Angst om naar buiten te gaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Angst om naar buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 10:42

Hoi,

Ik had hier net een heel verhaal getypt met alles wat er gebeurd was maar denk dat het beter is het kort te houden. Ik heb steeds meer angst om naar buiten te gaan, grootste angst is dat iemand mijn hondje zou bekogelen. Vrij irreële gedachte, ruzies moeten dan wel erg heftig zijn wil je een vuurwapen trekken, laat staan op een hond. Of dat ze me zullen aanrijden. Misschien het meeste reeële nog dat ze tegen mij praten of dat ik ze tegenkom, met ze bedoel ik mensen die zwaar onrespectloos zijn naar mij toe waarbij een geweld tegen mij heeft gebruikt.

Hoe ga ik dit soort gedachtes tegen, het maakt me echt gek. Ik wil gewoon onbezorgd lekker met mijn hondje erop uit. Dat ik die gasten ooit nog ga tegenkomen is een feit, maar de scenario's die ik erbij verzin gaan echt nergens over. Iemand die me wat positiviteit kan geven? -O-

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:45

Men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest.

Het lijkt erop dat je (jezelf) een angststoornis aanleert, die je nu nog als irreëel kunt benoemen. Hoe langer je wacht met naar de HA gaan voor advies, hoe meer het vormen van realiteit kan gaan aannemen in je hoofd. Al bel je alleen maar met de assistent(e) om te vragen in hoeverre het zinvol is om een afspraak te maken.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Angst om naar buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:52

Naar een psycholoog voordat deze gedachten verder uit de hand lopen en je een echt fobie gaat ontwikkelen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:53

Ik kan je natuurlijk best vertellen dat er vermoedelijk niets zal gebeuren, maar dat heb je zelf ook al bedacht en het is niet voldoende om je te overtuigen. En ik weet niet wat er precies is gebeurd, of jij een toevallig slachtoffer was of bewust uitgekozen. Onthoud in elk geval dat angst 'maar' een gevoel is en dat jij dat zelf deels kunt sturen. Als je bang bent ga je bijvoorbeeld sneller ademen, wat je angstgevoel vergroot. Bewust rustig ademhalen helpt dan echt om te kalmeren. Het is ook goed om even bewust om je heen te kijken: is er iéts wat wijst op gevaar? Nee? Oké, dan ben ik veilig en is mijn angst op dit moment irrëel. Dan mag 'ie er nog steeds zijn, maar dan blijf jij je er wel bewust van dat die angst niet nodig is.

Ik ben nu zelf een boek aan het lezen van Gavin de Becker, in het Nederlands heet het 'de gave angst.' Dat gaat over geweld en angst en hoe je kan herkennen of iemand kwaad in de zin heeft. Misschien is dat wel een goed boek voor jou, omdat het je meer grip geeft. Meer vertrouwen in dat je het zal herkennen als er echt iets dreigt te gebeuren.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:54

Begrijp ik dat er eerder sprake geweest is van geweld en dat het heel reëel is dat je die personen nog tegen gaat komen?

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 11:08

Ik loop nog bij psycholoog, vandaag toevallig afspraak dus denk dat we het daar maar eens over gaan hebben dan.

Goof eentje is dealer en rijd dus de hele stad af, ik heb absoluut niks meer met hem te maken, ze weten waar ik woon en eergister en de dag daarvoor reden ze langs mijn route, gister ben ik erin geluist en ben met geweld de auto uit gesleurd en op de grond geduwd, achtergelaten bij industrie terrein.

Denk dat het nu zo erg is om wat er gister gebeurde, dat de schrik er nog in zit, gewoon lekker mijn rondjes blijven wandelen en de tijd wat laten helen denk ik ... Ga het er sowieso met psycholoog over hebben .

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:10

Jeetje, dit is dus absoluut geen ongegronde angst!!!
Is er al aangifte gedaan??
Is verhuizen een optie??

