Dromen (paranomaal/spiritueel) wat betekend het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TessJazz

Dromen (paranomaal/spiritueel) wat betekend het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 12:54

Er loopt vast ergens zo'n topic..
Ik heb gezocht maar niet precies gevonden wat mij bezig houd.
Sindskort is mijn oma overleden en ze was echt mijn alles, mis haar elke dag ook ontzettend erg, en huil er nog veel om.

Nu had ik vannacht een droom, het leek heel echt, we zaten bij ons in de woonkamer (wist in mijn droom dat ze overleden was) toen plots de voordeur open ging.
Stond daar mijn oma, witter dan normaal etc.
Mijn moeder schrok en vroeg of ze weg wou gaan.
Maar mijn oma zei toen Nee en wou vertellen dat ze mij erg miste en avond mij hield, ze gaf me een knuffel en eigenlijk kan ik me vanaf daar niks meer herrineren,alleen dat jk wakker schrok.
Ondanks dat het fijn was,vond ik het ook heel eng..
Weet iemand wat dit betekend?
Probeerde ze op deze manier contact te zoeken?

Heeft iemand eens gelijke dromen gehad?

Xx

Anoniem

Re: Dromen (paranomaal/spiritueel) wat betekend het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:58

Allereerst gecondoleerd en heel veel sterkte. :(:)

3 jaar geleden is een hele goede vriendin van ons overleden aan de gevolgen van alzheimer. Ze was echt een moederfiguur voor me. Vlak voor haar overlijden kon ze niks meer. Niet meer praten, lopen, mensen herkennen (mij leek ze gek genoeg wel te herkennen), of ook maar iets zelfstandig doen.

De avond na de crematie begonnen er allerlei lichten te flikkeren in huis. Die nacht droomde ik dat ze bij ons in de woonkamer stond. Ze was weer helemaal dr zelf voor Alzheimer haar leven overnam. Er scheen een wit licht achter haar en ze vertelde me dat ze nu weer verder kon met haar leven voor alzheimer. Dat ze ons zou missen en bedankte ons voor alle zorgen en liefde. Ze kuste me op mijn wang vaarwel en vertrok. Het witte licht was verdwenen en ik schrok wakker.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:28

Het is normaal dat je dit droomt. Ze betekende veel voor je, dus je denkt er bewust en onbewust veel aan. Dat is niet meer dan normaal dat je er dan ook over droomt. Je droomt over wat je bewust en vooral ook onbewust bezig houd.
Geen droom waarin ze contact zoekt dus, gewoon iets wat je zelf graag wilt en bewust of onbewust over nadenkt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:10

Babeth schreef:
Het is normaal dat je dit droomt. Ze betekende veel voor je, dus je denkt er bewust en onbewust veel aan. Dat is niet meer dan normaal dat je er dan ook over droomt. Je droomt over wat je bewust en vooral ook onbewust bezig houd.
Geen droom waarin ze contact zoekt dus, gewoon iets wat je zelf graag wilt en bewust of onbewust over nadenkt.

Dat inderdaad.
Maar het is heel mooi dat je over haar droomt.
Sterkte met het verlies.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:22

Herkenbaar. Ik droom regelmatig over mijn vader. Het zijn wat aparte dromen want hij komt te pas en te onpas en is ook weer verdwenen terwijl niemand weet waar hij is, geen telefoonnummer heeft. Mijn vader is 19 jaar geleden overleden dus niet kort geleden maar ik vind het altijd fijn als hij voorbij komt in mijn dromen. Ik schrijf de droom nu direct op als ik wakker wordt. Anders vervaagd het en ben je de details kwijt.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:24

Babeth schreef:

Dat weet jij natuurlijk ook niet zeker. Het is jouw persoonlijke mening.

Het maakt ook niet uit hoe je die droom interpreteert, als je je er maar gelukkig bij voelt. Ik vind het mooi dat je zo over haar droomde. Hou die mooie herinnering vast.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:29

Abacab schreef:
Babeth schreef:

Dat is wetenschappelijk onderzocht.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:19

Mijn psycholoog zei laatst dat je hersene in de nacht veel dingen verwerken, vaak gebeurd dit in de vorm van dromen, sommige herinner je, velen niet.

