Alleem vreemd. Zaterdag gebeld door een vriendelijke dame van risico beheer van kpn Met de vraag of ik wist van de hogere rekening. Ja is bekend en het is nu ook geblokkeerd. Dame prettige dagverder.
Vanmorgen redelijk vroeg, weer anoniem nummer met een behoorlijk agressieve meneer die van kpn risico beheer zou zijn met dezelfde mededeling dat ik verzuimd heb er iets aan te doen en dat ik een eerder verzoek tot betalen gemist heb en dat ik voor morgen ochtend vroeg moet betalen omdat anders telefoon wordt afgesloten meteen.ik zou per ommegaande een mail met betalingsgegevena krijgen
.Alleen de 13 november heb ik geen mail van kpn gehad. Wel gisteravond een met weer een ander bedrag en een terugbelnummer in Groningen. Daarnaast gaan de betalingen van kpn automatisch van een vaste rekening af. En stond de betaling van het mij bekende bedrag al klaar en aangemeld door kpn.
Heb klantenservice van kpn gebeld naar het mij bekende gratis contact telefoonnummer. En deze dame was nogal verrast over het telefoontje aan mij van vanmorgen. Net als haar leidinggevende trouwens. Ten eerste kpn biedt betalingsregeling aan altijd. Is niet nodig geld is er en zo hoog is het gelukkig niet. Ten tweede sluiten ze nooit zomaar af, ten derde het bedrag dat ik accuut zou moeten betalen komt niet overeen met het bedrag dat bij hun in het systeem bekend staat.
Zij gaat via hun weg bellen met risico beheer of het telefoontje van hun afkomstig is, zo ja waarom er een niet gebruikelijke weg wordt genomen dan die niet bekend is bij algemene service desk van kpn.
Mogelijk is dit een nieuwe agressieve vorm van oplichting omdat mensen bang zijn dat hun telefoon wordt afgesloten. En daardoor maar in paniek betalen. Nu heb ik mobiele nummer als back up, dus mocht het wel zo zijn dan is er geen drama. Ga niet betalen aan iemand of een instantie voor ik uitgezocht heb of het wel klopt.
Wordt vervolg dus,
en kpn heeft mailadres gecontroleerd en zij hebben de juiste.
maar wel netjes wao storten. Heb alleen opnieuw jaaropgaaf nodig die ex is kwijtgeraakt,
alleen helaas voor de boefjes dat ze het bij mij proberen.
ben van nature erg argwanend en vasthoudend en zoek eerst alles uit voor ik iets teken of betaal.