Meer mensen die acteren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Meer mensen die acteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 20:50

Als tiener en prille twintiger heb ik veel op de bühne gestaan met het MUZTheater wat destijds actief was in de Zaanstreek.

Nu ik gescheiden ben en uiteraard hard aan het bewijzen ben dat ik mijn eigen persoon ben :+ heb ik het acteren weer opgepakt en ik ben benieuwd of meer mensen deze fantastische hobby hebben :D

Het toneelstuk waar ik in speel heet Fair Trade en gaat over twee software ontwikkelaars en een heleboel vuil spel.

Afbeelding

Ik ben die linkse :D

Wie deelt mijn passie?

Storm

Re: Meer mensen die acteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:56

Ik zou zooooo graag willen maar heb al meerdere groepen benaderd maar alles is vol. Ik lees wel graag mee hier, leuk!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 20:58

Als je echt wil acteren raad ik je die regionale toneelgezelschappen af. Dat is vooral gezelligheid en weinig echt acteer werk :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:03

Vroeger tijdens de middelbare op het Atheneum was ik wel redelijk actief binnen drama/kunst. Helaas daarna niet meer en stiekem mis ik het wel.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:07

Jaa, eindelijk een topic over toneelspelen!
Ik vind het ook onwijs leuk om te doen, vanaf dat ik 15 ben doe ik elk jaar weer mee bij de Friese openluchtspelen (dus meestal lekker koud in je jurkje :+ ). Ook leuk dat je dan een echt hecht clubje hebt met heel veel verschillende soorten mensen die dan samen naar 1 doel werken. Dit jaar heeft zelfs mijn paard mee gedaan, in het donker opkomen om dan in fel blauw licht te staan voor 500 man, knap peerd :P.

Ik vind overigens de regionale clubjes hier wel echt goed. Maar er is hier dan ook wel echt 'concurrentie', mede door de Gouden Gurbes (Friese oscars uitgereikt door de leeuwarder courant). De grotere openluchtspelen zijn dan ook met semi profs. Als je in Friesland zit zou ik dan ook echt gaan auditeren bij een Openluchtspel, gezelligheid en acteren in 1.

Wat leuk dat je de hobby weer opgepakt hebt! Lijkt me een leuk stuk, hoe vaak hebben jullie uitvoering?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:16

Wat leuk zeg!
Vind het knap dat je zoiets durft :o

Ik acteer zelf niet; doodeng :oo
Maar mijn vriend wel! As we speak; hij staat nu ook op het toneel met een stuk.
Hij schrijft zelf ook stukken, paar maandjes geleden was zijn laatst geschreven eigen stuk (die heb ik ook gezien natuurlijk).

Ik zou het niet kunnen :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:20

Ik schrijf een stuk over een jongen die bezeten is van de maan. En de maan wordt gestolen, het is spannend maar ook duidelijk nep. Ik voer het op in de kerstvakantie, aan kinderen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:34

Ja ik op het moment
Speel mee in een stuk dat runnin blue heet

Is een opdracht van een student van de theater docent opleiding van artez Zwolle

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:39

Ik heb op en via school veel gespeeld! Vanaf dit schooljaar (nog) niks gedaan. Ik hecht bijzonder veel waarde aan de vrijheid die ik nu heb :') . Wie weet als ik iets tegenkom dat ik denk: joh, waarom niet. Maar over het algemeen vind ik audities verschrikkelijk en spelen helemaal niet het leukste aan theater.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 21:45

Wat een leuke reacties *\o/*

En nee joh, acteren is niet eng! Ik ben een schijterd met openbaar spreken, maar op het podium ben je natuurlijk niet jezelf :)

We gaan in ieder geval vier keer spelen maar meer is zeker mogelijk.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:28

Ik lees even mee. Ben sinds kort aan het uitzoeken of acteren/theater wat voor mij kan zijn. Ben totaal nieuw in deze wereld en inmiddels 3 workshops gehad die goed bevallen zijn en ben benieuwd hoe ik mij verder ga ontwikkelen. Tips en trics zijn dus van harte welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:39

Ik wil dit heel graag maar ik weet niet zo goed waar ik ermee moet beginnen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:41

Ik kan hulp gebruiken :) .

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:58

phormicola schreef:
Als je echt wil acteren raad ik je die regionale toneelgezelschappen af. Dat is vooral gezelligheid en weinig echt acteer werk :)

Maar waar zou ik dan terecht kunnen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:01

Ik ga van de week aan het decor beginnen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 11:07

Het leukst om te beginnen, imo, is om andere mensen te zoeken met dezelfde interesse en die in eigen beheer een productie willen maken :) Je kunt ook beginnen als figurant voor tv en film. Op Facebook zijn er heel veel groepen te vinden!

