[Centraal] (Sinterklaas) surprise topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

[Centraal] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 15:55

Sinterklaas nadert, en we raken langzaam in paniek, want er moeten natuurlijk weer de nodige surprises gemaakt worden!

Weet je niet wat je moet maken? Heb je inspiratie nodig? Zoek je knutseltips?
In dit topic kun je al je surprisevragen stellen! :D

Afbeelding

wolflupin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 01:24

Afbeelding

ik mag met me paardje de sint gaan rondbrengen met de koets. nu wil ik graag in thema gaan maar hoe kan ik me koets opfleuren en me paardje (ik wil mezelf ook als zwarte piet maar me man ziet het niet zitten :p )
voor de rest mag alles :p

dus kom maar op met de tips.

_mjwb

Re: [Centraal] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 02:53

Volgens mij hebben ze bij de Hema van die kleine zwarte pietjes tekoop rond Sinterklaas, je zou vlechtjes kunnen maken en daar die pietjes in hangen. En je koets bekleden met rood stof? En natuurlijk een zak met pepernoten en een zak met cadeautjes erin. Misschien ook schoenendozen inpakken met leuk Sinterklaasinpakpapier en dat op je koets zetten? En misschien voor je paard een leuk rood dekje (als je die hebt) of deken. Veel plezier alvast :D

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:14

Nog weinig reacties hier, er zijn toch wel mensen die surprises mogen maken lijkt me? :)

Ik sta voor de klas, groep 5/6, dus dat betekent dat ik er dit jaar ook weer aan mag geloven en als ik iets verschrikkelijk vind, is het een surprise moeten maken haha. Toch maar een onderbouw groep proberen te nemen volgende jaren :')

Ik ben opzoek naar inspiratie in ieder geval; heb een jongen uit de groep getrokken en zijn hobby is gamen, sport is zwemmen en hij heeft gevraagd om iets kleins van Lego, een spin of auto's. (Iedereen moest 3 dingetjes opschrijven en daarnaast de hobby en sport neerzetten.) Heb nog niet echt een leuk idee, dus als er hier nog mensen zijn met een leuk idee; ik hoor het graag! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:54

Ik ben ook opzoek naar ideeën! Ik heb een vriendin van mij. Wij gaan graag naar escape rooms, dus het lijkt mij leuk om daar wat mee te maken. Maar ik heb echt geen idee. Iemand wel? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:15

Ik ben bezig om voor mijn vriendje zijn poppetje na te maken. Ik vind het maar een eng en lelijk ding en telkens probeer ik hem te verstoppen en na een paar dagen krijg ik dan pas een berichtje waar zijn poppetje nou weer is :p 2 balonnen, een stapel kranten en behanglijm liggen nu op mijn bureau.. verfen is leuker dan plakken!!

Dit is de boosdoener:

Afbeelding

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:50

MelissaH1996 een legoblokje? Als surprise.

Ik moet een surprise voor bewoner maken die gek ik van computers en muziek. Ik denk dat ik een usb stick ga maken.. Nu nog bedenken hoe.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:29

Ik maak er twee dit jaar:

Een selfiestick voor mijn moeder. Ze maakt altijd overal selfies met haar fotocamera en mobiel en heeft nog geen selfiestick dus dat wordt ook het cadeautje (nu alleen een goede vinden, geen action kwaliteit). De stick zelf heb ik gemaakt van een koker van 150 cm (werk bij de Kwantum en op die koker zitten de rollen met stof) met aluminiumfolie en dan maak ik een telefoon met heel veel selfies van mijn moeder (gisteren even laptop van mijn moeder gepikt) met uiteraard een gedicht.

Dan voor mijn vader een rolmaat. Hij is al vanaf mei aan het verbouwen in huis dus vond het wel toepasselijk. Ik maak van een doos een rolmaat. Binnenin een koker waardoor het gedicht (lang gedicht moet het worden, succes Marise :P) er uit rolt door een gleuf met aan de zijkant centimeters en ik vul de rolmaat met lekker bier. Hoop dat jullie dit idee snappen haha

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:07

Wat een leuke ideeën. Voor het jongetje uit de klas moest ik ook gelijk aan een Lego suprise denken. Op Pinterest staan echt heel veel leuke Lego suprises!

Met mijn familie doen wij een kadootjes spel, die we dan niet simpel inpakken, maar verpakken in een surprise. Hebben dus geen lootjes getrokken en hoeven dus niet voor een speciaal iemand wat te bedenken. De kadootjes heb ik nu (mocht maar €7,50 kosten). Is het tekenturbo (je moet dingen tekenen met een pen waar de punt van verdwijnt naarmate de tijd vordert) spel die ik verpak in een klok, met aan de zijkant van de klok een racebaan met twee race auto's er op. Dus een race tegen de klok. :+

En dan heb ik nog een groot kleuren voor volwassenen tekenblok met een doosje stiften. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat in een suprise moet verwerken. Als jullie ideeën hebben, hoor ik het graag. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 02:14

Als een kleurdoos :p

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:11

Kijk is aan. Vroeg me al af of men ergens op bokt surprises deelden, en gevonden :D

Ik heb mijn vriend als lootje, een echte voetbal en dart fanatiekeling. Dus ik ga een voetbal mannetje maken, met achterop de naam van zijn dartteam :D

Voor het kleurboek hierboven, misschien een regenboog doos? Als in alle kleuren van de regenboog? Of juist een kleurplaat?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:02

Ik moet voor een jongen uit de klas een surprise maken.
Hij wil een dirk-jan ding, steam (heeft met gamen te maken) giftcard, hij zit op handbal en verder weet ik niet zo denderend veel van hem. Oh ja, hij houdt heel erg van natuur en dieren.

