Jaaa wat leuk!
Ik heb 5 jaar lang op jeugdtheater gezeten, en heb daar ook meerdere vrij onbekende stukken gespeeld. Ik vond het echt heel leuk! Helaas is het jeugdtheater gestopt, en zie er nu niks in de buurt.. Ook heb ik nu kunstdrama op school, (havo4) en ook dat vind ik hartstikke leuk en leerzaam! Ik vind het heel erg leuk om oude stukken van de grieken/romeinen te lezen, en gewoon alles daarom heen! Ook vind ik het middeleeuwse straat theater erg leuk/interessant en vooral de kleding.

En, het lijkt mij heel erg leuk om een drama/theater studie te doen, maar hier staan mijn ouders niet achter..
phormicola schreef:En nee joh, acteren is niet eng! Ik ben een schijterd met openbaar spreken, maar op het podium ben je natuurlijk niet jezelf

Jaa dit

, ik beng ook echt heel bang om in het openbaar te spreken, presentaties zijn echt vreselijk maar op het podium kan ik helemaal los gaan, ik ben het zelf immers niet!
Thats_Me schreef:Ik lees even mee. Ben sinds kort aan het uitzoeken of acteren/theater wat voor mij kan zijn. Ben totaal nieuw in deze wereld en inmiddels 3 workshops gehad die goed bevallen zijn en ben benieuwd hoe ik mij verder ga ontwikkelen. Tips en trics zijn dus van harte welkom.
Lente schreef:Ik wil dit heel graag maar ik weet niet zo goed waar ik ermee moet beginnen.
Wat leuk!

Ik ben dus zelf begonnen bij jeugdtheater, en daar heb ik veel van geleerd. Dus misschien dat het een optie is om je aan te melden bij een theatervereniging in de buurt?
En kwa tips heb ik een belangrijke voor je: "
Het is nooit raar, doe gewoon lekker je ding, schaam je vooral niet!" Hoe gek je scene er misschien ook uitziet, of hoe schamend het ook is, gewoon lekker doen!