Ik heb een Gmail account welke ik op mijn telefoon en tablet in de bijbehorende Gmail- of mailapp heb ingesteld, functioneert zoals het moet. Daarnaast heb ik ook twee mailadressen met mijn eigen domeinnaam die ook prima functioneren op mijn telefoon en tablet.
Dan komt mijn nieuwe Windows 10 computer.

Voordat mijn vorige computer (W7) traag werd etc heb ik daar altijd Microsoft Office Outlook op gehad waar alles naar behoren functioneerde. Toen begon mijn computer steeds trager te worden en ben ik gestopt met het werken via MOO en via de webmail verder gegaan.
Nu met mijn nieuwe computer wilde ik alles weer via MOO 2016 laten lopen maar blijkbaar wordt dat niet meer ondersteund (met eigen domeinnamen) tenzij je een x bedrag aan Google Apps betaald als alternatief. Mooi niet dus.

Ik kan hem wel instellen (IMAP) en de mappen synchroniseren wel, maar ik krijg geen nieuwe berichten binnen, überhaupt geen berichten in mijn postvak In en ik krijg foutmeldingen bij het verzenden van mijn mail.
Al met al, ben ik een beetje de kluts kwijt en vraag ik mij af of ik toch maar niet verder moet blijven werken met de webmail variant. Deze vind ik echter niet zo heel gebruiksvriendelijk en daarnaast moet er toch nog iets zijn...? Ik bedoel via mijn telefoon en tablet heb ik ook een goed functionerende app.

Heeft iemand nog een idee?