relatie beëindigd, hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Feria

relatie beëindigd, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 00:51

Hoi allemaal,

Ik ga het proberen kort en bondig te houden. Sorry als dit niet lukt, mijn hoofd is een echte warboel.

Ik heb met K al bijna 9j een relatie, de relatie ging de laatste 3j ver van perfect, door de komst van ons kind. Hij had het heel erg moeilijk met het afstaan van de aandacht, ik was een echte moederkloek die niets meer zag dan dat kleine baby'tje. Het laatste jaar zij we actiever aan de relatie gaan werken en dat voelde naar mijn gevoel al een stuk beter. Minder ruzies, minder frustraties en ergernissen en meer gevoel naar elkaar toe.

April dit jaar heb ik op een morgen ontdekt dat hij berichten stuurde met een andere vrouw. Bleek dat hij de dag erna een sauna had gereserveerd voor 4 personen en met haar daar heen ging. Waarom 4 personen? Geen idee, volgens hem was het gewoon om zijn hart te luchten.
Ik heb toen hard getwijfeld om bij hem weg te gaan, maar we waren net gestart met een nieuwe praktijk die we huurden, en die kosten kon ik alleen niet aan. Ik was ook niet bereid mijn hele leven weg te gooien en ik heb mede voor mijn zoontje besloten in therapie te gaan en ons nog een kans te geven.

In augustus is hij naar een festival gegaan met vrienden en toen hij terug kwam leek hij een andere persoon. Hij wou alleen nog maar weg gaan, ik en ons zoontje zaten altijd alleen thuis en hij maakte ruzie voor elk klein ding. Wat op dat festival gebeurt is weet ik niet, maar ik weet dat er iets gebeurt is. Op een avond, vlak voor we op vakantie vertrokken, kom ik vroeger thuis en staat er een auto geparkeerd op de oprit en staat hij te praten met een vrouw, L. Zodra ze mij zien is het volle paniek, ze springt in haar wagen en rijdt weg. Nou 1+1 is twee denk ik dan..
Hij kwam af met een verhaal dat ze kwam voor de sponsoring van een project ofzo dmv snoepjes en dat ze die kwam brengen. We zijn op vakantie vertrokken, daar heeft hij met momenten erg zijn best gedaan en andere momenten was hij niet weg te slaan van zijn iphone.

Na de vakantie gaan we naar een tuinbeurs, we kiezen samen de bloemen en ik merk dat hij berichten krijgt van die zelfde vrouw,L.
s Avonds heb ik zijn iphone kunnen bemachtigen en ik heb een heel chat bericht gevonden, waar het ging over afspreken en gevoelens enz. L stuurde dat ze gevoelens had gekregen en hij stuurde dan iets terug in de trend van "ikke blij <3 "

Ik heb besloten om te vertrekken, een week later ben ik met ons zoontje verhuisd, terug bij mijn ouders.
In die week voor mijn vertrek heeft hij alles geprobeerd om me bij hem te houden, maar ik kon dit niet nogmaals toelaten.

Nu zijn we een maand verder en ik voel me rot. Ik mis mijn huis, mijn thuis, mijn gezinnetje en ik mis hem, of toch de man die ik dacht dat hij was. Inmiddels heeft ie me al proberen op te zetten tegen al men vriendinnen, hij haakt me steeds aan met bellen en berichten die over ons zoontje gaan, maar dan blijft ie ook sturen. We hebben een regeling voor ons zoontje, waarbij hij 2 nachten in de week bij hem gaat, mijn meubelen gaat ie overkopen. We hadden afgesproken dat we zouden blijven dingen samen doen, en overeen komen voor ons zoontje. Maar dan wordt het altijd weer net iets te familiair en wordt het gemis nog groter. Hij doet alles om me bij hem te lokken, eten maken zodat hij ons zoontje nog eens ziet, wanneer ik ons zoontje ophaal plots een tekenfilm opzetten en nog eten opzetten voor ons zoontje, zodat ik dan uiteindelijk in de zetel ga zit. Dan wrijft hij over mijn been, komt me knuffelen enz.

Nu had ik gezegd dat ik het erg moeilijk had en dat ik hem mis. Toen heeft hij geantwoord dat het tussen ons nooit meer zou lukken, omdat ik dat niet kan vergeten. Wat ik ook best weet, maar wat mijn hart probeert te negeren. Sindsdien doet ie gewoon rot tegen me.. Zeggen dat ik hem met rust moet laten, terwijl hij bijna altijd begint met sturen en bellen, zeggen dat ik hulp moet zoeken omdat ik er niet over geraak.

