt veel af van het budget van volgend jaar (zonder hier verder op in te gaan).
Ruim 6 jaar heb ik met een zeer zware doelgroep gewerkt als persoonlijk begeleider. Sinds 2 jaar ben ik sociaal werker, dit doe ik met heel veel liefde
Wel heeft dit werk ook hele zware en stressvolle aspecten.Mocht ik op zoek moeten naar een andere baan, dan zou ik misschien toch in een iets andere, minder gevaarlijke en minder stressvolle, richting willen kijken. Vandaar dat ik net een beroepskeuzetest heb gedaan, maar helaas na 57 vragen beantwoord te hebben, verschenen de laatste 3 niet
Overigens besef ik dat een gratis beroepskeuzetest qua advies niet vernieuwend is, maar jullie misschien wel! Er kwam uit dat ik de volgende zaken leuk vind, misschien dat iemand een beroep weet die hier bij past? Ik ben benieuwd

- Anderen mobiliseren
- Anderen helpen
- Op individuele basis werken
- Ordenen
- Structureren
- Overzicht creëren
- Plan maken
- Belangrijk zijn voor anderen/verschil maken (:0 egooo
)- Zelfstandig werken binnen teamverband
- Mensen opvrolijken
- Mensen in hun kracht zetten
- Mensen koppelen aan (vrijwilligers)werk vanuit hun kracht
Het grappige is dat ik graag met mijn handen wil werken ipv met mijn hoofd. Dat kost mij minder energie, maarrr ik ben totaal niet handig, niet creatief en heb geen fantasie
Ik heb dit alleen wel ervaren bij de paarden; als ik tot niks meer in staat ben, is dit bij de paarden toch nog wel het geval en laad ik zelfs op! Ik heb ook overwogen om een studie tot paardencoach te volgen, maar ik weet niet of dit mij ligt en wil eigenlijk toch ook wel de 'veiligheid' van het werken onder een baas.
Mocht je iets weten, dan hoor/lees ik het graag!
Groetjes!