Ik moet toch het een en ander van mij afschrijven want zelf weet ik het even niet meer. ( heerlijk dat dit op bokt kan )
Mijn dochter werd gisteren 5 jaar
Wakker worden met slingers en ballonnen, cadeautjes uitpakken in je pyjama en je mooiste outfit aan doen voor naar school. Al je trakteer spullen meenemen en op school aangekomen de complimenten van kinderen en ouders krijgen over haar ballerina tutu en wat ook helemaal geweldig was . . . de troon waar je als jarige mag zitten. Haar gezicht straalde en wat kan je dan genieten als moeder!
Als moeder zorg je ervoor dat zo een dag perfect verloopt. Je regelt de mooiste taart, traktaties voor op school, eten en drinken in huis voor visite, je zorgt dat iedereen op de hoogte is van haar feestje en dat het huisje mooi versierd is. Je zou denken dat niets meer fout kan gaan.
En dan . . . Komt ze terug van school en hoop je dat ieder langzaam zal binnen druppelen. De mensen waarvan je weet dat ze komen en welk tijdstip is goed uit te leggen aan een 5 jarige dame maar de mensen die zijn uitgenodigd ( en altijd langskomen ) hadden dit keer niks van zich laten horen. ( opa en oma van haar vaders kant en haar vader zelf ) Je hoopt natuurlijk dat de bel gaat en de jarige ze met een big smile ontvangt . . . Helaas bleef het stil van hun kant.
Ik was zoooo blij dat ik niet had verteld dat ze kwamen waardoor mijn dochter daar niet teleurgesteld over kon worden maar als moeder breekt je hart. Ik heb eigenlijk de hele dag een naar gevoel gehad hierdoor en vandaar dat ik het even kwijt moet.
Even een kleine situatie schets over mij en haar vader.
Toen mijn dochter ongeveer 5 maanden was is haar vader dronken de auto in gestapt en heeft spook gereden over de snelweg en daarna de auto tegen een paal stopgezet en is weggerend. Op dat moment was ik bij mijn moeder en ben ik nooit meer terug gegaan bij haar vader. Doordat hij al vaker met alcohol achter het stuur heeft gezeten werd zijn rijbewijs ontnomen voor een jaar, moest een cursus volgen en werd in dat jaar bloed geprikt ivm de alcohol misbruik. Haar vader is een alcoholist die weinig tot geen verantwoording kent.
Doordat ik vind dat mijn dochter maar 1 vader heeft en dat contact heel belangrijk is ben ik het eerste half jaar elk weekend zijn kant op gereden om hem dat contact met haar te gunnen. Alleen zorgde dit ervoor dat ik al vanaf midden in de week super chagrijnig werd omdat ik wist dat ik weer geconfronteerd werd met haar vader. Uiteindelijk het besluit genomen om hem onze dochter te laten halen om het weekend ( zijn ouders haalde haar op ). In dat half jaartje wat nog volgde dronk hij bijna niet of wist dit goed te verschuilen. Helaas toen hij zijn rijbewijs terug had ( plus een nieuwe vriendin ) begon het drinken weer. En dat is tot nu toe niet veranderd. Soms komt hij straalbezopen onze dochter halen ( zijn vriendin rijdt ) maar doordat ik in deze weekenden moet werken, geef ik haar met flinke tegenzin mee. En niet alleen de alcohol zijn redenen om haar niet mee te geven maar ook de zorg die hij geeft wat dus nihil is. Ik heb een heel boekje vol met data's en wat er toen loos was op dat moment wanneer ze opgehaald werd en of terug gebracht. Hier gaat ik jullie niet mee vervelen.
Nu ben ik dus op het punt om nee te zeggen tegenover het ophalen as. vrijdag. Ik vind het zo extreem erg dat hij niet is komen opdagen op haar verjaardag zonder iets te zeggen ( is twee keer uitgenodigd en wist precies vanaf welk tijdstip ze welkom waren ) dat ik helemaal wil stoppen met onze deal dat hij haar om het weekend ziet. Het lijstje met ellende is dusdanig lang, het feit dat hij geen alimentatie betaald en überhaupt niks betaald aan dit prachtige meisje en alleen de lusten heeft en zelfs dit verschuift naar zijn ouders zegt mij al maanden genoeg. Maar dit was de druppel !
Wat is slim ?
Sorry voor het lange verhaal en misschien ook wel erg onduidelijk maar het doet mij echt pijn en ik voel me in tweestrijd. Hij verdiend haar niet maar mijn dochter verdiend de wereld.