Vandaag was het sint maarten bij ons en ons zoontje sliep bij hem en dan gingen ze bij zijn familie, alvorens hij ons zoontje terug bracht. In de voormiddag heeft ie 4 berichten gestuurd, hij is een half uur bij ons binnen geweest, terwijl ik hem niet eens binnen gevraagd heb en dan heeft ie nog gebeld in de namiddag.
Verder stuurt ie ook weer met verschillende vrouwen en spreekt ie ermee af op de momenten dat ons zoontje bij hem zou moeten zijn. Meestal zit ie nu s avonds alleen thuis met zijn iphone die andere te sturen. Van L is er overigens geen sprake meer inmiddels.

En nu zit ik bij mijn ouders, als zelfstandige waarvan de zaken nog aan het opstarten zijn, met een opzeg op een handelshuur van 6 maand die ik alleen niet kan betalen. Ik mis hem zo ongelooflijk, maar hij doet nu heel erg rot tegen me, terwijl ik hem nooit iets in de weg gelegd heb, ik heb geen ruzie gemaakt, ik deed zijn strijk nog enz. Maar nu heb ik besloten alle contact tot een minimum te beperken, hoe minder ik hem zie of hoor hoe beter, alhoewel ik hem zo hard mis. Ik weet dat het nooit gaat beteren als ik hem iedere keer weer dichterbij laat komen.
Maar ik voel me zo ontzettend rot, ik denk er hele dagen aan, ik voel me alleen en gevangen, ik voel me leeg en ik weet niet meer hoe lang ik mezelf kan verder trekken met deze pijn..

Iemand de magische tip om dit lijden te doen stoppen? Tijd heelt alle wonden hoor ik steeds, maar ik kan me echt niet nog maanden zo voelen |( ik ben het een beetje beu dat steeds te horen, aangezien het naar mijn gevoel elke dag een beetje erger wordt ipv beter.
Hoe ga ik hiermee om? Wat kan ik doen om hem los te laten? Ik kan mezelf er niet toe brengen om hem los te laten, het lijkt zelf erger te worden ipv beter. Hoe gaan/gingen jullie hier mee om?
Iemand in het zelfde schuitje? kunnen we elkaar een hart onder de riem steken :(:)

Jester_

Re: relatie beëindigd, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 01:15

Tijd heelt, maar dat merk je pas na een hele lange poos. Beperk het contact idd, koop een jaarvoorraad chocolade en zet jankfilms op en heb verdriet. Dat heb je gewoon nodig..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 01:29

Ik kan me best voorstellen dat je hem mist. Jouw gevoelens waren immers het probleem niet.
Misschien heb je baat bij een therapeut voor jezelf?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 01:33

Heb je nu zakelijk alles goed geregeld? Je verhaal komt op mij over alsof hij jou heel goed kan bespelen, dan doel ik op lief en aanhankelijk doen als jij geen interesse hebt en je daarna weer wegduwen als jij hierop in gaat.

Ik zou dus ook het contact minimaliseren, wel zo vriendelijk mogelijk houden, maar daarvoor zakelijk helemaal van hem af willen. Je zal dan niet de eerste zijn die door een ex met enorme zakelijke schulden komt te zitten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 01:41

Wat een moeilijke situatie zeg.
Praktisch gezien: je woont in belgie, ga naar het ocmw of het caw om te kijken waar je best terecht kan met de financiele zaken. Zorg dat je niet in de schulden raakt door hem, zorg dat je onafhankelijk wordt.
Daarnaast zou ik het contact beperken tot het hoogstnodige over je zoontje, negeer simpelweg de rest. Geef hem dit ook aan dat je tijd nodig hebt en waarom je dit doet. Als het echt niet anders kan, laat contact over je zoon voorlopig via een derde persoon gaan (veel meer hoeft er nu niet gezegd worden dan wanneer hij ophaalt en afzet, en eventuele bijzonderheden (eetlust, ziekte, speciale gebeurtenissen)
Neem even afstand en zorg eerst voor jezelf...

