ik en mijn vriend willen heel graag samenwonen
na na 3,5 jaar ingeschreven te heb ik mijn 2e woning aangeboden gekregen. Het lijk allemaal leuk alleen zit ik met het volgende probleem:
In de advertentie stond dat er een CV aanwezig zou zijn, als dit niet aangegeven stond, zou ik nooit op de woning gereageerd hebben.
Wij zijn vandaag bij de woning wezen kijken omdat ik gisteren een mail gekregen heb gekregen dat ik deze woning heb.
Vandaag zijn we er achter gekomen dat er geen CV aanwezig is... terwijl dit wel in de advertentie stond.
Even ter informatie:
- Je mag maar 2 weigeringen hebben bij deze woningbouwvereniging. Bij de 2e weigering worden AL je spaarpunten verwijderd en heb je pech.
- De eerste woning heb ik moeten weigeren wegens andere redenen en doet er nu niet toe. Ik kan deze woning niet meer weigeren.
- Het is een appartement in een flat met 3 verdiepingen. Wij komen dan op de 3e verdieping.
- Alle andere verdiepingen en de begaande grond hebben allemaal WEL een CV.. alleen de gehele 3e verdieping niet.
- Het appartement heeft nu dus geen verwarming.
- Het is ons aller eerste appartement en hebben nog nooit op onszelf gewoond.
Wij komen aankomende dinsdag op gesprek en de woningbouwvereniging heeft simpelweg niet de goede informatie gegeven in de advertentie..
Want als er stond dat er geen verwarming zou zijn, had ik nooit op de woning gereageerd.
Nu heb ik een beetje zoiets van; en nu? Want ik schipper tussen mijn ouderlijk huis al jaren en tussen mijn vriends ouderlijk huis en wij willen heel graag ons eigen plekje..
Ik ga het in ieder geval kenbaar maken bij het gesprek.
Wat zouden jullie doen?

De klantenservice verwees mij naar de wijkbeheerder, de wijkbeheerder uiteraard naar de klantenservice. Paar keer over gebeld, en uiteindelijk waren ze me zo zat dat ze elkaar maar eens gebeld hebben. Twee dagen later stond er iemand van het onderhoudsbedrijf (inderdaad, partij nummer drie
Vandaar dat ik er vanuit ging dat het overal zo ging.