Creditcard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 20:27

Volgende week steek ik de oceaan over maar er werd mij aangeraden om een creditcard aan te vragen..

Ikzelf heb geen schulden (ohja, studentenschulden), zit privé bij de Rabobank en heb een vast contract.

Nu weet ik dat ik mij niet blind moet staren (op de Rabobank), ik wil er graag (eenmalig??) gebruik (bij de hand hebben) van maken.

Visa staat hoog in Google maar kunnen jullie helpen/meedenken/tips geven.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:33

Een creditcard is in het buitenland indd wel handig. Niet overal worden bankpassen geaccepteerd. Ik heb zelf 2 creditcards, een Visa en Mastercard. Ik gebruik ze alleen op vakantie, om bijv hotels te boeken. Ik zou niet zonder kunnen op reis.

Babeth

Re: Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:34

Ik heb er eentje van de rabobank, hele fijne pas en overal ter wereld gebruikt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:35

Anwb heeft ze ook. Die heb ik bevalt best,

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:35

Ik heb sinds kort ook een aangeschaft. Onder andere omdat ik straks weekendje Londen ga en in 2017 3 maanden op Malta zit. Ik heb Rabobank. Ik weet niet of het een heel veel beter is dan t ander. Ik ben er wel tevreden mee. Komt ook omdat ik student ben en daarom alleen bij de Rabobank een creditcard kon hebben omdat ik een studentenpaket daar heb.
Maar voor de vakantie zal ik het zeker aanraden.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:38

In Amerika heb ik altijd een debet kaart gebruikt. Gewoon een cc, maar Dan zet je er van te voren geld op en zit je niet met het enorme rentepercentage.

Mijn kaart was van het grenswisselkantoor.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:41

Ik heb zelf gemerkt dat een visa cc overal wordt geaccepteerd, met de mastercard kwam ik toch dat hij niet overal geaccepteerd werd en dat was hier in zweden! :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:46

Ik zou inderdaad ook voor een visa gaan, ik heb een martercard (van de rabobank, dat bevalt me verder prima) maar merkte dat deze in bijv. Israel in de winkels helemaal nergens bruikbaar was en bij geldautomaten 9/10 keer ook niet.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:47

Zou zo snel mogelijk een keuze maken. Denk dat het nu al lastig wordt om hem voor volgende week binnen te hebben.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 20:57

Ik ga naar Curacao maarkan nergens vinden of die van de Rabobank het daar zou doen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:02

eenitraM schreef:
Ik ga naar Curacao maarkan nergens vinden of die van de Rabobank het daar zou doen.

Waarschijnlijk wel, maar dat kan je altijd navragen :)
Overigens kan je over het algemeen ook met je gewone Rabo-pas daar betalen en geld opnemen als je het wereldgedeelte aan hebt gezet.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:04

Als de kaart van de Rabobank het VISA logo heeft dan is ie zo goed als overal ter wereld te gebruiken.

Wij hebben jarenlang zonder creditcard geleefd. Puur omdat we hem nooit echt nodig hebben. Die ene keer jaren geleden dat ik iets in de UK kocht heb ik gebruik gemaakt van de creditcard gegevens van mijn ouders (met toestemming ;) ).
Maar deze zomer hebben we er toch maar een aangevraagd omdat we op vakantie gingen naar Frankrijk en dan is het bij die tolpoortjes een stuk makkelijker om met creditcard te betalen dan met muntjes :=

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een kaart van de ADAC (Duitse ANWB). Een creditcard van de ING kregen we niet omdat we in Duitsland wonen (dat je dan al 15 jaar al je lopende rekeningen + hypotheek bij de ING hebt zitten vergeten ze dan weer even....). Bij onze Duitse bank vonden we de jaarkosten te hoog.
En ik moet zeggen: het is echt wel makkelijk hoor :j

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:09

Het is in ieder geval al erg fijn om een creditcard als back-up te hebben wannneer er iets gebeurd met je normale bankkaart. Bewaar ze ook altijd volledig van elkaar gescheiden.

Maar wel opschieten, bij de meeste creditcards duurt het wel even voor je ze in huis hebt.

Veel plezier daar aan de andere kant van die grote plas :wave:

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:15

Ik heb een CC, maar zet mn bankpas altijd op buiten Europa en heb eigenlijk mn CC nooit echt nodig gehad.
Ik pin gewoon van te voren wat ik denk nodig te gaan hebben en betaal cash.
Maar CC is wel handig. :j
(Als ik wat groots koop in de USA gebruik ik m wel overigens)
Vraag me alleen af of je m op tijd binnen hebt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:17

creditcard is wel gemakkelijk. Als je schrik hebt om over je limiet te gaan, bij de post heb je normaal creditkaarten die je dient op voorhand op te laden. Je kan ze ook overal gebruiken, maar zet je er bv maar 100 euro op kan je ook niet meer dan die 100 euro uitgeven. Opladen doe je heel simpel door je online banking door geld van je zicht naar de creditcard over te zetten. Is nog een extra veiligheid moest die gestolen worden ook ...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:21

Heb er een van de Rabo, MasterCard. Gaat prima. Overal geaccepteerd en eens per maand worden alle betalingen geïncasseerd. Wel ff bijhouden zodat je weet wat er dan afgeschreven gaat worden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 21:28

Ik heb hem maar aangevraagd bij de Rabobank. Kost me iets van 1,30 pm.

Thanks meiden!

Ohja, voor wb de pinpas op wereldwijd zetten; das een goeie _O-

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:29

De rabo bank heeft een CC zonder krediet. Werkt als je bankpas in wezen, geld word van je rekening afgehaald naar bepaalde datum (rond 26e) je hebt er ook geen rente op. Die heb ik zelf gehad voor naar buitenland enzo.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:17

Ik heb de mastercard van de Rabobank en die heb ik nog nooit niet kunnen gebruiken. Ik snap dus niet de mensen die er problemen mee hebben gehad? Ik heb hem al in ruim 20 landen gebruikt de afgelopen 4 jaar, verspreid over de wereld. Nooit gewijgerd of problemen gehad.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:24

eenitraM schreef:
Ik heb hem maar aangevraagd bij de Rabobank. Kost me iets van 1,30 pm.

Thanks meiden!

Ohja, voor wb de pinpas op wereldwijd zetten; das een goeie _O-

Even informeren welk pakket je nu hebt dan. Er zijn namelijk 2 pakketten bij de Rabo, waarvan 1 met 1 gratis CC en 1 pakket waarbij je 1,30 pm betaalt voor je CC. Dat andere pakket is goedkoper als je een CC neemt. Scheelt maar iets van 60 cent per maand geloof ik, maar die heb je toch weer ;-)
Ik ben ook heel tevreden over mijn Rabo CC, maar heb hem alleen nog maar online gebruikt.