Handbal van papier mache wordt hem echt niet, heb ooit eerder zoiets gedaan en dat werkt gewoon niet met mij :')

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:20

Ik kwam er zojuist achter dat we bij mijn vriend komende zaterdag surprises gaan doen -O-
Ik volg ff want ik heb zó compleet geen inspiratie..

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:37

Voor degenen zonder inspiratie, kijk op pinterest! Ik heb daar mijn idee van...

Uitvoering was wat minder :')
Afbeelding

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:44

Ik heb dit gemaakt voor een cliënt.
Hoop dat het lukt om een foto te plaatsen :o
Afbeelding

Afbeelding

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:00

Hallo allemaal :)

Leuke surprises komen hier voorbij!

ik vier aanstaande zaterdag voor het eerst sinterklaas met mijn schoonfamilie, haha :)
Nu heb ik nog niet echt een idee van wat ik ga maken.
Mijn schoonmoeder studeert psychologie en ik zat dus te denken aan een boek maken, maar hoe of wat weet ik nog niet precies. Iemand nog ideeën? :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:39

Sellyxx schreef:
Hallo allemaal :)

Leuke surprises komen hier voorbij!

ik vier aanstaande zaterdag voor het eerst sinterklaas met mijn schoonfamilie, haha :)
Nu heb ik nog niet echt een idee van wat ik ga maken.
Mijn schoonmoeder studeert psychologie en ik zat dus te denken aan een boek maken, maar hoe of wat weet ik nog niet precies. Iemand nog ideeën? :)

Mijn dochter heeft voor mij eens een boek gekocht (saai boek, maar wel dik en dat was het belangrijkste) en daar heeft ze van alle pagina's een vierkantje in het midden uit geknipt. Zo kon ze daar een cadeautje in doen. Boek met een mooie strik dicht gedaan en klaar was de surprise. Ging wel héél veel tijd in het knippen zitten, maar ik vond het echt heel leuk om te krijgen.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 19:25

Ik heb voor een leerling deze surprise gemaakt.
Voor het eerst in jaren dat ik weer aan de knutsel gegaan ben.
Ik vind hem zelf erg leuk geworden, alleen had ik het lijfje onder de watten wel even wit mogen verven :+
Dat bedacht ik mij pas toen ik het er al op had zitten.

Het cadeau zit verstopt in het kussen tussen de watten, hihi.

Afbeelding

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:07

Die is leuk zeg! Heb er ook aan gedacht een hond voor mijn dochter te maken, is het moeilijk? En veel werk?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:17

Wat een leuke dingen komen er voorbij zeg!

Ik ben dankzij de tip hier de volgende dag meteen begonnen met mijn kleurdoos. Inmiddels bijna af. :) zal wel even foto's maken als het helemaal klaar is.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:24

Wat een leuk topic! Die eenhoorn is super leuk. Helaas zijn er bij ons in de familie geen eenhoorn meisjes.

Ik geef m'n zwager een bbq surprise, die ik grotendeels door een creatieve vriendin heb laten maken. (Maar vertel iedereen dat ik hem helemaal zelf gemaakt heb.)
M'n broer krijgt een uitgebreid cv op papier, die is dit jaar heel vaak van baan gewisseld. En een mini kruiwagen met stro en mest, ik had een deal met hem, hij had me geholpen met uitmesten van de week.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:31

Diablo schreef:
Die is leuk zeg! Heb er ook aan gedacht een hond voor mijn dochter te maken, is het moeilijk? En veel werk?

het is even prutsen.
Ik heb het gemaakt van kippengaas, in vorm gewurmd. En toen met papier-machè beplakt. Handig is om hem daarna ook even wit te verven.
Daarna watten erop plakken en het gezichtje.
Ik ben er ruim twee ochtenden mee bezig geweest.

Het kussen heb ik ook zelf gemaakt. ( handig een vader die stoffeerder is haha)

ik heb ook foto's gemaakt van de vorderingen, voor de geïnteresseerden :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:59

Wat een mooie Simone!!

Ik wil een rugzak/handtas-agenda maken zodat een vriendinnetje die nooit d'r agenda mee neemt 'm altijd bij zich heeft.. Nu nog even bedenken hoe precies :+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:07

Ik ga een koekje maken, van piepschuim maar hoe tover ik piepschuim in de vorm van een koekje om tot een chocolade chip cookie?