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 11:07

Dank jullie wel voor de reacties.
Hij bespeelt me inderdaad en dat doet pijn, het brengt me in verwarring.
Ik maak zo weinig mogelijk contact nu, maar dat is best moeilijk. Liefst hoor ik hem continu...
De zaken zijn nog niet geregeld, ik ga dinsdag mijn domicilie verzetten en ons zoontje bij mij ten laste inschrijven. Mijn ziekte verzekering ben ik aan het regelen, hij gaat deze week naar de bank en ik ben met een advocaat aan het overleggen welke stappen we kunnen nemen ivm de handelshuur.
OCMW ga ik ook proberen, maar dan moet mijn zoontje eerst bij mij ten laste staan. Verder ben ik zelfstandig in hoofdberoep, ik ben nu opzoek naar een deeltijdse baan zodat ik zelfstandig in bijberoep kan worden en zo de kosten kan omlaag krijgen.
Ik heb dus nog bergen werk te verzetten en nog zo veel te regelen dat ik er nog amper aan uit geraak :(
En liefst van al wil ik gewoon een knuffel van m :,(

Verder heb ik gisteren het heuglijke nieuws gehad dat ie met ons zoontje en zijn ouders ons jaarlijkse kerstmarkt uitje gaat doen. Hij vroeg of het goed was dat ie de kleine mee neemt, ja tuurlijk, die gaat dat leuk vinden. Maar wat in godsnaam moet ik drie dagen zonder mijn zoontje?! Het plan is nu dat ik met familie of vrienden dat zelfde weekend 2 dagen weg ga naar een kerstmarkt op een andere plaats weliswaar.
Dat is dan maar 1 overnachting en 1 avondmaal en dat kan toch niet zo gek veel kosten denk ik dan... Alles om hier niet thuis te hoeven zitten wachten :(

fiehie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:10

Wat eerder al gezegd werd : het contact beperken tot een minimum en ook geen dingen meer voor hem doen zoals bv. was, strijk etc Het is gedaan tussen jullie dus daar moet je dan ook naar communiceren en zeker nu in het begin moet je alles duidelijk afbakenen. Als alles later goed gaat en iedereen is terug gesetteld kan je nog steeds de communicatie terug 'opstarten'.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:11

Jouw verhaal lijkt heel erg op het mijne alleen ik ben alweer verder in het proces en ben van mijn ouders naar mijn eigen plekje verhuisd met mijn dochter :) Ik weet hoe je je voelt en mijn pbbox staat voor je open. Wellicht kan ik antwoord geven op je vragen van hoe nu verder.

Je doet het goed, je bent een goede mama en alles komt op z'n pootjes terecht :)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 09:28

fiehie schreef:
Wat eerder al gezegd werd : het contact beperken tot een minimum en ook geen dingen meer voor hem doen zoals bv. was, strijk etc Het is gedaan tussen jullie dus daar moet je dan ook naar communiceren en zeker nu in het begin moet je alles duidelijk afbakenen. Als alles later goed gaat en iedereen is terug gesetteld kan je nog steeds de communicatie terug 'opstarten'.

Ja dat is ook mijn fout geweest, op dat moment hadden wij ruzie met zijn ouders, hij had dus helemaal niemand over. En dat wou ik hem niet aandoen, ik ben mee gegaan om nieuwe meubels te kopen enz. Had ik niet moeten doen, wa t hij had echt het idee dat het allemaal wel meeviel omdat ik er eig toch nog elke dag was voor hem.
Nu is inderdaad alle contact tot een minimum herleid. Enkel dingen die over onze zoon gaan.
Vandaag gaat ie met een meisje op stap en ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aanmoet
Ik wil helemaal niet dat ie me vergeet, niet als ik hier elke dag zit te huilen.

phormicola schreef:
Jouw verhaal lijkt heel erg op het mijne alleen ik ben alweer verder in het proces en ben van mijn ouders naar mijn eigen plekje verhuisd met mijn dochter :) Ik weet hoe je je voelt en mijn pbbox staat voor je open. Wellicht kan ik antwoord geven op je vragen van hoe nu verder.

Je doet het goed, je bent een goede mama en alles komt op z'n pootjes terecht :)

Dank je wel, wat ben ik jaloers op jou Ik wou ook dat mijn leven terug op zijn pootjes viel, dat het geen pijn meer doet
Fijn om te horen dat ik het goed doe, op een of andere manier brengt dat rust voor me. Dank je wel!