Ik zal eerst even snel mijn probleem inleiden: Ik merk dat ik aan het aankomen ben en dat is niet de bedoeling. Ik zit nu op het randje (of misschien net over) van overgewicht en aangezien ik nooit te zwaar ben geweest, voel ik me daardoor totaal niet lekker in mijn vel zitten.
Na veel wikken en wegen, is het grootste probleem bij mij de keuze in avondeten (en ook wel een beetje lunch, maar dat is minder ernstig). Ik woon sinds afgelopen februari samen met mijn vriend en helaas is het er in geslopen dat we snel voor de minder gezonde keuze qua avondeten gaan. Bij deze minder gezonde keuze moet je niet meteen denken aan friet en/of pizza, maar gewoon aan gerechten waarin de balans tussen groenten, koolhydraten en eiwitten mist. Deze balans moet dus terug!
Wat willen wij graag: We willen graag meer groenten eten en hierdoor een deel van onze koolhydraten vervangen. Het is dus niet de bedoeling om dingen echt te gaan schrappen uit ons dieet, aangezien ik daar niet achter sta.
Momenteel ben ik bezig met een indeling van onze avondeten opties in drie klasses (gezond, tussenin, ongezond). En mijn conclusie hierin is, dat we maar bar weinig gerechten eten.

Hebben jullie nog lekkere gerechten die jullie als 'gezond' zouden classificeren? Denk hierbij een beetje richting de schijf van vijf, gewoon een nette verdeling tussen alles.

(En ja, ik heb gegoogled, maar dan komen er allemaal van die dingen zoals zoete aardappel, quinoa, spelt, enz. Dat superfood principe is iets wat ik eigenlijk totaal niet interessant vind (misschien onterecht) en is naar mijn idee gewoon een tijdelijke hype waar ik liever niet mijn krappe studentenbudget aan wil besteden)
Alvast heel erg bedankt!