Tips voor videobewerkingsprogramma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekexxx

Tips voor videobewerkingsprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 14:06

Sorry als het verkeerd staat, ik had namelijk geen idee waar het moest en dit leek met het meest logische.
Hoi,

Ik ben opzoek naar een fijn videobewerkingsprogramma.
Ik krijg namelijk mijn eigen laptop en ik moet doorgeven wat ik er allemaal op wil hebben. En ik vind het super leuk om video's te maken. Dus ik wil ook graag een bewerkingsprogramma. Weet misschien een van jullie welk programma ik kan gaan gebruiken? Ik heb wel wat eisen:
- Als het kan gratis
- Goede kwaliteit

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:16

Mijn vriend heeft ooit een filmpje voor mij bewerkt voor school, ik geloof met Hitfilm (?)
Was best leuk geworden en geloof dat het programma gratis is. Zaten best wat leuke functies in :j

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 14:57

xSwanHeart schreef:
Mijn vriend heeft ooit een filmpje voor mij bewerkt voor school, ik geloof met Hitfilm (?)
Was best leuk geworden en geloof dat het programma gratis is. Zaten best wat leuke functies in :j

Oke ik ga even kijken. Heel erg bedankt

Anouk_H

Re: Tips voor videobewerkingsprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:43

Ik vind windows live moviemaker altijd nog het fijnste en makkelijkste programma :)

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 16:28

Druppie7711 schreef:
Ik vind windows live moviemaker altijd nog het fijnste en makkelijkste programma :)

Oke heel erg bedankt!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:33

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 16:57

8nnemiek schreef:
Er loopt nog een topic over videobewerking :j Daar komen ook al een paar programma's langs.
[UK] [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Zelf heb ik een mac, en ben ik al erg blij met imovie, ook gratis, maar niet verkrijgbaar voor windows.

Ik heb even gekeken, heb er ook een reactie geplaatst maar ik werd er niet wijzer van.

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:32

Ik heb heel lang VideoPad gebruikt, een soort kleine broertje van Sony Vegas Pro. Zelf heb ik Windows Movie Maker een poos gebruikt totdat ik tot 3 keer toe mijn werk volledig kwijt was omdat het programma mijn video weigerde te renderen en ik er niks meer mee kon. VideoPad werkte fijn, maar Sony Vegas Pro heeft net wat meer mogelijkheden, ook in kwaliteit. Het verschil is dat VideoPad qua gebruik veel makkelijker is in het begin en VideoPad is gratis (als je tenminste op een legale manier aan de software komt ;))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:46

Mariekexxx schreef:
Ik heb even gekeken, heb er ook een reactie geplaatst maar ik werd er niet wijzer van.

Het professionele, gratis programma DaVinci komt regelmatig in het topic ter sprake. Ik ken het zelf niet maar het schijnt heel fijn te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:08

8nnemiek schreef:
Er loopt nog een topic over videobewerking :j Daar komen ook al een paar programma's langs.
[UK] [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Zelf heb ik een mac, en ben ik al erg blij met imovie, ook gratis, maar niet verkrijgbaar voor windows.

Omdat er al een recent topic bestaat waar je deze vraag kunt stellen. Sluit ik dit topic.