Het is een verwerkingsproces die je doormaakt :(:)

Sterkte!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 00:19

Babeth schreef:
Abacab schreef:
Dat is wetenschappelijk onderzocht.

Onderzoeken staat niet gelijk aan bewijzen.
Er is geen wetenschappelijke bewijs dat overledenen met ons in contact kunnen komen. Maar er is ook geen bewijs dat ze het niet kunnen. Het zijn enkel aannames en verklaringen. Daarom moet je geloven in dat gene waarbij jij je prettig voelt.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:37

Het is wetenschappelijk bewezen over dromen. Maar als jij in andere dingen wilt geloven is dat je goed recht als dat jou beter laat voelen. :-)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:40

Gisteren was er een programma op NPO over slapen. Weet even de naam niet meer maar daar kwam een deskundige aan het woord en die vertelde dat je met dromen bepaalde dingen verwerkt. Klinkt wel logisch.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 11:05

Bedankt voor de reacties, normaal droom ik ook anders.. deze was heel echt en schrok ook wakker met het idee dat er iemand in de kamer was.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:18

Heel veel sterkte met jou verlies!

Ik droom normaal ook veel, af en toe droom ik heel erg echt. Dit is alleen wanneer mens of dier zijn overleden.

Mijn hond is voorbij gekomen en lag heel rustig bij ons, ik was in paniek en wou een dierenarts roepen. Mijn papa heeft gezegd het is alles goed, en toen kon ik hem aaien.
Hij wou laten weten dat het goed gaat met hem.

Konijn van mijn moeder, vond mij echt niet leuk. Heeft ze laten nerken om in mijn droom mij te krabben en bijten. Ze liep rondjes om mijn moeder.
Ze wou laten weten dat het haar goed gaat.

Mijn kat is aan ouderdom overleden, ik wou hem nog heel graag 1 keer aaien. Ik kon hem aaien en dat echt aangevoeld, en hij is staart en kop hoog naar het licht gelopen.

Zoals mijn paard en pony zijn ook langs gekomen. Zelfs mijn verkochte pony heeft mij begroet, ik weet dat ik hem niet meer zoeken moet.

Mijn opa en oma zijn ook langs gekomen, opa leeft maar mijn oma niet.
Ik was niet bij haar sterfbed, ik durfde niet wegen mijn vader. Omdat hij iets heeft gezegt tegen mijn broertje en mij. Familie problemen.
Ik heb zo spijt gehad (nog steeds), ze heeft mij dan bezoekt in mij droom. Ik durfde haar niet aan te kijken, maar ze weet wel waarom ik niet daar was.

Misschien hoort dit heel raar aan voor vele mensen, maar ik ben blij dat deze mensen en dieren mij 1 keer bezoeken.
Als ik erg geschrokken ben dan komen ze nog een keer langs.

Of het nu een droom is of niet, dat beoordeeld iedereen anders. Maar dithelpt mij om alles een plaatsje te geven.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:24

Begin Augustus had ik gedroomd dat mijn merrie bij ons in de achtertuin ( hoe ze daar komt, geen idee ) was uitgegleden en ze haar linkerheup gebroken had, enigste optie was inslapen. Ik vond dit zo'n rare droom dat ik hem meteen heb opgeschreven toen ik wakker werd, dit doe ik echter nooit. 17 dagen later heb ik mijn merrie laten inslapen, omdat ze -waarschijnlijk- uitgegleden in de wei, en hier door een stukje bot was afgebroken. Op deze foto's in de kliniek bleek dat ze ook nog zware artrose had met alles erop en eraan en niet meer pijn vrij kon leven.

Ik ben helemaal niet iemand die paranormaal of wat dan ook is ingesteld, maar hier ben ik nog steeds niet over uit...

Edit; zie net dat dit niet echt in dit rijtje met dromen past, sorry daarvoor