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Re: Angst om naar buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:11

Ik zou geloof ik ook verhuizen als dat zou kunnen.... :=

Sterkte met de situatie TS :(:)

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Angst om naar buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:14

Nee, dan lijkt het me ook geen fobie maar wel reeele angst.

Ik zou ook verhuizen naar een heel eind verderop

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Angst om naar buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:20

Aangifte doen en een straatverbod eisen!

Wat willen die lui van je?
Heb je er schulden of andere verplichtingen aan?

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:23

Shirley schreef:
Wat willen die lui van je?
Heb je er schulden of andere verplichtingen aan?


Ik vraag me dit ook af. Wat is de reden dat je last van ze hebt?
Heb je aangifte gedaan?

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:24

420BlazeIt schreef:
Ik loop nog bij psycholoog, vandaag toevallig afspraak dus denk dat we het daar maar eens over gaan hebben dan.

Goof eentje is dealer en rijd dus de hele stad af, ik heb absoluut niks meer met hem te maken, ze weten waar ik woon en eergister en de dag daarvoor reden ze langs mijn route, gister ben ik erin geluist en ben met geweld de auto uit gesleurd en op de grond geduwd, achtergelaten bij industrie terrein.

Denk dat het nu zo erg is om wat er gister gebeurde, dat de schrik er nog in zit, gewoon lekker mijn rondjes blijven wandelen en de tijd wat laten helen denk ik ... Ga het er sowieso met psycholoog over hebben .



:wow:

Toen ik de openingspost las, dacht ik bij mezelf: Ik ga het advies geven naar de huisarts te gaan en dit bespreekbaar te maken.

Toen las ik deze post en toen dacht ik alleen nog maar: Weg wezen daar.. ( Indien mogelijk.. )

Wat willen ze van jou? Heb je enig idee wat de aanleiding hiervoor was?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Angst om naar buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:27

Ik las je openingspost en ik zag, die ziet ze vliegen. :o Maar je post erna... :wow:

En snel naar de politie TS, kan je niet tijdelijk even ergens anders verblijven?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Angst om naar buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:29

Idd direct naar de politie en aangifte doen.
Eventuele verwondingen laten vastleggen op foto en bij de dokter op schrift.
Wat willen ze van je dat ze zo achter je aan zitten?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Angst om naar buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:33

Eerlijk gezegd ga ik mee met de mensen hierboven; doe aangifte. Maar zorg wel dat je in een veilige omgeving terecht kan na die aangifte, familie, vrienden, ergens anders dan waar je nu zit.
Net as oa. Cayenne vraag ik me ook af wat ze van je willen?

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 11:37

Ik heb ze hiervoor een klein half jaar niet gezien. Wat ze van me willen weet ik niet, nu ik nadenk denk ik eerder dat het gewoon ongunstig is gelopen.

Heb vroeger paar keer wat gedaan met die jongen, lijkt wel alsof hij me haat.

"Verwondingen" vallen reuze mee, wat blauwe plekken en pijnlijke rug, zo erg is het nu ook weer niet geweest, eenmaal op de grond en uit de auto heeft hij me ook niet meer verder aangepakt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:38

Je beseft dat het feit dat hij je uit de auto trekt al een strafbaar feit is he?
En dat sowieso NIEMAND het recht heeft dat zomaar te doen?
Dat soort dingen vallen helemaal niet "reuze mee".

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:39

Niet goedpraten, aangifte doen -:(-

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Angst om naar buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:42

Ik zou aangifte doen, of serieus verhuizen zodat je wat meer rust krijgt want dit is niet goed te praten :n

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Angst om naar buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:49

Wegwezen daar en aangifte doen. Of hij je haat of niet is zijn probleem. En als hij je haat geeft dat hem geen vrijbrief om te doen waar hij zin in heeft. Het zou niet gekker moeten worden.