Deze rol heb ik via http://www.theaterkrant.nl/category/anders/prikbord/ gevonden bijvoorbeeld.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:11

Thnx voor de tip! Ik ga eens kijken of er iets in de buurt zit.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:11

Ja! Ik! Ik doe dit jaar mee met Peter Pan, verder studeer ik Drama/Theater op het conservatorium in Tilburg :)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:41

Jaaa wat leuk! :D

Ik heb 5 jaar lang op jeugdtheater gezeten, en heb daar ook meerdere vrij onbekende stukken gespeeld. Ik vond het echt heel leuk! Helaas is het jeugdtheater gestopt, en zie er nu niks in de buurt.. Ook heb ik nu kunstdrama op school, (havo4) en ook dat vind ik hartstikke leuk en leerzaam! Ik vind het heel erg leuk om oude stukken van de grieken/romeinen te lezen, en gewoon alles daarom heen! Ook vind ik het middeleeuwse straat theater erg leuk/interessant en vooral de kleding. :) En, het lijkt mij heel erg leuk om een drama/theater studie te doen, maar hier staan mijn ouders niet achter.. -O-

phormicola schreef:
En nee joh, acteren is niet eng! Ik ben een schijterd met openbaar spreken, maar op het podium ben je natuurlijk niet jezelf :)

Jaa dit :'), ik beng ook echt heel bang om in het openbaar te spreken, presentaties zijn echt vreselijk maar op het podium kan ik helemaal los gaan, ik ben het zelf immers niet! :D

Thats_Me schreef:
Ik lees even mee. Ben sinds kort aan het uitzoeken of acteren/theater wat voor mij kan zijn. Ben totaal nieuw in deze wereld en inmiddels 3 workshops gehad die goed bevallen zijn en ben benieuwd hoe ik mij verder ga ontwikkelen. Tips en trics zijn dus van harte welkom.

Lente schreef:

Wat leuk! :D Ik ben dus zelf begonnen bij jeugdtheater, en daar heb ik veel van geleerd. Dus misschien dat het een optie is om je aan te melden bij een theatervereniging in de buurt? :)
En kwa tips heb ik een belangrijke voor je: "Het is nooit raar, doe gewoon lekker je ding, schaam je vooral niet!" Hoe gek je scene er misschien ook uitziet, of hoe schamend het ook is, gewoon lekker doen!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:35

Zeg maar het moment net voordat je op moet, val ik het liefste dood neer of spring uit het raam of zo. Ik kan die stress zo niet aan _O- Wat trouwens net zo is als het gaat om presentaties, ik heb ook echt faalangst. Maar vanaf het punt dat mijn personage op de vloer staat, is echt alles (oke, veel) mogelijk. :D

Iejoor, kun je er niet eens een goed gesprek over voeren met je ouders? Ik snap hun zorgen echt heel goed, maar mijn eigen motivatie wat betreft het kiezen van een opleiding is dat ik het zelf gewoon ongelooflijk leuk moet vinden en dan zien we de toekomst later wel (ja, er zijn voldoende mensen die het daar niet mee eens zijn en/of het naïef vinden, soit). Ik ben trouwens niet helemaal objectief denk ik; als ik iets ga studeren is er 90% kans op een kunstgerelateerde studie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:48

Me aansluiten bij een theatervereniging lijkt me leuk. Ik heb wel eens gekeken maar kon niks vinden over contributie of zo...
Wat is gebruikelijk?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 22:54

Iejoor schreef:
Jaaa wat leuk! :D

Ik heb 5 jaar lang op jeugdtheater gezeten, en heb daar ook meerdere vrij onbekende stukken gespeeld. Ik vond het echt heel leuk! Helaas is het jeugdtheater gestopt, en zie er nu niks in de buurt.. Ook heb ik nu kunstdrama op school, (havo4) en ook dat vind ik hartstikke leuk en leerzaam! Ik vind het heel erg leuk om oude stukken van de grieken/romeinen te lezen, en gewoon alles daarom heen! Ook vind ik het middeleeuwse straat theater erg leuk/interessant en vooral de kleding. :) En, het lijkt mij heel erg leuk om een drama/theater studie te doen, maar hier staan mijn ouders niet achter.. -O-

phormicola schreef:

Jaa dit :'), ik beng ook echt heel bang om in het openbaar te spreken, presentaties zijn echt vreselijk maar op het podium kan ik helemaal los gaan, ik ben het zelf immers niet! :D

Thats_Me schreef:

Lente schreef:

Wat leuk! :D Ik ben dus zelf begonnen bij jeugdtheater, en daar heb ik veel van geleerd. Dus misschien dat het een optie is om je aan te melden bij een theatervereniging in de buurt? :)
En kwa tips heb ik een belangrijke voor je: "Het is nooit raar, doe gewoon lekker je ding, schaam je vooral niet!" Hoe gek je scene er misschien ook uitziet, of hoe schamend het ook is, gewoon lekker doen!

Ik heb enorm veel spijt dat ik niet naar de theater academie ben gegaan! Wat had ik veel kunnen leren. Er na 12 jaar achter komen dat je passie nog altijd je passie is is een harde les. Dus ik adviseer je vooral om je dromen te verwezenlijken :)