Ik ben gek op reizen, het liefst zo ver en avontuurlijk mogelijk. Zo heb ik afgelopen drie maanden gereisd door Centraal en Zuid-Azië. Op dit moment ben ik - as we speak - in Amerika voor een kleine maand. Toch ben ik genoodzaakt regelmatig naar huis te gaan vanwege mijn werk, familie maar vooral vanwege mijn twee paarden.
Eén daarvan heb ik ruim 1,5 jaar en hij is pas 5 jaar oud. Ik vind het geweldig om een jong dier op te leiden, te lessen, wedstrijden te rijden, te trainen, enzovoort.
Maar voor de zoveelste keer dit jaar (want in mei was ik voor een maand in Oostenrijk en Ierland) moest ik mijn beide paarden wegbrengen naar kennissen/vrienden/trainingsstallen. Naast het feit dat het natuurlijk veel geld kost, is het vooral een ethisch dilemma. Hoe combineer ik mijn twee tijdrovende, geldrovende maar o-zo-geliefde hobby's met elkaar?
Hoe doen bokkers dan met een eigen paard én een passie voor (lange, verre) reizen? Welke keuzes maak je en hoe doe je water bij de wijn (of juist niet)?
Met een paard lijkt het me erg lastig worden...
De langste reis die ik heb gemaakt is 3 maanden, toen had ik een super verzorgster gevonden die de zorg op zich nam. Nu heb ik wederom een fijne verzorger waar ik haar met een gerust hart bij achterlaat. Dat is voor mij toch wel een beetje een pre, dat ik iemand heb waarop ik kan vertrouwen.
Kiezen kan ik gewoon niet...dus zolang m'n kleine opdonder op deze aardbol rondhobbelt is het gewoon een kwestie van mezelf in tweeën delen. Maar ook op deze manier is de wereld te zien en zie ik al meer dan menig mens 
. Net voor mijn derde reis is ze permanent naar vriendin verhuisd en by is het 4 jaar later en is ze daar nog steeds. Ik denk dat het vooral geluk is met de juiste persoon treffen.