Leg direct al je blauwe plekken vast op de foto, pak wat spullen, neem je hondje mee en duik eerst maar eens ergens bij familie/vrienden onder tot je tot een definitieve oplossing bent gekomen.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:49

420BlazeIt schreef:
Ik heb ze hiervoor een klein half jaar niet gezien. Wat ze van me willen weet ik niet, nu ik nadenk denk ik eerder dat het gewoon ongunstig is gelopen.

Heb vroeger paar keer wat gedaan met die jongen, lijkt wel alsof hij me haat.

"Verwondingen" vallen reuze mee, wat blauwe plekken en pijnlijke rug, zo erg is het nu ook weer niet geweest, eenmaal op de grond en uit de auto heeft hij me ook niet meer verder aangepakt.


Dus enerzijds vind je het meevallen, maar anderzijds sta je wel stijf van angst en durf je amper nog naar buiten?

Aangifte doen !

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 11:54

Ik durf nog wel naar buiten maar gedachtes gaan door mijn hoofd. Het gaat me ook meer om dat ze mijn hondje iets aan zullen doen, hij is nog zo kwetsbaar.

Aangifte gaat niet gebeuren, ik ga nog elke avond wandelen, moet sowieso met mijn hondje, en bij aangifte kan je naam vrijkomen als ze daarnaar vragen, dan krijg ik nog groter probleem aangezien meneer voor een grote lijn werkt.

Ik denk dat het een stukje wraak is, ooit toen ik naar hem zou gaan kwam ik een andere kennis tegen. Hij sprak me boos aan, gaf mij op mijn donder dat ik met verkeerde dingen bezig was, ik ging met hem mee ipv naar hem toe (hij stond achter hem met zijn auto). Door die enorme preek ben ik begonnen met afkicken en heb ik de volgende dag mijn hondje gekocht. Hem had ik toen laten zitten, zulke jongens kunnen mij ook niets boeien. Misschien was hij daar toch nog steeds boos over. Ik weet niet, zulke dingen kunnen sowieso niet natuurlijk maarja.

Ik ga komende dagen aankijken mocht ik nog iets van hun horen ga ik verdere stappen ondernemen.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:02

420BlazeIt schreef:
Ik durf nog wel naar buiten maar gedachtes gaan door mijn hoofd. Het gaat me ook meer om dat ze mijn hondje iets aan zullen doen, hij is nog zo kwetsbaar.

Aangifte gaat niet gebeuren, ik ga nog elke avond wandelen, moet sowieso met mijn hondje, en bij aangifte kan je naam vrijkomen als ze daarnaar vragen, dan krijg ik nog groter probleem aangezien meneer voor een grote lijn werkt.

Ik denk dat het een stukje wraak is, ooit toen ik naar hem zou gaan kwam ik een andere kennis tegen. Hij sprak me boos aan, gaf mij op mijn donder dat ik met verkeerde dingen bezig was, ik ging met hem mee ipv naar hem toe (hij stond achter hem met zijn auto). Door die enorme preek ben ik begonnen met afkicken en heb ik de volgende dag mijn hondje gekocht. Hem had ik toen laten zitten, zulke jongens kunnen mij ook niets boeien. Misschien was hij daar toch nog steeds boos over. Ik weet niet, zulke dingen kunnen sowieso niet natuurlijk maarja.

Ik ga komende dagen aankijken mocht ik nog iets van hun horen ga ik verdere stappen ondernemen.


Als je alleen al denkt dat ze ziek genoeg zijn om je hond iets aan te doen, zou ik het niet langer 'aankijken'.

Als ze je morgen je hond afnemen, of hem inderdaad verwonden, sla je jezelf voor je kop dat je niks gedaan hebt..

Aangifte doen met alle informatie die je over alle betrokkenen hebt, of inderdaad zoals vele bokkers opperden, tijdelijk bij iemand anders intrekken/verhuizen/wat dan ook, als ze je maar niet kunnen vinden.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:06

Dan laat je zulke gasten toch lekker hun gang gaan :?

Dealen, intimideren, mishandeling...Mag allemaal!

Doe gewoon aangifte, meid!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:07

Niet aankijken, aangifte doen!