Ik weet niet óf het precies goed zal staan voor mijn vraag.. maar wil het graag even voorleggen bij jullie!
Nou, ik heb een eigen sportschool hieraan verbonden zit een grote 'speelwereld' dit is een grote indoor speelruimte (rodelbaan, glijbanen, klimgedeelte, ballenbak, trampoline ect, hier hebben we een stuk 10 stagiairs lopen. Echt super gasten en dames ten eerste

Nu moeten zij voor hun opleiding een evenement bedenken.. 2 jongens kwamen met, in mijn ogen écht een heel leuk plan, om op zaterdag 3december voor de kids een soort 'pietengym' te organiseren. De 2 desbetreffende jongens doen Sport en bewegen dus hun evenement moet sport gerelateerd zijn.
Heel leuk allemaal vind ik! Draaiboek ziet er tot nu toe echt top uit... maar dan nu de grote discussie 'zwarte piet' met dus de bijbehorende bruine schmink rode lipen oorbellen en kroeshaar óf 'schoorsteen piet' met de roetstrepen ect..
Zelf ben ik gewoon voor de zwarte piet, is al járen een goedbedoelde traditie. Buitendat hebben de kleine kinderen om wie het gaat geen enkel benul van het feit dat het racistisch zou zijn. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat het verkeerd zou kunnen vallen bij de 'tegenstanders' met een goede bearmgumentatie kan ik me vaak heel goed inleven

Maar hoe ga ik dat oplossen? Er komen altijd voor en tegenstanders. Kies ik voor de zwarte piet valt het bij de 'roet pieten' niet goed en andersom. De jongens zijn van plan om de kids te schminken naar hoe hun willen, dat vind ik een goede zet van ze. Alleen de pieten die pietengym gaan geven....? Hoe moeten die?

Ik hoop dat het een duidelijk verhaal geworden is... en ben heel benieuwd naar jullie oplossingen! (Tuurlijk brainstormen de jongens mee want het is natuurlijk hun evenement, maar k vind t zo leuk dat ik ze mee help