Ik heb gekeken voor een soort gelijk topic maar kon zo niks vinden.
De titel zegt al genoeg. Ik ben een sloddervos. Oke, daar is opzich nog niet zo veel mis mee. Mits andere mensen er geen last van hebben. Maar nu, ik woon nog thuis en we zijn met 7 personen thuis. Twee van deze 7 personen zijn wel netjes aangelegd. En nee dit zijn niet de ouders maar twee van mijn zusjes.
Nu is het algemeen bekend bij ons dat ik een sloddervos ben. Mijn kamer heeft mss 1 dag een lege vloer, en dan is er alweer een bom ontploft. Beneden kan ik goed mijn tas laten liggen en mijn paarden schoenen liggen allemaal voor de kast i.p.v. in de kast. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ben mezelf goed bewust van mijn slechte eigenschap. Maar nu is het dus zo dat mijn zusjes er last van ondervinden. En ik vind dit toch wel vervelend. Maar ik heb ook echt heel vaak dat ik gewoon vergeet op te ruimen. Dat ik iets mee wil nemen naar boven en het gewoon kei hard vergeet.
Nu wil ik mezelf daarin veranderen. Ik zal nooit zo'n nette persoon worden als mijn zusjes, maar ik wil wel zo worden dat ze er niet meer zo'n last van hebben.
Mijn vraag nu is welke tips en tricks hebben jullie zodat ik een iets minder sloddervos wordt?
Eentje die me altijd goed is bijgebleven en welke ik nu ook wel wil nastreven is:
Als het een klusje is wat je binnen 5 min. gedaan hebt dat ook meteen doen. Scheelt je later weer veel werk.
Nou dit soort tips hoor ik graag!!