Bedrijf claimt administratiekosten.

Moderators: Dani, Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nico12

Bedrijf claimt administratiekosten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 10:33

Ik heb een bestelling gedaan, via internet € 70,-, . Betaling is bij dat bedrijf later. Je ontvangt een brief waarmee je bij een firma een dienst laat verrichten.
Na de bestelling kreeg ik de eerste week geen reactie en heb hetzelfde elders besteld, betaald en ontvangen.
Van de eerste bestelling bleek dat de reactie in mijn spam map zit, spam is niet zichtbaar op mijn iPad. De eerste bestelling heeft na ruim een week wel de brief gestuurd maaar toen had ik al een andere aanbieder. Nu wil het bedrijf welke in eerste instantie geen reactie gaf de brief terug en € 19,- administratiekosten, reden 2 weken verstreken. De brief heb ik aangetekend terug gestuurd, op mijn eigen kosten. Mijn vraag: is het redelijk om die € 19,- te betalen??

Liselot

Re: Bedrijf claimt administratiekosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:40

Als ik het goed begrijp is het bedrijf wat nu kosten claimt wel voor jou aan het werk geweest?
De fout van het niet zien van die mail ligt bij jou en niet bij het bedrijf. Dus als ze inderdaad voor jou aan het werk zijn geweest vind ik het zeker redelijk dat ze om een vergoeding vragen.

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:43

Ja, want het bedrijf heeft geleverd en is niet verantwoordelijk voor het feit dat de mail in jouw spambox niet gelezen is. Sterker nog, volgens mij zou je zelfs betalingsplichtig zijn voor de dienst, het is nl geen product.

Waarom heb je na die week niet even contact opgenomen met dat eerste bedrijf voor je ergens anders ging bestellen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:45

Ik ga mee met Liselot en daarbij wil ik dan ook nog zeggen dat je op zijn minst ook wel had kunnen bellen naar bedrijf 1 dat je het vreemd vind dat je geen reactie hebt gehad " blabla" ipv meteen naar een ander te gaan. Dat kan daarna altijd nog.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:59

Omdat het om een niet-paardgerelateerde vraag gaat verplaats ik het topic naar [LZP] Leven zonder paarden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:15

Het bedrijf heeft jou een dienst geleverd dus is het gewoon betalen.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:20

Hoezo zie je spam niet op de iPad :? Ik kan dat gewoon zien :)

Ik vind eigenlijk ook dat je wel moet betalen

[o]

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:22

verootjoo schreef:
Hoezo zie je spam niet op de iPad :? Ik kan dat gewoon zien :)

Ik vind eigenlijk ook dat je wel moet betalen

En ik check ook altijd m'n spam

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:27

Ik begrijp juist dat bedrijf 1 niet geleverd heeft en TS daarom naar bedrijf 2 is gegaan die wel geleverd heeft. Ondertussen bleek dat bedrijf 1 wel reactie has gegeven maar dat TS dat niet heeft gezien. Maar juist omdat je weet dat je een bestelling hebt gedaan denk ik dat TS zwak staat. Als je weet dat je reactie per mail hoort te krijgen check je toch met enige regelmaat alle mogelijke mappen van je mailbox? Ook op de ipad kan je in de spammap kijken.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:50

Friendly: maar wat jij stelt is niet zo, bedrijf 1 heeft wel geleverd. TS heeft alleen de mail niet gezien omdat die in de spam zat

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:04

Nico12 schreef:
Van de eerste bestelling bleek dat de reactie in mijn spam map zit, spam is niet zichtbaar op mijn iPad.

Wow, ik vind dit echt het slechtste excuus ever :')
Daar heeft een bedrijf geen boodschap aan natuurlijk. Netjes betalen dus, jouw fout.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:09

Liselot schreef:
Friendly: maar wat jij stelt is niet zo, bedrijf 1 heeft wel geleverd. TS heeft alleen de mail niet gezien omdat die in de spam zat

Ik vind het nogal vaag neergezet dus ik dacht dat het niet geleverd was. Maar evengoed..als je iets besteld blijft het zo dat je met enige regelmaat alle mappen na moet lopen want er kan ALTIJD iets in je spam belanden. En aangezien de ipad niet uitgesloten is van toegang tot de spammap heeft TS daar een slecht argument te pakken.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:14

Er staat dat ze de eerste week geen reactie kreeg, die reactie kreeg ze wel maar was in de spambox beland. Dus ze had het niet gezien.

[o]

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:18

Als ik het goed begrijp is er alleen een brief gemaild voor definitieve bevestiging, maar is er nog geen bestelling geleverd. Dan is er dus niets geleverd, om dan €19,- te rekenen voor het sturen van een mailtje is wel erg overdreven. Dit is gewoon correspondentie en verder niets.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:31

Administratieve kosten? My ass. Dat vind ik zo'n kul.

Maar goed, dat is bijzaak. Ik weet niet wat je in deze situatie moet doen TS

Ik kan alles weerstaan, behalve verleiding. <<)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:46

Klinkt als een erg klantonvriendelijk bedrijf. Maar mocht niks anders werken: als zij doen alsof de brief hetgene is dat ze leveren, dan zou die 2 weken ook pas ingaan op het moment dat die brief bij jou is aangekomen (en dus niet op het moment dat jij de aanvraag hebt gedaan!)
Als je binnen die tijd hebt gereageerd met 'hee, dit heb ik al, heb ik niet meer nodig' dan val je keurig binnen de periode van de WKOA en moeten ze uberhaupt het geld teruggeven. Zonder gezeur en gedoe, en zonder administratiekosten.
Dan ben je alleen de kosten van het aangetekend verzenden kwijt.

Bezigheden in tijden van Corona: kom erbij! *\o/* [CV] [HK] Thuiszijn en bezigheden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:53

Shadow0 schreef:
Klinkt als een erg klantonvriendelijk bedrijf. Maar mocht niks anders werken: als zij doen alsof de brief hetgene is dat ze leveren, dan zou die 2 weken ook pas ingaan op het moment dat die brief bij jou is aangekomen (en dus niet op het moment dat jij de aanvraag hebt gedaan!)
Als je binnen die tijd hebt gereageerd met 'hee, dit heb ik al, heb ik niet meer nodig' dan val je keurig binnen de periode van de WKOA en moeten ze uberhaupt het geld teruggeven. Zonder gezeur en gedoe, en zonder administratiekosten.
Dan ben je alleen de kosten van het aangetekend verzenden kwijt.

Zover ik begrijp heeft TS geen "goederen/producten gekocht; maar een dienst.
Daar geldt de wet van dam niet voor.
De dienst heeft ze geleverd gekregen ("de" brief) en die moet voor een gedeelte dan betaald worden.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 12:56

Bedrijf 1 heeft een mailtje gestuurd welke in de spam map kwam. Na 1 week, geleverd 1 brief. Met die brief kan bloed worden afgenomen bij een bedrijf welke daarvoor, volgens hun lijst, geschikt is. Later kwam de mail niet in de spam map omdat bedrijf 1 een ander E-mail adres gebruikte dan in eerste reactie. De brief is aangetekend op mijn kosten teruggestuurd na verstrijken 2 weken. In hun leverings voorwaarden staat niet dat er administratiekosten zijn. Bedankt voor reacties, nieuwe welkom.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:42

Hm, ik vind het moeilijk te volgen, maar als ik uit ga van hun mail die in jouw spambox kwam vind ik 19 euro wel redelijk.
Heb geen idee van wat voor dienstensector, maar je hebt blijkbaar ook niet gebeld of gemaild voor je de tweede bestelling bij een ander plaatste?

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie