Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

mijn vriend en ik hebben allebei absoluut (nog, wellicht) geen kinderwens. Ik ben enigkind, mijn vriend heeft een oudere broer. Soms denk ik wel eens, wie zal er voor ons zorgen als we later oud en versleten zijn? Als ik nu naar mijn oma van 92 kijk, haalt mijn moeder toch regelmatig boodschapjes voor haar en m'n tante neemt haar sowieso elke week mee naar de supermarkt voor boodschappen. Zelf kan ze dat niet meer.
Shadow0 schreef:Dit is wel precies de reden dat we op een bepaald moment als maatschappij hebben gekozen voor goede algemene ouderenzorg. En nu schaffen we dat weer af en moeten de kinderen het toch weer doen... omgekeerde vooruitgang?
Een slimme bokker is op haar toekomst voorbereid. lieveli schreef:Ik vraag me wel eens af of onze generatie echt zal vereenzamen met hoe internetwijs wij zijn.

lieveli schreef:Ik vraag me wel eens af of onze generatie echt zal vereenzamen met hoe internetwijs wij zijn.
Zit je alsnog alleen 
) en er rammelt nog niets. Denk ook niet dat het gaat komen. Maak me niet zoveel zorgen om de toekomst. Kinderen zijn sowieso geen garantie dat er (goed) voor je gezorgd wordt, of dat je niet zult vereenzamen. En je moet het eerst maar zien te halen. Ik zou me, mocht ik kinderen hebben, meer zorgen maken over de wereld waarin we nú leven, dan mijn eigen staat als ik een keertje 80 ben.
. Fair vind ik het niet dat er maar vanuit wordt gegaan dat het zo even opgelost is. plutolover schreef:Maar me pa zei een keer, als je straks oud ben. Wie gaat er dan voor je zorgen? Meestal zijn dat toch de kinderen.